vervangen draadloze microfoon set 790 tot 814 mHz?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • agraaff
    • Dec 2010
    • 41

    vervangen draadloze microfoon set 790 tot 814 mHz?

    Ik heb voor de school (basis school) momenteel onderstaand setje:
    Omitronic uhf-400 (http://www.bax-shop.nl/handheld-draa...t-details.html) helaas linkje van de concurent, jullie hebben hem niet op de site.

    Nu las ik echter hier http://www.agentschaptelecom.nl/onde...ofoons/landing dat de 790 – 862 MHz band 4G word.

    Laat dit setje nu net op de band 790 tot 814 mHz werken

    Kan ik deze nog blijven gebruiken of is het binnen een jaar over? Hij voldoet voor het gebruik namelijk wel.

    Zo niet wat is een leuk vervangend setje voor niet al te veel geld?

    Bijzaak maar vind het wel vreemd dat overal (ook hier) nog gewoon setjes worden verkocht in een frequentieband waarval blijkbaar al lang bekend is dat deze komt te vervallen???
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Het ligt er aan waar je woont; in de randstad wordt door KPN nu al getest en het netwerk zou daar in de zomer in bedrijf moeten zijn. Vanaf dat moment wordt er vanuit de randstad in een jaar tijd uitgebreid naar de rest van het land. Vodafone is naar verluid begonnen met testen in Utrecht en van Tele 2 weet ik nog niets. Vanaf 2015 is het simpelweg verboden om in Nederland nog draadloze microfoons in dit gebied te gebruiken. Er is een Facebookpagina waar gebruikers van draadloze microfoons meldingen kunnen doen van ingebruikname van frequenties door 4g of digitennezenders.

    Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.


    Verder kun je frequencyfinder site of app van Sennheiser gebruiken, alhoewel deze niet helemaal precies is en wat achterloopt.

    EDIT:

    Nog even wat advies, voor het geld van een slecht draadloos setje, koop je een goede microfoon met draad. Tis maar een gedachte...
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • agraaff
      • Dec 2010
      • 41

      #3
      De school staat in Almere dus verwacht er redelijk snel last van te krijgen

      Bedraad is inderdaad ideaal maar het probleem daarmee is dat ze dan kabels moeten aansluiten.
      Ik heb dit al eens geprobeert uit te leggen, op papier gezet, plaatjes erbij, stikkeren etc. met het gevolg dat in 1 jaar tijd de actieve speakers al 2 keer de versterker is opgeblazen. Vraag me niet wat ze daar doen maar als het niet werkt gaan ze in het wilde weg kabels lopen prikken en lostrekken etc.

      Zoals ik het nu heb is het redelijk fool proof. geen kabels trekken, alleen volume knopje draaien en mic aan of uit zetten.

      Dus liever ook weer een soortgelijks iets terug.

      Zit ook te denken aan 2 vast microfoons aan het plafond boven het podium te monteren voor voorstellingen. en dan minder draadloze mics. (1 of 2 zijn dan genoeg).
      Nog iemand tips voor zoiets? 2 grensvlak microfoons bv?

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Je bent niet de eerste. Lees het draadje http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...icrofoons.htmleens helemaal door en stel daar vervolgens je aanvullende vragen (houden we de informatie rond dit onderwerp ook gelijk bij elkaar).

        Vanaf pagina 7 gaat het om o.a. scholen die vervanging zoeken i.v.m. 4G.

        Originally posted by sparky
        Vanaf 2015 is het simpelweg verboden om in Nederland nog draadloze microfoons in dit gebied te gebruiken.
        Correctie: tot 1 januari 2016 volgens vele bronnen.
        Het geeft echter geen garanties dat je set ook tot die tijd werkt, de regering voorkomt zo alleen maar schadeclaims naar hun kant met deze (zogenaamde) overgangsperiode.
        Last edited by vasco; 11-03-13, 13:40.

        Comment

        • agraaff
          • Dec 2010
          • 41

          #5
          Originally posted by vasco
          Je bent niet de eerste. Lees het draadje http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...icrofoons.htmleens helemaal door en stel daar vervolgens je aanvullende vragen (houden we de informatie rond dit onderwerp ook gelijk bij elkaar).

          Vanaf pagina 7 gaat het om o.a. scholen die vervanging zoeken i.v.m. 4G.

          Correctie: tot 1 januari 2016 volgens vele bronnen.
          Het geeft echter geen garanties dat je set ook tot die tijd werkt, de regering voorkomt zo alleen maar schadeclaims naar hun kant met deze (zogenaamde) overgangsperiode.

          Ik ga het draadje even lezen thx

          Comment

          • monicamillar
            • Feb 2014
            • 1

            #6
            Omnitronic

            Wat was je oplossing? Ik reageer op een oud bericht van jou maar zit te kijken naar een set van 8 draadloze microfoons die betaalbaar zijn ( maximaal 1500). Ik was ook op die Omnitronic gestuit en er is een nieuwere set uit met frequentiegebied 863-865. Maar heb jij die nu aangeschaft en wat vond je uberhaupt van deze microfoons? Ik heb ze nodig voor een vocalgroup die zingen en dansen tegelijkertijd.

            Monica

            Originally posted by agraaff
            Ik heb voor de school (basis school) momenteel onderstaand setje:
            Omitronic uhf-400 (http://www.bax-shop.nl/handheld-draa...t-details.html) helaas linkje van de concurent, jullie hebben hem niet op de site.

            Nu las ik echter hier http://www.agentschaptelecom.nl/onde...ofoons/landing dat de 790 – 862 MHz band 4G word.

            Laat dit setje nu net op de band 790 tot 814 mHz werken

            Kan ik deze nog blijven gebruiken of is het binnen een jaar over? Hij voldoet voor het gebruik namelijk wel.

            Zo niet wat is een leuk vervangend setje voor niet al te veel geld?

            Bijzaak maar vind het wel vreemd dat overal (ook hier) nog gewoon setjes worden verkocht in een frequentieband waarval blijkbaar al lang bekend is dat deze komt te vervallen???

            Comment

            • VrijeVogel
              • Nov 2013
              • 107

              #7
              Volgens mij kun je bepaalde microfoons ook van een ander frequentie laten voorzien.

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Originally posted by monicamillar
                Wat was je oplossing? Ik reageer op een oud bericht van jou maar zit te kijken naar een set van 8 draadloze microfoons die betaalbaar zijn ( maximaal 1500). Ik was ook op die Omnitronic gestuit en er is een nieuwere set uit met frequentiegebied 863-865. Maar heb jij die nu aangeschaft en wat vond je uberhaupt van deze microfoons? Ik heb ze nodig voor een vocalgroup die zingen en dansen tegelijkertijd.
                Monica

                Hoi Monica,

                Ik heb geen ervaring met dit merk, sorry.
                Wel ervaring genoeg in het werken met meerdere sets
                draadloze microfoons, combiners/splitters en vlaggen.

                Ik denk dat het goed is uit te vinden of je met
                dit merk 'veilig' met 8 zenders tegelijk kunt werken.
                Zijn frequenties vrij te kiezen of zit je aan presets vast.

                Verder is bij 8 zenders het aan te raden om bij de ontvangers
                te werken met vlaggen. Lukt het met dit merk om daar
                signaal combiners/splitters op aan te sluiten zodat je met
                2 vlaggen 8 zendsignalen kunt opppikken?

                Verder weet ik niet op welk niveau je voacalgroep zich beweegt
                en voor wie zij zingt en of Omnitronic jou deze kwaliteit ook
                biedt in de microfoon.

                Hoop dat je hier wat mee kunt.

                grtz

                Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Originally posted by monicamillar
                  Wat was je oplossing? Ik reageer op een oud bericht van jou maar zit te kijken naar een set van 8 draadloze microfoons die betaalbaar zijn ( maximaal 1500). Ik was ook op die Omnitronic gestuit en er is een nieuwere set uit met frequentiegebied 863-865. Maar heb jij die nu aangeschaft en wat vond je uberhaupt van deze microfoons? Ik heb ze nodig voor een vocalgroup die zingen en dansen tegelijkertijd.

                  Monica
                  Hoi Monica, deze set wil je echt niet aanschaffen. Op veel plaatsen zijn de door jou genoemde frequenties al onbruikbaar en op alle andere plaatsen in Nederland zullen ze dat binnen een jaar zijn. Over twee jaar is het zelfs verboden deze zenders nog te gebruiken. Niet doen dus!
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Originally posted by sparky
                    Over twee jaar is het zelfs verboden deze zenders nog te gebruiken. Niet doen dus!
                    De door monicamillar genoemde set zit boven de frequenties (790 t/m 862) waar gebruik toegestaan blijft. Vindt wat Nes aangeeft veel belangrijker. Je krijgt er hier geen acht van naast elkaar, elke zender (microfoon) heeft namelijk een vaste frequentie. Verder geen ervaring met deze sets, dat van die frequenties kon ik zo vinden via Google.

                    Mijn mening, leuk setje voor (basis)scholen die veelal geen bijzondere eisen stellen.

                    Comment

                    • Gertjan70
                      • Feb 2014
                      • 6

                      #11
                      Originally posted by vasco
                      Je bent niet de eerste. Lees het draadje http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...icrofoons.htmleens helemaal door en stel daar vervolgens je aanvullende vragen (houden we de informatie rond dit onderwerp ook gelijk bij elkaar).

                      Vanaf pagina 7 gaat het om o.a. scholen die vervanging zoeken i.v.m. 4G.

                      Correctie: tot 1 januari 2016 volgens vele bronnen.
                      Het geeft echter geen garanties dat je set ook tot die tijd werkt, de regering voorkomt zo alleen maar schadeclaims naar hun kant met deze (zogenaamde) overgangsperiode.
                      Daar hoeven ze niet voor te doen. In nederland wordt het gedoogt dat je zendmicrofoons gebruikt. Wij hebben geen vergunning stelsel meer. Dus er valt ook niks te claimen bij de overheid.

                      Comment

                      • renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

                        #12
                        Voor allerlei zendapparatuur, waaronder microfoons, telt een vrij gebruik van de ether. Je zal daar wel moeten delen met andere gebruikers. Daarbij telt ook nog eens dat digitenne de primaire gebruiker is en dat we die met onze zendapparatuur niet mogen storen. Kanaal 39 t/m 41 (614-638 MHz) zijn hier specifiek voor bedoeld.

                        Voor de geveilde frequenties (kanaal 61 t/m 69 oftewel 790 - 852MHz) geldt dat deze eigendom zijn van de telecomproviders, Hier mag je vanaf januari 2016 niet meer in zenden en dat kunnen de eigenaren handhaven. Je bent overigens sowieso al kansloos tegen 4G, je wordt gewoon uit de lucht gedrukt.

                        Kanaal 38 (608-614Hz) komt beschikbaar voor evenementen, wel onder vergunning. Dat is wel een beetje weinig voor een doorsnee groot evenement, maar daar maken de heren regeltjesmakers zich (nog) niet zo druk over. Gelukkig doet o.a. PMSE NL en hun Belgische tak dat wel.
                        Daarnaast zijn er ook nog specifiek gereserveerde frequenties voor reportagezenders in geval van calamiteiten. Die zijn op dit moment ook uitsluitend onder vergunning te gebruiken.
                        Overigens zijn de frequenties 863 - 865MHz Europees geharmoniseerd en blijvend beschikbaar voor o.a. draadloze microfoons.

                        Wat er allemaal na de WRC2015 gaat gebeuren is nogal ongewis, mogelijk wordt kanaal 51 t/m 60 in de toekomst ook geveild voor LTE. Als je de kreten van telefoonfabrikanten over 5G nu al hoort...
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                        Comment

                        • NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

                          #13
                          Originally posted by Gertjan70
                          Daar hoeven ze niet voor te doen. In Nederland wordt het gedoogt dat je zendmicrofoons gebruikt. Wij hebben geen vergunningstelsel meer. Dus er valt ook niks te claimen bij de overheid.

                          De overheid geeft dit zelf zo aan in officiële publicaties. Vanaf de bekendmaking van de veiling
                          tot en met 2015 is voldoende tijd, zodat de afschrijvingstermijn voldoende is gewaarborgd.
                          Hierdoor worden wel degelijk claims voorkomen. Verdiep je rustig in het civielrecht. Doordat de
                          frequentie door de overheid was vrijgemaakt voor de entertainmentindustrie, konden we daar zeker
                          rechten aan ontlenen.

                          Verder wordt het gebruik in de entertainmentindustire van draadloze microfoons niet gedoogd,
                          het gebruik is officieel toegestaan!

                          Ik hoop dat je in je volgende 4 posts minder onzin schrijft dan dat je tot nu toe hebt gedaan.
                          Zelf lees ik liever feiten dan aannames.

                          grtz

                          Nes
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                          Comment

                          Working...