Geluid jubileumconcert

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

    Geluid jubileumconcert

    Ik heb zelf met een half oor geluisterd, en had toen al een idee dat het geluid via podiummicrofoons werd opgepikt, de tweets over de kwaliteit van het geluid logen er ook niet om.

    Blijkbaar was het bij de BBC zelf wel goed. Naast de kwaliteit vond ik de balans tussen muziek en de zang zoek, de zang was soms niet te volgen of te verstaan.
    Iemand die geluisterd heeft via andere kanalen en andere bevindingen heeft?
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

    #2
    Vond het geluid bij vlagen wel aardig, maar zet de recorder ook elk jaar aan voor de BBC Proms en daar kwam dit bij lange na niet in de buurt.
    Waar de vocalen wel te verstaan waren was het in veel gevallen ook nog eens vals, erg jammer.

    De visuals (licht meegerekend) vond ik overigens wel erg gaaf!

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      vond de decors en licht enzo erg mooi.

      maar, mijn **** paul me-kaartnie stond daar echt de beatles geen goed te doen zeg.
      poeh poeh
      lekker belangrijk!

      Comment

      • Hansound
        • Apr 2006
        • 832

        #4
        Ik vond het idd ook niet best, het leek alsof er tijdens het spelen nog aan de vocalen werd gedraaid, soms hard, soms zacht, en er werd idd veel vals gezongen, wat toch wel vreemd is met zulke artiesten...

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Wat me idd ook is opgevallen is dat het bij momenten redelijk vals klonk.
          Nu heb ik dit ook nog meegemaakt. Als je naast het instrument of vocel staat klinkt het juist.
          Door de PA vals. Geen idee hoe dit komt.
          Soort Doppler effect?

          Comment

          • muppet
            • May 2009
            • 94

            #6
            Hier ook ver verbazing (even) zitten kijken en luisteren.
            Verbazing in positieve zin over het visuele (ben geen licht-nicht, maar vond het erg mooi, zeker mooi gebruik gemaakt van het paleis), en in negatieve zin over het geluid.
            Man, man, man....
            Heb het maar heel even volgehouden...
            Monitoring volgens mij erg slecht, daar bijna iedere artiest met z'n hand bij z'n oortje stond.
            Elton John komt op, begint, en na 2 nummers hoor ik behalve zang, piano en slechte drums, ook eindelijk de bass-drum en de bassist.
            Had van de BBC toch iets meer verwacht.

            Gr.
            Sound should sound like it should sound...

            Comment

            • stainz
              • Sep 2009
              • 609

              #7
              monitoring zou inderdaad wel eens het probleem geweest kunnen zijn, mij viel het vele gepiel en uitgooien van oortjes ook enorm op.
              En als je kijkt naar dat nummer dat Andrew Loyd Musical speciaal geschreven heeft voor de gelegenheid met dat koor van 200+ mensen klonken de vocalen wel zuiver (floormonitors geen problemen wellicht?)

              Comment

              • RobertK
                • Jun 2012
                • 82

                #8
                Qua visuals was het waanzinnig,
                qua geluid, blegh...

                Maar om eerlijk te zijn kom ik nog zelden goed klinkende live registraties tegen! (luister maar naar gemiddelde pinkpop/lowlands registratie, of dwdd)

                En over valse zang, we komen het steeds vaker overal tegen! alsof de standaard omlaag gaat? (auto-tune heeft wel het een en ander verziekt in de wereld).

                @frederic, afstand veroorzaakt doppler effect, dat klopt, maar dan gaat dat om al het geluid, niet alleen om de zang.... En je hebt dan te maken met grotere afstanden (geen 15 a 20 meter).

                Comment

                • renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

                  #9
                  Geluid was inderdaad nogal matig, visuals waren erg mooi, zeker de mappings op het paleis... daar hebben een best aantal stevige beamers gestaan.

                  Het podium echter... ik vond het nogal op een kermisattractie lijken, alleen de paardjes miste nog om de draaimolen compleet te maken.
                  Die LED lampjes bovenin met hun loopjes hielpen daar niet bij (en die ene midden bovenin die steeds het verkeerde kleurtje aannam ook niet!).
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                  Comment

                  • stamgast
                    • Feb 2010
                    • 253

                    #10
                    Originally posted by RobertK
                    Maar om eerlijk te zijn kom ik nog zelden goed klinkende live registraties tegen! (luister maar naar gemiddelde pinkpop/lowlands registratie, of dwdd)
                    Wat vind je hier van dan?
                    Welkom op de website van omroepvereniging MAX. Bekijk alles over onze programma's en exclusieve ledenactiviteiten!

                    Comment

                    • RobertK
                      • Jun 2012
                      • 82

                      #11
                      Originally posted by stamgast
                      Voor zover de videoserver van uitzending gemist het toestaat geluisterd.
                      Niet verkeerd, maar vind het ook niet spectaculair.
                      Er kan meer uitgehaald worden!
                      Maar ik heb ze slechter gehoord bij koffiemax...
                      Last edited by RobertK; 10-06-12, 23:43.

                      Comment

                      • chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

                        #12
                        Het geluid was kort gezegd Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
                        Sommige zangers, zangeressen zaten langs de toon.
                        Er waren er bij die beter met pensioen konden gaan en blijven en er waren gepensioneerde zangers en zangeressen die helemaal niet vals zongen zoals Tom Jones, Shirley Bassy, Grace Jones met 4 minuten hoela hoep (64J).
                        De mix met Elton John en publiek was slecht.
                        Het vorige concert (2002) was 100 keer beter van geluid.
                        Zwak van de BBC.
                        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by chippie
                          Het geluid was kort gezegd Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
                          Sommige zangers, zangeressen zaten langs de toon.
                          Er waren er bij die beter met pensioen konden gaan en blijven en er waren gepensioneerde zangers en zangeressen die helemaal niet vals zongen zoals Tom Jones, Shirley Bassy, Grace Jones met 4 minuten hoela hoep (64J).
                          De mix met Elton John en publiek was slecht.
                          Het vorige concert (2002) was 100 keer beter van geluid.
                          Zwak van de BBC.
                          Toen hadden ze nog 10-tallen oud VRT techniekers in dienst.

                          Comment

                          • RobertK
                            • Jun 2012
                            • 82

                            #14
                            zelfs bij de opening van de olympische spelen met 4 miljard kijkers was het geluid bij Paul McCartney (een van de grootste sterren der aarde?) bedroevend...
                            Voor de rest qua geluid klote regie, qua beeld waanzinnig goed!

                            Comment

                            Working...