Mengtafel rechtop plaatsen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • animaldrums
    • Nov 2008
    • 88

    Mengtafel rechtop plaatsen

    Omdat ik het vloeroppervlak van mijn opname- en muziekruimte zo goed mogelijk wil benutten, ben ik op zoek naar een degelijke oplossing (liefst standaard/statief) om mijn mengtafel - een Toft ATB 24 kanaals - rechtop te kunnen plaatsen.
    Kennelijk is dat 'not done' of ik gebruik de verkeerde zoekcriteria, maar op internet kan ik mbv google hier helemaal niks over vinden.
    Wie kan mij aan een oplossing c.q. aan ideeën helpen??
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Als je een muurtje beschikbaar hebt maakt dat de zaken aanzienlijk makkelijker... Als je er nog steeds dingen op wilt "afmixen" zou ik er helemaal niet aan beginnen. Als je het ding als oefenruimtemixer gaat gebruiken zou ik lekker een ouderwetsche Soundcraft of Yamaha op de kop tikken voor een paar honderd euri, 24 kanaals bak ofzo, dan pak je gewoon een ander kanaal als er iets kapot gaat.


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • Carl
      • Nov 2000
      • 907

      #3
      Heel simpel, schroef er twee strippen of brede platen aan, op de bodem, zodanig dat ze uitsteken. Schroef deze strippen dan vast aan de wand en Bob is your uncle!
      Wel even de bodem eraf halen om te kijken waar je wel en niet kunt schroeven....!!!!

      Comment

      • ljanton
        • Sep 2003
        • 373

        #4
        Goh je bent niet de eerste die dit wil of heeft gedaan maar het is inderdaad niet veel voorkomend. :-p Er is een luxe repetitie kot in Ruiselede (B) die dit ook heeft gedaan. En het werkt.
        Voordelen zijn dat je inderdaad minder plaats nodig hebt en je kan heb bijvoorbeeld boven je rack hangen/zetten. Het spreekt voor zich dat er vele bevestiging mogelijkheden zijn om hem op zijn plek te houden.

        Afmixen e.d. gaat hem inderdaad niet worden. Bijkomend voordeel is dat als je hem op de juiste hoogte hangt, je perfect en snel aan alles aan kan, en er kan ook geen cola over vallen... Nadeel is dat in een echt kleine ruimte, onhandige mensen er wel eens tegenaan kunnen lopen of een microfoonstatief er tegenaan botst, tijdens het opplooien ervan en de persoon in kwestie even vergat dat er een mengtafel achter zich hangt. ;-)

        Ik heb persoonlijk niet mijn mengtafel aan de muur in mijn homestudio maar wel mijn volledige rack met FX boven de mengtafel zodat ik a) plaats bespaar,
        b) nooit mijn gezicht moet wegdraaien van de monitors als ik een aanpassing maak aan een effect ofzo en
        c) er nooit geen cola in kan vallen en
        d) in 1 oogopslag kan ziet wat er gaande is.
        e) kabels zijn aanzienlijk korter en makkelijker weg te werken.

        Succes.

        Comment

        Working...