Audiofiele stroomprodukten??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SWR
    • Jul 2014
    • 1

    Audiofiele stroomprodukten??

    Dag Heren & misschien wel dames,

    Laatst kwam ik een site tegen van van het merk CP-audio. (http://cp-audio.nl/index.html)
    Ze verkopen 'Audiofiele stroomprodukten', ofterwijl 'audiovriendelijke' eurostekkers e.d. van een paar honderd euro per stuk.
    Ik snap dat er hoorbaar verschil kan zijn tussen verschillende signaalkabels maar bij stroomkabels..?

    Ik ben benieuwd of de keus van stroomkabels volgens jullie echt een hoorbaar verschil kan maken, en of jullie ervaring hebben met gebruik van deze speciale stroombekabeling.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Welkom in de wereld van pro-audio.
    Hier geloven we alleen dat de draaddikte van invloed is en dan alleen nog bij voldoende vermogen en lengte van de draden.
    Dat geloven we omdat het wetenschappelijk aantoonbaar en hoorbaar is.
    In het HI-FI wereldje laten mensen zich kennelijk zo gek maken dat ze vermogens uitgeven aan allerlei tovenarij en nog beweren dat ze het horen ook.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Er zit zeker hoorbaar verschil tussen een aangegoten stekker of een IP65 rubber stekker... als je ze op de grond laat vallen.
      Maar dat is dan meteen ook alle hoorbare verschil wat je bij een stroomkabel of audiokabel van fatsoenlijke kwaliteit gaat vinden.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • Lala
        • Sep 2008
        • 370

        #4
        Eigenlijk is dit pure oplichterij.

        Comment

        • NesCio01
          • May 2010
          • 1987

          #5
          Ja ja,

          HDMI kabels van € 1.000,= per stuk, speciale audiofile
          zekeringen in je meterkast, speakerkabelgeleiders van
          speciaal keramiek zodat je speakerkabels niet over de
          vloer lopen, noem maar op......

          Best knap dat je het weet te verzinnen, maar eigenlijk
          zoude we aangifte moeten doen wegens (poging tot)
          oplichting, denk ik.


          grtz

          Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

          Comment

          • Fridge
            • Mar 2002
            • 153

            #6
            tja, eigenlijk lever je dan gewoon een dienst. Want kennelijk zijn er mensen die behoefte hebben om op deze manier voor de gek te worden gehouden. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat je bij je volle bewustzijn deze rommel koopt...

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Degene die zo gek zijn om het te kopen kunnen het zich meestal ook makkelijk permitteren.
              Eigenlijk zijn wij met z'n allen hier gewoon niet slim genoeg om het op die manier te verkopen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

                #8
                Fase verstoringen worden in die wereld opgelost met rechstdraaiende zero oxigene biamp luidspreker kabel á 300 euro de meter.

                Wij bouwen het spul op, zetten de meetmicro ervoor en passen het in de processor aan.

                Ook die handelaar heeft recht op een boterham.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Fase storingen lost men nog altijd op met een scheidingstransfo?

                  Comment

                  • jadjong
                    • Oct 2003
                    • 654

                    #10
                    Originally posted by frederic
                    Fase storingen lost men nog altijd op met een scheidingstransfo?
                    Als je het over een potentiaalverschil hebt wel. Faseproblemen in het audio-signaalpad los je op met delay of een polarity switch in de processor. Zelfde woord, verschillende toepassingen.

                    Comment

                    • speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1696

                      #11
                      Kan ik mijn adereindhulsjes nog wel blijven gebruiken, of moet ik omzien naar andere. Welke metaalsoort klinkt het beste, zowel op een grasveld als op een stenen plein?

                      Speakertech
                      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                      Comment

                      • speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1696

                        #12
                        Originally posted by SWR
                        Dag Heren & misschien wel dames,

                        Laatst kwam ik een site tegen van van het merk CP-audio. (http://cp-audio.nl/index.html)
                        Ze verkopen 'Audiofiele stroomprodukten', ofterwijl 'audiovriendelijke' eurostekkers e.d. van een paar honderd euro per stuk.
                        Ik snap dat er hoorbaar verschil kan zijn tussen verschillende signaalkabels maar bij stroomkabels..?

                        Ik ben benieuwd of de keus van stroomkabels volgens jullie echt een hoorbaar verschil kan maken, en of jullie ervaring hebben met gebruik van deze speciale stroombekabeling.
                        Ze hebben het dan ook over een perfecte BOUkwaliteit!
                        Waar zit overigens de voorgeschreven trekontlasting? Of worden daardoor de aders teveel dichtgeknepen.?

                        Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                        Comment

                        • vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

                          #13
                          Originally posted by speakertech
                          Waar zit overigens de voorgeschreven trekontlasting? Of worden daardoor de aders teveel dichtgeknepen.?
                          Nee je moet geen trekontlasting meer gebruiken bij kabels in gebruik bij audiotoepassingen a.u.b. Knijp je lippen eens op elkaar met je vingers en ga dan eens praten, klinkt toch ook niet.

                          Originally posted by Fridge
                          tja, eigenlijk lever je dan gewoon een dienst. Want kennelijk zijn er mensen die behoefte hebben om op deze manier voor de gek te worden gehouden. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat je bij je volle bewustzijn deze rommel koopt...
                          Zoiets als een gat in de markt (hand) vinden

                          Comment

                          • drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

                            #14
                            Ik vind dat allemaal wel grappig, vind het alleen jammer dat ik niet zo slim ben om een mooi stikkertje er op te plakken en het voor 1000,- euro meer te verkopen. Das dan weer erg jammer.

                            Waar ik wel wat in geloof, na proefondervindelijk vastgesteld te hebben is een goede stroomconditioner, een furman of zo. Wij werken met een twee tal APC'S. Werkt net zo goed, en tegen de storingen van TL lichten en het knallen van de koelkast/diepvries is daar al mee weggenomen.

                            Maar al die onzindingen?? Net als die stroomkabels.....de kabel naar je huis wordt/werd gelegd en geleverd door de laagstmogelijke bieder. zowel voor TV, Telefoon en Stroom natuurlijk.... En dan komt er zo'n pannekoek van de UPC tijdens de installatie van die Horizonbox bij mij vertellen dat ik tussen mijn huisaansluiting en die box een kabel moet gaan leggen die een prijs heeft tussen de 150 en de 300 euro en dat zou dan alles prima moeten laten werken... jaja, net dat laatste metertje dat maakt het hem.... die goedkope kabel tussen mijn huis en het verdeelstation is dan van kwartjeswerk... maar nee mijn huiskabel die moet nog duurder zijn dan de hele kabel die er tussen ligt...Dag meneer UPC Horizon!!! En direct opzouten...
                            Dag erna gebeld met de helpdesk van de UPC, Dag meneer, ik zie dat u inderdaad erg weinig signaal binnen krijgt. Ik denk dat we de monteur langssturen die even naar de verdeelkast komt kijken... Ja doet u dat maar. Blijkt daar wat in mis te zitten... en had die kast al vijf jaar geleden vervangen moeten worden!Meneer UPC lost het op binnen een week en DrBeat kan weer HEERLIJK Ongestoord TV Kijken, Interneppen, Radio luisteren, Digitale Radiostations luisteren en ook nog filmpjes bestellen.... Heerlijk!!

                            Nee al die onzin met die goude kabeltjes?? ONZIN... DON'T STEP IN THE BULLSHIT!!!
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                            Comment

                            • Kasper
                              • Jul 2004
                              • 171

                              #15
                              Hallo allemaal,

                              Als je het een en ander over dit onderwerp wilt lezen is de site www.breem.nl lezenswaardig.

                              Veel plezier!

                              groet,
                              Kasper

                              Comment

                              Working...