J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 3 Eerste 1 2 3

Standaard

Hetgeen je zegt over dat ik de mensen dat ik de mensen niet seriues neem is niet juist ! Maar als het verschil in de opname zoveel verschil maakt ?In vergelijking met als ik het gewoon laat afspelen dan is er toch een probleem ?In elk geval een goed en Spetterend eindejaar aan iedereen!!

Standaard

ik had dus gelijk het staat onder paragraaf in opties kijk maar eens !!!!!! ik had je beloofd dat ik pas terug kwam op den chat als ik het zeker was!! nu heb je je antwoord jans!!en spreek niet van schrijfouten he'

Ingeschreven
    Dec 2012

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dandrlover Bekijk Posts
    ik had dus gelijk het staat onder paragraaf in opties kijk maar eens !!!!!! ik had je beloofd dat ik pas terug kwam op den chat als ik het zeker was!! nu heb je je antwoord jans!!en spreek niet van schrijfouten he'
    Hoe ver ben je nu daadwerkelijk gekomen met het oplossen van je probleem, of heb je anderhalve maand naar dat ene tekstje in de handleiding gezocht?

Als je direct van je mengtafel naar je Focusrite gaat moet die RIAA-correctie in je platenspeler AAN staan. Als je via je mengtafel opneemt moet de RIAA-correctie in je platenspeler UIT staan, omdat (volgens jou, en dat neem ik dan maar van je aan) jouw mengtafel over stereo-ingangen met RIAA-correctie beschikt.

Het verschil in geluidskwaliteit kan worden veroorzaakt door het verschil in RIAA-correctie. Waarschijnlijk zijn die in je mengtafel van een hogere kwaliteit dan die van je platenspeler.

Nogmaals (en dit is al vele malen eerder gezegd): jij stelt (beginners)-vragen over HIFI, en dit is een PA-forum.

Dit is de laatste keer dit ik op dit topic reageer, want ik krijg de indruk dat je niet veel van anderen wilt aan nemen.
    Laatst gewijzigd door timmetje; 11-02-13 om 14:53.

Standaard

ik ben het beu!! ik heb niet gezegd dat het in het afluisteren is !!!!maar pas als ik de opname heb gemaakt met!!mijn computer via het programa ableton live 8 en dan terug gegeven via mijn focusrite !!! als ik dus reageer is het omdat ik dat al vermeld had !!! ik ben iedereen dankbaar waar ik iets kan van leren al denken sommige van niet, en een beginner ben ik zeker niet???dat van die riaa kurve wist ik en mijn draaitafel heeft geen aarding (door de voorversterker die er inzit) het enige en nu stel ik mijn vraag opnieuw!! als ik een opname maak die goed klinkt op de mengtafel!! met de computer waarom als ik dat opnieuw afluister vanaf de comp (opname)klinkt die doffer en minder goed???

Ingeschreven
    May 2010

Standaard

Hallo,

Kun je mss eens stoppen met die superlatieven, ik word er gek van.
    Ook hier kunnen vele factoren een rol spelen.
    Mss staat er wel een EQ instelling in je software fout?

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Forum Rechten