Locatie, locatie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    Locatie, locatie

    Geweldige studio maar kennelijk op de verkeerde locatie waardoor hij ongebruikt staat.....
    Klik
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Naar daar voor de mengtafeldag.

    Comment

    • NesCio01
      • May 2010
      • 1987

      #3
      Originally posted by frederic
      Naar daar voor de mengtafeldag.
      Ik ben voor, maar dan wel een week
      Kunnen we mss nog een enkele test doen?


      grtz

      Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Titel is dus heel toepasselijk, perfecte locatie om mengtafels uitgebreid te testen...
        Maar als mensen Almelow al te ver vinden.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Ik vraag me nu nog altijd af wie het in zijn hoofd haalt dit soort investeringen te doen in Zuid-Afrika.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Waarschijnlijk zit de eigenaar zich dat nu ook af te vragen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #7
              Frederic, ik ben in Zuid-Afrika geweest...
              Geloof me, daar zitten veel super rijke mensen.
              Er zijn natuurlijk ook de sloppenwijken die niks hebben.
              Enfin ja , dat is in die die landen normaal zeker ?
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                Ja natuurlijk, maar dit niveau studio's is wereldniveau.
                Dit ga je dan toch niet neerplanten in Zuid-Afrika, als je de bedoeling hebt mee te spelen op dat niveau?

                Comment

                • BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

                  #9
                  Een band die opname sessies doet trekt zich graag voor een periode terug om zich helemaal te concentreren op het opnemen. Het type bands wat in dit soort "dure" studio's opnemen reizen toch de hele wereld over bij het touren. Dan is het totaal niet vervelend om lekker in de afrikaanse zon 's avonds nog even een drankje te doen na een zware opnamedag. Dikke kans dus dat deze studio alsnog een succes wordt.

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    #10
                    vroeger werd ik g*il van dit soort locaties.
                    Tegenwoordig warm ik meer op door een portable set en goede muzikanten.

                    Hoe is het trouwens in de galaxy in belgie? Wisseloord is inmiddels een restaurant begrijp ik...
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    • sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

                      #11
                      Inderdaad Frederic, dat is echt wel wereldniveau.
                      Dirk
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                      Comment

                      • showband
                        • May 2001
                        • 4524

                        #12
                        dat laura brannigan en Lion king d'r studio leeg staat soit.
                        Speelgoed is niets zonder leven erin.

                        tragiek met een grote vulkaan:

                        The Police's final studio album was both a technical and artistic tour de force, and yielded one of their most memorable hit singles. Yet the three members were unable to play in the same room without a fight breaking out, so the recording sessions proved tough going for engineer and co-producer Hugh Padgham...



                        lekker belangrijk!

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          Air studios Montserrat was an extension of George Martin's London based Air studios (built in the West Indies for tax loopholes and also because G Martin loved the island a little). All sorts of bands recorded here like Black Sabbath, the Rolling Stones, Jimmy Buffet (shocker) and Dire Straits. Martin abandoned the studios right before hurricane Hugo hit in 1989. Now you can just go walk around inside. Creepy and awesome!
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

                            #14
                            Originally posted by frederic
                            Dit ga je dan toch niet neerplanten in Zuid-Afrika...
                            Weet jij wat deze studio zou kosten als je hem hier in West-Europa of Amerika zou bouwen?
                            Dat kan daar echt voor een fractie van de prijzen hier.

                            Ben zelf zo nu en dan in Zuid-Afrika (familie) en weet hoeveel multinationals daar zitten vanwege dit soort redenen.
                            Originally posted by MusicXtra
                            ...perfecte locatie om mengtafels uitgebreid te testen...
                            Ik zeg doen

                            Comment

                            • ljanton
                              • Sep 2003
                              • 373

                              #15
                              Ik denk ook dat het een beetje komt door het bestuur? Dit is al meer een bedrijf te noemen zoals alle grote studio's zijn. En een bedrijf heeft een goede marketing strategie nodig. Een top tafel in een top studio gaat jou klanten niet vanzelf doen komen. Er is bij mijn weten nooit hier sprake geweest van deze studio en er kwamen enkel afrikanen zoals men zegt in de video, tja... marketing man...

                              Verder, iemand vroeg naar de Galaxy in Mol? Deze bestaan nog en het lijkt dat ze wat meer de focus op film hebben gelegd, maar recroding van bands doen ze nog steeds bij mijn weten. Wisseloord, tjah ik hoorde dat ze het weer gingen opstarten, maar wanneer en welke gear weet ik niet.

                              Anyway dat een paar jaar geleden Abbey Road bijna ten onder was gegaan en Sir Paul zelf geld wou toestoppen, zegt genoeg... Als zij gaan, zullen dit soort studio's in Zuid Afrika ook wel gaan...

                              Zeer bizar dat er zoiets lange tijd leeg kan staan en toch nog intact... ik bedoel maar, je moet toch serieuze beveiliging hebben dat ze niet inbreken e.d. maar euh zo'n studio zonder de juiste knowhow is niets... want waar zijn alle technici enzo heen? Wie gaat er nu achter de knoppen zitten of het onderhoud doen, nogmaals; top gear in een leuk gebouw, er is meer nodig om een studio te doen draaien en als zelfs de lampen in de inkom hal al niet meer vervangen worden... ;-)

                              Comment

                              Working...