Behringer Xenyx X 1204 usb: Computer aansluiten op mengpaneel?!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tim_Snijders
    • Mar 2013
    • 1

    Behringer Xenyx X 1204 usb: Computer aansluiten op mengpaneel?!

    Hallo,

    Ik heb sinds kort een mengpaneel aangeschaft, om thuis te oefenen met broadcasten voorop de lokale radio.
    Dit mengpaneel is de Behringer xenyx x 1204 usb. Het mengpaneel wil ik aansluiten op mijn computer, een windows xp.

    Het mengpaneel is standaard op mijn computer aangesloten met een usb kabel. Als ik dan geluid op de pc afspeel; gaat het audio signaal rechtstreeks naar de main mix. En zo kan ik het audiosignaal dus niet met een aparte schuif bedienen. Wat ik dus wel wil.


    Op de computer zitten 2 audio-uitgangen: een groene, en een blauwe.

    Ik heb met verschillende mensen, van welbekende internetwinkels gebeld, en kreeg verschillende adviezen:
    -Man 1 zei: Dat ik het mengpaneel met een simpele kabel (een kabel die van 2; 6,3 mm plugjes naar één 3,5mm jack plug, in mijn audio ingang gaat) aan kan sluiten op de audio ingang van mijn computer.
    Dan zou ik de audio, die op mijn computer afgespeeld wordt (met bpm studio van Alcatel) met een aparte schuif kunnen bedienen.

    -Man 2 zei: Dat ik een externe geluidskaart zou moeten kopen, om de audio die op de computer afgespeeld wordt, met een schuif op het mengpaneel te kunnen bedienen.


    Ik zou dus graag van jullie, mijn mede forum-leden willen weten wat hier van waar is?
    Voordat ik alles aan zou schaffen, en het achteraf niet zal gaan werken



    Alvast bedankt!
    Groeten, Tim.
Working...