Behringer bca 2000 op windows 7 werkend maken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arno048
    • Mar 2012
    • 7

    Behringer bca 2000 op windows 7 werkend maken

    Hallo,,

    Ik ben in het bezit van een Behringer BCA2000. Dit is een 3 sporen usb interface. Nu zijn er alleen drivers voor windows xp. Mn computer draait op windows 7. Is er een manier om dit apparaat toch werkend te maken op mijn windows 7?
    Last edited by arno048; 27-03-12, 10:59.
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #2
    Windows 7 32 of 64 bits?
    De Windows XP driver (indien Windows 7 32 bits) al geprobeerd te installeren?
    Let op, eerst driver installeren en wanneer de software erom vraagt de USB kabel pas aansluiten.
    De oude Windows XP driver gaat mogelijk niet werken op Windows 7 64bits omdat het een 32 bits driver is.

    Berichtje met je vraag aan de fabrikant voor een nieuwe driver?
    Het zal echter niet het eerste stuk hardware zijn dat geen support (meer) krijgt in Windows 7 omdat er nieuwer/beter op de markt is te krijgen en dan houd het simpelweg op helaas. Je bent in deze afhankelijk van de fabrikant of anders zelf/ander persoon die er tijd/geld in wil steken om een driver te ontwikkelen.
    Last edited by vasco; 27-03-12, 12:03.

    Comment

    • 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

      #3
      Rechtermuisklik op de snelkoppeling van het programma, naar mapje 'compatibiliteit' en dan uitvoeren als Windows XP. Wie-weet werkt het ook nog.

      Verder; heb je internetverbinding? W7 download 9/10 keer gewoon zelf de geschikte driver.

      +1 voor Vasco btw.

      Mvg,

      Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

      Comment

      • arno048
        • Mar 2012
        • 7

        #4
        64 bit,, Behringer zelf heeft aangegeven geen nieuwe drivers meer te maken omdat het apparaat in Amerika niet te krijgen is en dus minder verkocht werd. Dus dan lijkt het erop dat ik gewoon pech heb dus..

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Ik heb hier ook wel eens in het verleden mee te maken gehad. Parallel 8 ports (128 kanaals) MIDI interface onder Windows 95/98. Toen kwam Windows 2000/XP en de oude driver voor 95/98 kreeg ik niet meer aan de praat. Fabrikant bestond niet meer dus daar vragen had geen zin. Via Google vond ik iemand met dezelfde interface die een driver had geschreven en hem mij wel wilde sturen als ik een tientje (toen nog gulden) betaalde. Heeft vervolgens nog jaren goed gewerkt daarna maar nu met Windows 7 is het toch echt over

          Comment

          Working...