Samson g track aansluiten op geluidskaart.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ErikJayden
    • May 2013
    • 4

    Samson g track aansluiten op geluidskaart.

    Hallo! ik zit met een lastig probleempje, ik heb een samson G track met natuurlijk USB aansluiting, helaas zit er een ruis doorheen wat bekend is bij deze mic, ik heb een Externe geluidskaart aangeschaft 'E-MU 0204 USB' omdat mij dat aangeraden was, nu heb ik hem binnen gekregen maarja.. dan heb ik een USB aansluiting maar dat past niet in het externe kastje (geluidskaart) iemand hier verstand van? alvast HEEL ERG BEDANKT!
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    #2
    Ik denk maar 1 goede oplossing. Een andere mic aanschaffen. Die 0204 van E-MU is een prima dingetje. Heb hier in een PC de interne zitten en is gewoon een net kaartje. Ben niet zo fan van de Samson G-track mic. Al leuke opnames voorbij horen komen met een niet dure mic van AKG: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-10...icrophone.aspx.

    Andere goede oplossing zou ik niet weten.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

    Comment

    • RayM
      • Jan 2006
      • 742

      #3
      Je hebt een microfoon met XLR aansluiting nodig.
      Met de microfoon die Hitvision gaat het niet werken. Dat is een
      condensatormicrofoon. Die heeft een 48V (fantoom) voeding nodig.
      En die kan ik niet op dat kastje ontdekken.
      Je bent aangewezen op een dynamische microfoon of een condensator
      microfoon waar je een batterij in kunt schuiven.
      Heerlijk die stilte

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        In plaats van een batterij kan er ook een aparte fantoomvoeding gebruikt worden tussen condensator microfoon en E-MU 0204. Kost natuurlijk wel weer extra maar batterijen zijn (op den duur) ook niet gratis (en slechter voor het milieu).

        Comment

        • Hitvision
          • Jun 2003
          • 389

          #5
          Originally posted by RayM
          Je hebt een microfoon met XLR aansluiting nodig.
          Met de microfoon die Hitvision gaat het niet werken. Dat is een
          condensatormicrofoon. Die heeft een 48V (fantoom) voeding nodig.
          En die kan ik niet op dat kastje ontdekken.
          Je bent aangewezen op een dynamische microfoon of een condensator
          microfoon waar je een batterij in kunt schuiven.
          Terechte tik op de vingers oops....

          Bij mij hangt er bij de betreffende PC een kleine mengtafel tussen met fantoom voeding (Simpele Soundcraft notepad). Ik gebruik de EMU voor wat inspreekwerk (commercials / voiceovers). Dit overigens met een andere condensator microfoon (Rode NT1). Overigens is dit wel een fijne, gunstig geprijsde, condensator maar wel een stukje duurder dan die AKG. Lokaal studio-tje hier gebruikt de AKG voor voice-overs en commercials voor radiodoeleinden en klinken prettig.

          Beschik je over een mengtafel met fantoom dan kun je die tussen je EMU en je mic plaatsen en heb je een fijne mic aan die AKG. Heb je geen mengtafel ter beschikking met fantoom dan hang je deze er tussen en ben je klaar: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11...m-voeding.aspx
          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

          Comment

          • ErikJayden
            • May 2013
            • 4

            #6
            Bedankt voor alle reacties, ik heb nu een Behringer B1 Studiomicrofoon en heb daar de kabels bij gekocht en mooi aangesloten op mijn E-MU externe geluidskaart, maar nu hoor ik alleen maar tonen als ik de microfoon aanraak.. ik kan mijn spraak niet opnemen hoewel ik er van uit ging dat het nu wel zou lukken, iemand hier verstand van en die mij zou kunnen helpen? Ik heb trouwens de microfoon geleend van een vriend om alles te testen enzo!
            Last edited by ErikJayden; 04-06-13, 16:49. Reason: Verdere Informatie

            Comment

            • djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

              #7
              Als je geluidskaart geen fantoomspanning (phantom power) kan leveren zal die microfoon niet werken. Dat je wel geluid hoort als je de microfoon aanraakt kan aan een aantal dingen liggen. Welke kabels heb je gebruikt en hoe heb je alles nu aangesloten?


              Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

              Comment

              Working...