Nieuw met een vraag

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bong(o)
    • Dec 2012
    • 4

    Nieuw met een vraag

    Hallo beste mensen!

    Mijn naam is Kevin en nieuwkomer hier op het forum.
    Ik ben eerstejaars student Geluid, maar meerderjaars actief bezig met het vak. Begonnen als artiest, maar gaandeweg ondekt dat de techniek toch een stuk interessanter is. Aan de ene kant jammer, het heeft veel kostbare leerjaren ingenomen, maar aan de andere kant heeft het me toch een extra kijk op geluid gegeven.

    Nu zit ik met een vraag, waar kenners zoals jullie mij vast mee kunnen helpen.

    Ik heb een klein thuisstudiootje, bestaande uit een kleine USB 8ch tafel, Sony MDR V55 headphones (die ik gebruik als playback), goedkope playback set (die ik praktisch niet gebruik), 7 mics (2 condensators en 5 dynamisch van Gatt) en een laptop met Cubase 5.1.
    De vraag zit in het tafeltje, deze wil ik vervangen met een andere. Want > het signaal dat hij uitstuurt op USB is stereo.
    Er zijn tafels die via USB meersporig signaal kunnen uitsturen, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke dit precies zijn.


    Dit is de enige die ik kan vinden, de serie althans. Maar ook niet alle Helixboards zenden meersporig signaal uit, heb ik al gezien.
    Deze tafel is 2e hands rond de 250 euro te vinden, wat echt mijn max. budget is.

    Waarom geen interface kopen? Op zich zou dit ook heel prima zijn, maar dan ben ik gebonden aan studiowerk. Terwijl ik ook live wil kunnen werken.

    De vraag! Heeft iemand misschien een goede suggestie? Een tafel, of als het echt niet anders kan een interface, met minimaal 4 gebalanceerde inputs (XLR), waarmee ik in Cubase meersporige opnames kan maken?
    Het hoeft echt geen topmerk te zijn, het is een beginset waar ik mee wil leren. Uiteindelijk komt de uitbreiding wel.

    Oh, firewire is voor mij geen optie, aangezien mijn laptop daar geen aansluiting voor heeft (ook geen PCi slot). Mijn PC wel, maar het idee is om mobiel te kunnen zijn.

    Alvorens vriendelijk bedankt!
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

    #2
    Wat betreft de tafels kan ik kort zijn: hier heb ik geen ervaring mee. Lijkt me ook sterk dat je voor 250 euro echt een goede tafel gaat vinden die biedt waar jij naar zoekt.

    Een interface lijkt mij de meest zinvolle optie, maar de vraag is of je voor 250 euro een interface gaat vinden met 4 gebalanceerde inputs op XLR. Jackpluggen (TRS) zijn hier toch echt wel de norm.

    USB-interfaces zijn er voor rond de 250 euro wel te vinden, maar zoals gezegd dan niet met XLR-inputs.

    Overigens kan je met de gemiddelde 'budget-interface' prima op lokatie opnemen. De kastjes zijn vaak heel compact en draagbaar.
    Tim

    Comment

    • qvt
      • Oct 2009
      • 721

      #3
      Qua interfaces, Motu 4Pre.. 4x Gebalanceerd in/4x Gebalanceerd uit! Ligt iets boven de 250 euro.
      There is no substitute for imagination

      Comment

      • SH1000
        • Dec 2009
        • 220

        #4
        Misschien is een Zoom R16 iets voor je.

        Kan in eerste instantie alleen stereo uitsturen maar wel 8 kanalen simultaan opnemen. Ik denk dat je via USB wel meer kanalen direct kan uitsturen is namelijk ook bedoeld als interface (moet je even nakijken). Via een SD-kaart opnemen en dan overzetten naar Cubase is sowieso heel erg simpel. Als live-mengtafel niet geschikt maar wel heel goed op locatie te gebruiken om op te nemen.

        ----

        Ik heb even op de website gekeken http://www.zoom.co.jp/english/products/r16/ en zo te zien heeft ie maar 2x OUT via USB. Desondanks wellicht toch een aardig alternatief...
        Last edited by SH1000; 13-12-12, 07:24.
        Good is the enemy of Great
        [Jim Collins]

        Comment

        • Bong(o)
          • Dec 2012
          • 4

          #5
          Bedankt voor de reacties!

          Ik krijg vandaag of morgen een M-Audio Fast Track Ultra binnen met de post.
          Een interface met 4 gebalanceerde XLR inputs en nog een paar jacks extra. Tweedehands, past perfect in mijn budget.

          Een tafel is inderdaad niet te vinden voor deze prijs. Het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden was 350 euro. Dus dat moet nog even op zich laten wachten.

          Comment

          Working...