Recording 16ch Focusrite en Adat problemen met line outputs

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrumFreak
    • May 2014
    • 32

    Recording 16ch Focusrite en Adat problemen met line outputs

    Beste forumleden goedemorgen ,

    FOH tafel Yamaha o3d (oud beestje)
    Geluidskaart Focusrite 18i20
    Adat kaart Behringer ADA8000

    Ons doel, 16 kanalen opnemen tijdens het oefenen, optreden.

    Het aansluiten van de adat kaart op de focusrite is prima verlopen. Ik kan ook 16 kanalen opnemen dat is het probleem niet.
    Wat ik wil is het volgende,

    8 x Mic/Instrument in de focusrite en via de line output naar de FOH ««« dit werkt prima (line in «» line out)
    8 x Mic/Instrument in de Behringer, via de line output naar de FOH ««« dit werkt NIET ik krijg geen enkel signaal via de line outputs. Ik kan wel software matig instellen dat het geluid (van de Behringer) via een line output uit de focusrite komt maar dat is niet wat ik wil.

    Ik wil per signaal van de behringer ook naar een kanaal op mijn tafel. Zodat ik ook het nodige kan EQ-en etc.

    Ik heb op mijn oude Yamaha tafel helaas geen 8 aux dat ik het andersom zou kunnen doen.

    Wat raden jullie mij aan, ben echt de draad kwijt. Ik wil alle 16 kanalen kunnen opnemen maar ook op de FOH terug zien.

    hier een aantal foto's






    Gr.
    Last edited by DrumFreak; 16-03-16, 10:57.
    Tama Rocks !!!
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #2
    Al geprobeerd om met MixControl van Focusrite de ADAT inputs (ook) naar de ADAT outputs te sturen?

    Andere opties:
    - ADAT out van ADA8000 splitten en op ADAT in van ADA8000 en de 18i20 aansluiten.
    - Analoge split gebruiken.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • drummerke
      • Oct 2006
      • 432

      #3
      Zier er geen standaard adat in en out op die yamaha mixer?

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Nee, zit niet standaard ADAT op deze mixer maar kan met een MY-card worden toegevoegd.

        De ADA8000 is echt enkel een converter, analoge ingangen gaan naar ADAT uit en ADAT in gaat naar de analoge uitgangen. Meer kan dat ding niet, de ingangen van de ADA8000 komen niet ook uit op de ADA8000 uitgangen.

        Je zal dus de routing moeten doen via bijvoorbeeld de Focusrite, ADA8000 ADAT uit naar Focusrite ADAT in en ADAT uit van Focusrite naar ADAT in van ADA8000 en dan middels routingsoftware (DAW) de Focusrite signalen van ADAT in naar ADAT uit sturen. Ik weet alleen niet of dat met dit apparaat kan maar ik lees dat de kanalen 13 t/m 20 in een DAW naar de ADAT uit van de Focusrite gaan.

        Anders blijft een ADAT of analoge split over.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Originally posted by drummerke
          Zier er geen standaard adat in en out op die yamaha mixer?
          We hebben het over Yamaha En dan nog over een Yamaha mixer uit de dinosourus tijd. Die hadden niks standaard

          Comment

          • PvG
            • Sep 2012
            • 979

            #6
            ADAT out via DAW routen zal teveel latency voor live-gebruik leveren (ik gok min 15-20ms). Dus als het niet in de 18i20 kan (interne dsp/routing matrix?), is externe ADAT split of analoge split de enige werkbare optie.
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

            Comment

            • DrumFreak
              • May 2014
              • 32

              #7
              Originally posted by PvG
              Al geprobeerd om met MixControl van Focusrite de ADAT inputs (ook) naar de ADAT outputs te sturen?

              Andere opties:
              - ADAT out van ADA8000 splitten en op ADAT in van ADA8000 en de 18i20 aansluiten.
              - Analoge split gebruiken.
              Beste,

              Gisteren de bestelling doorgegeven. Ook heb ik gelijk de adat in-out van de behringer aangesloten en ging perfect zonder latency of iets.
              Dus gelijk maar een goede/simpele adat splitter aangeschaft. Als dit probleem is verholpen ben ik echt opgelucht.

              Verder zag ik van behringer ook aan gaaf nieuw mic-splitter voor rond de 105€ Dus mocht dit niet goed gaan dan ga ik toch die splitter halen. Bedankt voor de tips, dat waardeer ik enorm !
              Tama Rocks !!!

              Comment

              Working...