Mengpaneel DOD 1642, Netvoeding-vraagje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dutchdany76
    • Feb 2014
    • 1

    Mengpaneel DOD 1642, Netvoeding-vraagje

    Beste mensen,

    Allereerst even me eigen voorstellen, Mijn naam is Dan, 38 jaar van de Zeeuwse kust, bestuursvoorzitter van www.antisaai-rilland.nl
    en presentator van het programma Youngtimers op Radio Reimerswaal. In het kader van een jongerenproject zijn we een kleine studio aan het in elkaar zetten. Om het verhaal kort te maken:

    Wij kregen afgelopen weekend een 16-kanaals mixer cadeau. Een DOD 1642, maar helaas zonder netvoeding. Het enige wat we weten, is deze aansluiting op de achterkant. (Zie foto) Bax-shop en Google hielpen niet verder met de vraag: Waar kan je een dergelijke netvoeding bemachtigen, of hoeveel spanning/stroom moet er waar op, om er desnoods zelf er een te maken.

    Graag hoor ik jullie reacties.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Volgens mij is DOD opgegaan in de Harman Kardon groep, misschien daar informeren.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Carl
      • Nov 2000
      • 907

      #3
      Tja, MEESTAL zijn de + en - 18Volt, goed gestabiliseerd en is de Phantom 48V. Ook goed stabiel en bromvrij.
      Dit is echter een gebruikelijke spanning en zeker geen 'wereldstandaard' waar elke fabrikant zich aan houdt.
      Opamps werken meestal op + en - 15Volt, de extra 3 Volt is dan om in elk kanaalbroodje een 'na-stabilisatie' te kunnen maken.
      Qua stroom, geen idee, 1,5Ampère voor elke spanning zou weleens genoeg kunnen zijn, als je stabilisatoren te heet worden was het te weinig......

      12Vac zal wel voor de verlichting zijn, niet veel nodig.
      Als je geen condensatormicrofoons of phantom gevoedde DI's gaat gebruiken kun je die achterwege laten, zowiezo om de tafel zelf te testen heb je alleen de + en - 18V. maar nodig.
      let wel, +18V en - 18V, ten opzichte van de Gnd.

      Comment

      Working...