advies muziek productiesoftware

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revos
    • Sep 2010
    • 20

    advies muziek productiesoftware

    Ik heb een Presonus Studio live 16/4/2. M.b.v. het bijgeleverde Capture maak ik opnames van een 7 mans/vrouw rockformatie. Nu ben ik op zoek naar software om deze opnames af te mixen. Beetje effecten, wat eq, compressie, etc. Niet te ingewikkeld, het is bedoeld om de opnames die gemaakt zijn tijdens repetitieavonden terug te luisteren en heel misschien nog eens een demootje te maken. Ben al een tijdje met Cubase 5 aan het emmeren, maar wordt er niet echt vrolijk van. Enorm ingewikkeld en om nou die manual van 700 pagina's door te worstelen.... Een zoektocht naar alternatieven levert niet iets concreets op. Misschien FL Studio? Graag advies.
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    #2
    Werk zelf met Adobe Audition 3.0 en vind die wel prettig werken. Effecten zijn snel te vinden en ook de presets die er in zitten duwen je een eind in de goede richting en kun je makkelijk finetunen.

    Cubase vind ik ook niet prettig werken moet ik eerlijk zeggen. Gebruik nog wel de LE versie aangezien deze bij mijn portable interface was meegeleverd. Heb maar 1 licentie voor Audition dus dan portable maar met Cubase. Werkt op zich prima maar om af te mixen vind ik het niet mijn ding.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

    Comment

    • PvG
      • Sep 2012
      • 979

      #3
      Het meegeleverde Studio One van Presonus al geprobeerd?
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

      Comment

      • timmetje
        • Dec 2012
        • 424

        #4
        Originally posted by PvG
        Het meegeleverde Studio One van Presonus al geprobeerd?
        Inderdaad, Studio One is een prima stukje software. Anders is Reaper wellicht een optie? Demo-versie kost niets, een licentie kost je slechts 40 euro, zo uit m'n hoofd.
        Tim

        Comment

        • Dennis vd Dool
          • Jan 2007
          • 72

          #5
          Vanuit Capture afspelen en de sporen terug de tafel in en dan je main output weer simultaan op laten nemen. Je eq, compressie ed zit toch al in de tafel? Volgens mij is dit ook een beetje de gedachtegang van de mixer.

          Comment

          • stamgast
            • Feb 2010
            • 253

            #6
            Reaper is bijzonder stabiel.

            Comment

            • djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

              #7
              En je krijgt er meer dan genoeg fatsoenlijke plug-ins bijgeleverd om meteen te kunnen beginnen. Mocht je dan nog wat meer/andere plug-ins willen: www.varietyofsound.wordpress.com. Briljant goede freeware plug-ins, meerdere malen bekroond met de DC challenge award, zijn superdingetjes.


              Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

              Comment

              • revos
                • Sep 2010
                • 20

                #8
                Originally posted by Dennis vd Dool
                Vanuit Capture afspelen en de sporen terug de tafel in en dan je main output weer simultaan op laten nemen. Je eq, compressie ed zit toch al in de tafel? Volgens mij is dit ook een beetje de gedachtegang van de mixer.
                Klopt, dat is het meest logisch. Ware het niet dat onze repetitieruimte niet om de hoek zit en ik geen zin heb om de mixer steeds mee naar huis te nemen

                Comment

                • revos
                  • Sep 2010
                  • 20

                  #9
                  Dank voor de andere reacties. Ik moet bekennen dat ik in de veronderstelling was dat Studio One, net als Capture alleen samen met de mixer gebruikt kon worden. En ik wil gewoon buiten de repetitieavonden om, af kunnen mixen. Begrijp nu uit de reacties dat die gedachtegang niet klopt. Ben inmiddels bezig en met een paar uurtjes al een stuk verder dan met Cubase. Nogmaals dank!

                  Comment

                  • revos
                    • Sep 2010
                    • 20

                    #10
                    Ik ben inmiddels een tijdje bezig met studio one en het bevalt me goed. De vele tutiorialvideos die Presonus op haar website heeft staan helpen daarbij. Het lukt me om een bruikbare statische mix te maken. Met statisch bedoel ik dat ik alle instellingen pleeg en daarna het mixdown maak. Wat me niet lukt is een om faderwijzigingen en en andere instellingen (meer of minder delay etc) die wijzigen in een nummer 'op te slaan', 'op te nemen' of hoe het ook mag heten? Ik heb me klem gezocht naar informatie daarover. Ben er inmiddels achter dat de versie die met de mixer wordt meegeleverd niet zo uitgebreid is, maar je moet toch een song af kunnen mixen? Alvast dank voor de reacties.

                    Comment

                    • djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

                      #11
                      je bedoelt waarschijnlijk Automation (het "tekenen" van volumes etc. zoals je vroeger tijdens de opname van de mix ook de fader nog kon verschuiven). Zoek daar eens op in de handleiding, het zit eigenlijk overal wel in tegenwoordig.


                      Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                      Comment

                      • PvG
                        • Sep 2012
                        • 979

                        #12
                        Ergens op de Presonus site staat een vergelijk tussen de verschillende versies van Studio One. De artist versie zou voldoende moeten zijn om semi-pro een nummer af te mixen. Wat ontbreekt zijn meer geavanceerde functies zoals Melodyne (om valse noten van de vocals recht te trekken) en zo is er ook een functie om het ritme van de drummer strak te trekken. Mijn mening: die functies wil je alleen gebruiken als je professioneel platen uitbrengt. Een demo oid voor een lokaal bandje moet klinken zoals ze live klinken, anders vallen de optredens zwaar tegen ;-)
                        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                        Comment

                        • revos
                          • Sep 2010
                          • 20

                          #13
                          Originally posted by djspeakertje
                          je bedoelt waarschijnlijk Automation (het "tekenen" van volumes etc. zoals je vroeger tijdens de opname van de mix ook de fader nog kon verschuiven). Zoek daar eens op in de handleiding, het zit eigenlijk overal wel in tegenwoordig.Daan
                          klopt, en ik ben er nu ook achter hoe het werkt, dank voor de tip!

                          Originally posted by PvG
                          Ergens op de Presonus site staat een vergelijk tussen de verschillende versies van Studio One. De artist versie zou voldoende moeten zijn om semi-pro een nummer af te mixen. Wat ontbreekt zijn meer geavanceerde functies zoals Melodyne (om valse noten van de vocals recht te trekken) en zo is er ook een functie om het ritme van de drummer strak te trekken. Mijn mening: die functies wil je alleen gebruiken als je professioneel platen uitbrengt. Een demo oid voor een lokaal bandje moet klinken zoals ze live klinken, anders vallen de optredens zwaar tegen ;-)
                          Mee eens, alhoewel die functie om het ritme van de drummer strak te trekken in ons geval héél handig zou zijn

                          Comment

                          Working...