Problemen M-Audio BX8a

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janeau
    • Dec 2011
    • 1

    Problemen M-Audio BX8a

    Hallo,

    Ik was op zoek naar een set studio monitors om aan mijn pc te hangen en die ik tevens ook kan gebruiken om mijn elektronisch drumstel te versterken.
    Nu heb ik twee weken geleden de M-Audio BX8a set gekocht, waar ik eigenlijk wel tevreden mee was.
    Maar na een tijdje viel me op dat de rechter monitor af en toe een beetje kraakte. Ik heb de monitors omgewisseld etc. en het was toch echt een probleem van de monitor zelf.
    Tijdens het testen met mijn drumstel viel de lage frequentie driver zelfs helemaal uit als er te veel laag gevraagd werd, als ik de monitor uit en weer aan zette deed hij het weer,
    totdat opnieuw hetzelfde gebeurde.
    Nouja kan gebeuren dacht ik. Ik heb gewoon pech en heb de rotte appel uit de mand gekregen.
    Maar helaas was dit niet alles, uiteindelijk begon ook de andere monitor problemen te vertonen; als ik de monitor uitschakelde wilde hij vervolgens niet meer inschakelen.
    Vervolgens wachtte ik een paar uur en dan deed hij het weer normaal. Nu doet hij het onconsequent: af en toe wel, af en toe niet.

    Nu is mijn vraag; Zou dit kunnen komen door het signaal dat uit mijn drumstel komt of zijn deze monitors gewoon van slechte kwaliteit?
    Zelf lijkt het me sterk dat de monitors het signaal van mijn drumstel niet aankunnen want de volumeknop op de achterkant is niet hoger geweest dan de helft.
    Ook drum ik al een tijd op een klein hifi setje van 40w en deze hebben zeker al veel meer te verduren gehad.
Working...