live video broadcasten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dekeeg
    • Mar 2012
    • 1

    live video broadcasten

    Ik wil tijdens een kart wedstrijd een camera op mijn kart monteren en de beelden live langs de baan op tv schermen laten zien.

    wie weet er een verhuurder van video broadcast apparatuur, of een goeie camera die ik kan kopen die op wifi kan filmen en uitzenden.
    Of met een zender erbij !?
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

    #2
    video streamen kan op verschillende kwaliteiten. wil je het weergeven op een 19" schermpje langs de baan of moet het groot geprojecteerd worden? Daar zit nogal een verschil in.
    Er zijn legio budget oplossingen die allemaal net niet werken. Moet het goed, ga dan eens kijken bij videolink holland. (wel even sparen denk ik, maarja, wat is je budget?)

    Comment

    • BJD
      • Oct 2007
      • 771

      #3
      De allergoedkoopste budgetsetjes zijn onbruikbaar (elro camera'tjes bij de bouwmarkt). Dan krijg je nog een set zwaardere chineesjes die je van ebay af kan vissen (5km range e.d.) die nog enig beeld gaan doorgeven. In de top kom je uit op systemen als die van videolink holland. Daartussen zitten nog wat professionele non-diversity setjes. Ik weet dat Pro Facilities hier een paar van heeft. De vraag is vooral: wat is je budget en wat zijn je kwaliteitseisen. Het probleem is dat je met een kart continu in beweging bent in een ruimte (binnen?) waar veel reflecties kunnen optreden. Een uitdaging voor je zend en ontvangstapparatuur. Houd er rekening mee dat de serieuzere videozenders qua prijs pas beginnen bij €10.000. Die huur je niet voor €50/dag.

      Comment

      • freek
        • Aug 2008
        • 238

        #4
        Originally posted by BJD
        Het probleem is dat je met een kart continu in beweging bent in een ruimte (binnen?) waar veel reflecties kunnen optreden. Een uitdaging voor je zend en ontvangstapparatuur.
        Ik weet dat ze bij videolink holland juist camera sets hebben die werken op reflectie. Hoe meer, hoe beter. Dus dit is zeker wel te doen. Maar nogmaals, zeker bij video zijn de beste oplossingen vaak erg duur. Is het niet makkelijker om het signaal eerst op te nemen. Wat is je winst met een live-stream?

        Comment

        • BJD
          • Oct 2007
          • 771

          #5
          Interessante theorie! Theoretisch lijkt het me dat je zo min mogelijk reflecties wil hebben nml. Maar als je d'r meer info over hebt... Of hebben we het hier "gewoon" over een diversity ontvanger? Overigens nog een cheap-ass gedachtenkronkel: Echte videozenders zijn enorm duur omdat er een hele stabiele link, zonder vertraging of dropouts met veel bandbreedte moeten worden gemaakt met een lage oplage. WiFi daarintegen kan niet de continuiteit van een stream leveren, maar is wat betreft link en bandbreedte wel redelijk stabiel. Als je nu een netwerkcamera op je kart zet, die fullscreen op een PC laat afspelen en aan de camera en de ontvangstkant een goed diversity accesspoint zet met krachtige antenne's dan ga je denk ik ook een heel eind komen. Nadeel is dat je een paar seconden latency hebt.
          Last edited by BJD; 25-03-12, 11:48.

          Comment

          • freek
            • Aug 2008
            • 238

            #6
            Originally posted by BJD
            Interessante theorie! Theoretisch lijkt het me dat je zo min mogelijk reflecties wil hebben nml. Maar als je d'r meer info over hebt... Of hebben we het hier "gewoon" over een diversity ontvanger?
            Nou ben ik geen zend koning maar volgens mij werkt het inderdaad met diversity.
            Maar met het verschil dat het geen of/of is (zoals bij draadloze mic's vaak het geval is) maar en/en. Je kan op de ontvanger maximaal 4 antennes aansluiten. Het systeem ontvangt op alle 4 de antennes dezelfde carrier met data. Als hij op 1 van de 4 een bitje mist kijkt hij meteen op de andere 3 of hij daar wel binnengekomen is. En juist door veel reflecties is de kans groter dat het bitje wat net gemist wordt op antenne 1, wel binnenkomt op 2,3 of 4. Hierbij helpt het natuurlijk dat je de antennes niet 10 cm van elkaar afzet maar ze ongeveer 20 tot 50 meter van elkaar vandaan zet. Het geeft super resultaat in de meest complexe gebouwen. (zelf ondervonden) Dit alles met een latency van max 1,5 frame geloof ik. (= 60msec). Vandaar dat het ook geen goedkoop speelgoed is. De ervaring leert dat die en/en diversity niet werkt in het open veld.
            Maar als je het fijne ervan wilt weten, moet je toch even contact opnemen met het bedrijf zelf. Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.
            Last edited by freek; 26-03-12, 22:40. Reason: typevout

            Comment

            • Aart Rietveld
              • Aug 2004
              • 190

              #7
              Met COFDM worden reflecties ook gebruikt om de kwaliteit van de verbinding te verbeteren.
              Kijk eens op http://tech.ebu.ch/docs/techreview/trev_278-stott.pdf voor een technische verhandeling.

              Één van de bedrijven die dit aanbieden/verhuren is HFPrints (www.hfprints.nl). Let wel op dat dit wel gaat om broadcast-kwaliteit, voor 50 euro ben je inderdaad niet klaar.

              Als ik me het goed herinner is de bouwer van deze systemen ook actief op dit forum (geweest).

              Comment

              • freek
                • Aug 2008
                • 238

                #8
                Originally posted by Aart Rietveld
                Met COFDM worden reflecties ook gebruikt om de kwaliteit van de verbinding te verbeteren.
                Kijk eens op http://tech.ebu.ch/docs/techreview/trev_278-stott.pdf voor een technische verhandeling.

                Één van de bedrijven die dit aanbieden/verhuren is HFPrints (www.hfprints.nl). Let wel op dat dit wel gaat om broadcast-kwaliteit, voor 50 euro ben je inderdaad niet klaar.

                Als ik me het goed herinner is de bouwer van deze systemen ook actief op dit forum (geweest).
                Klopt helemaal. Zelf ben ik wat minder enthousiast over Hf prints, maar dat is persoonlijk. Zal ook zeker wel goed spul hebben tegenwoordig.

                Comment

                Working...