Ruis bij opname

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jensozz
    • Sep 2013
    • 4

    Ruis bij opname

    Hey iedereen,
    Ik ben Jens, ik ben nieuw bij dit forum, en nieuw in opnames, en heb wat hulp nodig...

    Ik ben samen met wat vrienden een podcast gestart (Fandom League of Evil)
    En aangezien we dit goed willen doen ben ik veel beginnen opzoeken rond opname apparatuur en dergelijke.

    Ik heb een Behringer Xenyx Q1202USB mixer gekocht.

    Ikzelf heb 2 micro's, Behringer Ultravoice XM8500 en een Shure SV100, beide verbonder door XLR naar 6.3 kabels. Ik gebruik ook een popfilter en zo'n moussen kopje voor microfoons.


    Anyway, deze zijn ingeplugd in miijn mixer, en die is verbonder via RCA kabels in miijn Behringer UCA202 Externe geluidskaart.


    En deze gaat mijn PC binnen via USB.

    Volgens wat ik online vond is dit allemaal vrij degelijke apparatuur voor beginners.

    Maar, wanneer ik iets opneem krijg ik veel ruis, echt veel, zelfs als ik de audio van mijn mic vrij stil zet en amper achtergrondgeluid heb. Het is alsof mijn mengpaneel dit automatisch doorstuurt.

    Ik probeer de werken met ruisfilters in Audacity en Adobe Audition, en deze halen de ruis wel weg, maar vervormen mijn geluid zodat het voor rare echo's zorgt, en wat ik ook aan de instellingen verander, het helpt niet.

    Nu, ik hoop dat er een manier is om dit geluid volledig weg te krijgen vanaf de opname zelf. Zou het aan de kabels liggen? Een van de kabels die slecht werkt (ze zijn allemaal nieuw), of zou ik mijn mic beter verbinden met een rechtstreekse XLR? Of een XLR naar RCA kabel voor de mixer-geluidskaart verbinding?

    Ik wil niet blijven geld pompen in probeersels, dus ik dacht om even op een forum te proberen.

    Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Als ik details weggelaten heb, laat het mij aub weten. Veel hiervan is nog erg nieuw voor mij en ik probeer bij te leren.

    Thanks!
    Jens
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424