Nieuw met een vraag

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bong(o)
    • Dec 2012
    • 4

    Nieuw met een vraag

    Hallo beste mensen!

    Mijn naam is Kevin en nieuwkomer hier op het forum.
    Ik ben eerstejaars student Geluid, maar meerderjaars actief bezig met het vak. Begonnen als artiest, maar gaandeweg ondekt dat de techniek toch een stuk interessanter is. Aan de ene kant jammer, het heeft veel kostbare leerjaren ingenomen, maar aan de andere kant heeft het me toch een extra kijk op geluid gegeven.

    Nu zit ik met een vraag, waar kenners zoals jullie mij vast mee kunnen helpen.

    Ik heb een klein thuisstudiootje, bestaande uit een kleine USB 8ch tafel, Sony MDR V55 headphones (die ik gebruik als playback), goedkope playback set (die ik praktisch niet gebruik), 7 mics (2 condensators en 5 dynamisch van Gatt) en een laptop met Cubase 5.1.
    De vraag zit in het tafeltje, deze wil ik vervangen met een andere. Want > het signaal dat hij uitstuurt op USB is stereo.
    Er zijn tafels die via USB meersporig signaal kunnen uitsturen, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke dit precies zijn.


    Dit is de enige die ik kan vinden, de serie althans. Maar ook niet alle Helixboards zenden meersporig signaal uit, heb ik al gezien.
    Deze tafel is 2e hands rond de 250 euro te vinden, wat echt mijn max. budget is.

    Waarom geen interface kopen? Op zich zou dit ook heel prima zijn, maar dan ben ik gebonden aan studiowerk. Terwijl ik ook live wil kunnen werken.

    De vraag! Heeft iemand misschien een goede suggestie? Een tafel, of als het echt niet anders kan een interface, met minimaal 4 gebalanceerde inputs (XLR), waarmee ik in Cubase meersporige opnames kan maken?
    Het hoeft echt geen topmerk te zijn, het is een beginset waar ik mee wil leren. Uiteindelijk komt de uitbreiding wel.