Nummers afmixen - wie kan helpem?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dayoutcoverband
    • Jan 2015
    • 6

    Nummers afmixen - wie kan helpem?

    Met mijn band http://www.dayoutcoverband.nl hebben we een live registratie laten doen bij een optreden in de Starsound Studio in Utrecht. De opnamen zijn direct live gemixt in de studio van Starsound, deze hebben we na afloop meegekregen. Deze mix is best aardig, maar ik denk dat er veel meer uit de opnamen te halen is!
    We zouden heel graag van 1 of 2 nummers een hele vette mix willen hebben, voor ons zelf maar ook voor op onze site. Ik heb zelf wat geprobeerd, maar daaruit is maar weer gebleken dat afmixen en masteren echt een vak apart is!

    Is er iemand die van 1 of 2 nummers een vette mix zou kunnen maken? Helaas hebben we geen budget, dus wie weet is er iemand die het gewoon leuk vindt om te doen, portfolio wil opbouwen of een studie opdracht moet doen! Niet geschoten is altijd mis!

    We hebben van de studio multitrack wav bestanden gekregen waar alle sporen in zitten.
    Last edited by dayoutcoverband; 20-05-15, 10:23.
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    suggestie: Als je nu geen geld hebt?
    Zou je ook een percentage van de gage bij de eerste twee optredens die je met die demo binnen wil halen kunnen bieden....

    Nu is het zo dat je iemand vraagt iets voor niets te doen. En als ie het goed doet? Dan gaan jullie de opbrengsten ervan ophalen. Dat is toch een pietsje onaardig?
    Voor eigen gebruik en studiedoeleinden heb je immers al een opname. Dus je wil een betere hebben om te gaan gebruiken toch?
    je staat voor 1100euro op de boekerssites.....
    Last edited by showband; 20-05-15, 11:26.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • timmetje
      • Dec 2012
      • 424

      #3
      "He ik wil graag dat iemand even mijn auto repareert. Ik heb zelf wel wat geknutseld, maar blijkbaar moet je er toch wel verstand van hebben. Wie repareert mijn auto gratis en vakkundig?"

      Dit is eigenlijk wat je nu vraagt...

      Het klinkt misschien een beetje lomp en gemeen zoals ik het zeg, maar je mag en kan van een mixer op niveau niet verwachten dat hij/zij zomaar even gratis voor jou een mix aflevert waar jij vervolgens de voordelen van gaat plukken.

      Iemand die een studie-opdracht moet doen zal waarschijnlijk niet op het niveau zitten dat jij verwacht.

      De constructie van showband lijkt me een hele goede suggestie: betaal de beste man/vrouw een percentage van de gage die jij met je boekingen binnen haalt.
      Tim

      Comment

      • dayoutcoverband
        • Jan 2015
        • 6

        #4
        Haha wat hebben sommige mensen toch weer snel hun reactie klaar.
        Voor alle duidelijkheid: we verdienen geen stuiver met de band en spelen puur voor de lol. Met de opbrengst van die paar optredens kunnen we nauwelijks de huur van de repetitieruimte betalen.

        Zoals gezegd: niet geschoten is altijd mis, wie weet is er iemand die het leuk vindt om te doen! Dat is de insteek

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          Je wil iets gratis en niet het risico lopen er OOIT voor te hoeven betalen. Zelfs NIETS weggeven wil je niet.

          Originally posted by dayoutcoverband
          Haha wat hebben sommige mensen toch weer snel hun reactie klaar.
          Voor alle duidelijkheid: we verdienen geen stuiver met de band en spelen puur voor de lol. Met de opbrengst van die paar optredens kunnen we nauwelijks de huur van de repetitieruimte betalen.

          Zoals gezegd: niet geschoten is altijd mis, wie weet is er iemand die het leuk vindt om te doen! Dat is de insteek
          Dan geef je dus ook niets weg als je een percentage van je komende gage biedt........ Maar het komt toch meer over als een "samen in een zelfde hobbyschuitje, in goede tijden en slechte tijden" hobby verzoek.

          Gun die persoon nou gewoon zijn deel bij voorhand. Net als je drummer of zanger. Als de vrijwilliger het goed doet is het delen van geld waard. Als het niet goed is krijgt ie niets. Wat is daar nou voor "snel hun reactie klaar" raars aan?

          Als je een paar (2?) optredens voor 1100euro doet per jaar. (min PA en bookingsfee waarschijnlijk toch al snel 600 tot 800 euro) En daar de huur van de oefenruimte amper uit haalt dan zit daar waarschijnlijk de drankrekening in?
          beetje oefenruimte is 35 euro. 2 tot 4 x in de maand miin kerst/oud en nieuw/zomervacantie/koninginnendag enz = +/- 35x repeteren max.
          Geeft +/- 1400 euro oefenruimte. Dat haal je er met twee optredens dus al uit. Als je met een leuke demo daar drie optredens van maakt heb je een of twee keer een "extra bandlid uit te betalen". *poeh* *poeh* WAT een onredelijk verhaal. Met een mening die snel klaar is.

          Dit is trouwens geen mening van iemand die mixt maar van iemand die gewoon ook in een bandje zit. Het is eenvoudig niet verstanding om zowel niet te willen betalen voor werk. EN OOK NOG EENS niet iemand te willen accepteren als een volwaardige vrijwilliger in je band.
          Dan zit je gewoon van twee walletjes te eten.
          OK. Het gaat slecht genoeg in de muziek dat je vast een reeks mensen gaat vinden die het gratis doen. Maar op een site van de mensen wienst walletje je wilt afsnoepen moet je niet raar doen dat je er kommentaar over krijgt.



          (ps Jouw kosten voor instrumenten tel ik niet mee want je zoekt iemand die kosten voor studioapparatuur heeft moeten betalen. )
          lekker belangrijk!

          Comment

          • timmetje
            • Dec 2012
            • 424

            #6
            Originally posted by dayoutcoverband
            Haha wat hebben sommige mensen toch weer snel hun reactie klaar.
            Voor alle duidelijkheid: we verdienen geen stuiver met de band en spelen puur voor de lol. Met de opbrengst van die paar optredens kunnen we nauwelijks de huur van de repetitieruimte betalen.

            Zoals gezegd: niet geschoten is altijd mis, wie weet is er iemand die het leuk vindt om te doen! Dat is de insteek
            Dus omdat jij geen geld verdient hoeft een ander dat ook niet te doen?

            Ik begrijp je insteek heel goed, maar als jij die nummers op je website plaatst als promotiemateriaal (en dat is het, anders had het je weinig kunnen schelen of het een goede mix is of niet) is het niet meer dan redelijk dat degene die er tijd en moeite in heeft gestoken daar een vergoeding voor krijgt. Of heb je in die studio de hele boel ook gratis kunnen opnemen?

            Ik vind het heel leuk om bandjes te mixen maar of die band geld verdient of niet zal mij een zorg zijn. Ik steek er tijd, energie en geld in, dus verwacht ik een vergoeding. Als ik iets voor de leuk wil doen download ik wel een setje multitracks van internet.
            Tim

            Comment

            • dayoutcoverband
              • Jan 2015
              • 6

              #7
              Showband en Timmetje bedankt voor jullie reacties, jullie mening is helder
              Showband bedankt voor het uitwerken van onze financiele administratie, maar helaas klopt het niet.

              Voor de anderen op dit forum, mijn vraag staat nog steeds open. Ik ben benieuwd!

              Comment

              • jadjong
                • Oct 2003
                • 654

                #8
                Multitrack? Ik wil wel een poging wagen, garantie tot de deur....

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Wat een gezeik hier, iedereen is toch vrij om iets te vragen?
                  Je mag het doen, of niet.
                  En wie weet zijn er wel mensen die het heel leuk vinden om het te doen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    #10
                    vooralsnog praat je niet over een gratis band:
                    De perfecte coverband op jullie feest? Bekijk reviews en video's van de beste artiesten. Vraag direct de prijs en beschikbaarheid op via BandZoeker!


                    daar kun je lang of kort over doen.
                    Als er geen optredens zijn kun je nog steeds je geluidsmensen als volwaardig bandlid behandelen.
                    En voor mij is dat "eerlijk delen" OOK als je nu NOG niets verdient.
                    open boek.
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      MusicXtra, vragen staat vrij natuurlijk maar deze band staat wel groots bij o.a. een openbaar boekingsbureau in de "etalage". Zou het nu om een hobby nog-niet-uit-de-garage bandje gaan snap ik de vraag. Deze band rekent gewoon een gage (waarmee ze schijnbaar niet uitkomen en dus te weinig vragen) dan kunnen ze dit bovengenoemde commentaar verwachten. De band verdient geld met hun optreden en willen de mix als reclame gebruiken. Reclamebureaus kosten ook geld net als wij techneuten om dat mooie mixje te maken voor in hun "etalage" om zo meer werk en dus meer geld te kunnen verdienen.
                      Last edited by vasco; 21-05-15, 14:20.

                      Comment

                      • timmetje
                        • Dec 2012
                        • 424

                        #12
                        Day Out bestaat uit 6 ervaren muzikanten uit Utrecht en Amsterdam die samen een unieke combinatie vormen en daardoor ook al enkele jaren bij elkaar zijn. De band heeft een ruime ervaring opgedaan op besloten feesten en in openbare gelegenheden.
                        Dit is geen hobby-bandje. Dit ruikt meer naar een band die de optredens terug ziet lopen en nu op zoek is naar een mooie manier om gratis reclame te maken.

                        Dat ze geen geld verdienen geloof ik best. Voor een 6-koppige band ben je alleen voor het inhuren van een 'standaard' licht- en geluidssetje incl. transport en twee man personeel die 1100 euro al wel kwijt.
                        Tim

                        Comment

                        • purplehaze
                          • Jul 2004
                          • 692

                          #13
                          Originally posted by timmetje
                          Voor een 6-koppige band ben je alleen voor het inhuren van een 'standaard' licht- en geluidssetje incl. transport en twee man personeel die 1100 euro al wel kwijt.
                          Een goed willende "hobbyist" en daarvan lopen er best veel van rond, en jawel ook goede, klaren dat klusje voor veel minder. En dat kan ook makkelijk overigens. Sorry beetje off topic!

                          Comment

                          • dayoutcoverband
                            • Jan 2015
                            • 6

                            #14
                            Iedereen weet hier blijkbaar heel goed hoe mijn band werkt en hoe onze financien in elkaar steken. Maar jullie hebben het mis, misschien moeten jullie een volgende keer even vragen hoe het in elkaar steekt voordat je allerlei aannames doet!. Zoals eerder aangegeven: we verdienen geen stuiver aan deze band en hebben die ambitie ook niet. De inschrijving bij het boekingskantoor heeft ons geen optredens opgeleverd en we zijn er inmiddels ook uitgeschreven, het is wachten totdat we van de site zijn.

                            De meeste optredens hebben we gratis of tegen een minimale onkostenvergoeding gedaan, dus dit is een hobby die geld kost en niets oplevert en met onze insteek ook geen geld gaat opleveren.

                            Genoeg daarover. Mijn vraag blijft dus gewoon staan

                            Comment

                            • NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

                              #15
                              En weer laten we ons meeslepen in de aloude forumfout, door
                              onze mening te ventileren en niet in te gaan op de vraag.
                              De vraag is een dienst voor nop, voel je daar niets voor, reageer dan niet.
                              Voel je ervoor, reageer.

                              Ik schrijf ons, omdat ook ik nu niet reageer op TS, doch op de posts.

                              TS kan een pb verwachten

                              grtz

                              Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                              Comment

                              Working...