Samson G Track 'installeren'

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lichtschakelaar
    • Jul 2011
    • 6

    Samson G Track 'installeren'

    Ik heb pasgeleden een Samson G Track USB microfoon gekocht om mijn zang en (semi akoestische) gitaar op te nemen. Nu ben ik niet echt goed met computers dus ben ik al een tijdje bezig met mijn mic werkend te krijgen maar het wil niet lukken.

    Hij neemt amper geluid op, zelfs als ik het geluid helemaal open draai komt er vooral een hele harde ruis. Ook komt het geluid maar van één kant als ik het terug luister door mijn koptelefoon.

    De software die erbij zit is Sonar LE.
    Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten?
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    misschien dat de voeding van je PC te vol zit zodat de fantoom via usb een beetje karig is?

    electretmic's moeten fantoom. Brand het fantoomlampje als je er mee werkt goed helder?
    __________________________________________
    uit de manual part:
    A Note on Powering the G Track.
    The G Track is a condenser microphone, and like all condenser microphones, it has internal electronics that require an active power supply. Traditional studio condensers are almost always powered by a Phantom Power supply which is usually derived from the mixing console. The G Track receives its power from the USB bus.
    Simply connect the microphone to the computer's USB port and the microphone is ready to operate. The G Track features a power on LED, which will illuminate when USB power is present
    lekker belangrijk!

    Comment

    • timedriver
      • Sep 2010
      • 144

      #3
      Niet toevallig op een unpowered usb hubje gestoken?
      I am a Timedriver!

      Comment

      • Lichtschakelaar
        • Jul 2011
        • 6

        #4
        Is het fantoom lampje dat groene lampje op de mic? (Zoals ik al zei, ik weet niks van computers) Die brandt constant.

        Het is trouwens zo dat hij het eerst heel zachtjes deed maar ook nog zeker niet goed werkte, alleen nu is het geluid bijna helemaal weg dus. Alleen ruis.

        Dit kwam ik net trouwens tegen: 'The USB bus-powered microphone requires no additional batteries or external phantom power for complete plug-and-play operation.'
        Last edited by Lichtschakelaar; 30-07-11, 14:40.

        Comment

        • stamgast
          • Feb 2010
          • 253

          #5
          Hoe heb je die microfoon dan aangesloten? Direct op je computer of via een hub?

          Comment

          • Lichtschakelaar
            • Jul 2011
            • 6

            #6
            Niet via een hub maar direct via een usb poort in de computer zelf..

            Comment

            • apenzuursound
              • Nov 2009
              • 37

              #7
              wat is de computer? Probeer misschien een eens andere usb poort of andere pc. Ook zijn er een soort Y usb kabeltjes als hij te weinig stroom krijt en die Y kabeltje nemen stroom van 2 usb poorten.

              Comment

              • Lichtschakelaar
                • Jul 2011
                • 6

                #8
                Ik heb een HP met Windows XP. Andere pc lijkt me een dure oplossing. De microfoon zou het gewoon moeten doen op deze computer, dat heb ik van tevoren nog gecheckt. Een andere usb poort heb ik ook al geprobeerd.. Zou het probleem wel aan de stroom liggen? Kan het niet ook de software zijn?
                Last edited by Lichtschakelaar; 30-07-11, 21:50.

                Comment

                • renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

                  #9
                  Heb je al eens een USB poort op de achterkant van de PC geprobeerd?

                  In het geval van een tekort aan spanning (wat ik hier overigens betwijfel) kan het zijn dat de front USB poorten voorzien zijn van een extra hubje op de chip achter de frontaansluitingen.
                  Poorten achterop zitten rechtstreeks op het mobo en zijn doorgaans niet nog eens extra 'gehubt'.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                  Comment

                  • Lichtschakelaar
                    • Jul 2011
                    • 6

                    #10
                    Hij doet het! Ik heb 'm aangesloten via een usb poort aan de achterkant van de computer en ik heb de microfoon opnieuw geregistreerd. Nu geeft hij alleen nog steeds heel zacht geluid (als ik de opname terug luister, als ik de mic gebruik geeft hij wel normaal geluid). Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Het volume staat best ver open alleen dan krijg je ruis..

                    Comment

                    • stamgast
                      • Feb 2010
                      • 253

                      #11
                      Staat er ergens iets van een vinkje "monitor" uit?
                      (Ken Sonar niet want draait niet op Mac.)

                      Comment

                      • Lichtschakelaar
                        • Jul 2011
                        • 6

                        #12
                        Ik zie nergens iets over een monitor staan. Sinds een paar dagen heb ik Cubase, tot nu toe gaat dat beter dan Sonar.

                        Comment

                        • Gots
                          • Aug 2011
                          • 3

                          #13
                          Ik heb ook een Samson G-Track in gebruik. In principe werkt die prima, maar ik heb een ander probleem

                          Setup:
                          - Samson G-Track
                          - USB
                          - Packard Bell AMD Athlon 3000+
                          - USB
                          - Yamaha MW12 mengpaneel
                          - 2x Mono Jack naar 2x Cinch
                          - Pioneer versterker met B&W speakers

                          Probleem:
                          Om de zang te monitoren wil ik muziek en registratie van de mic via de versterker afspelen. Om op te nemen gebruik ik Adobe Audition 3.0. Als audio driver heb ik Asio4all geinstalleerd. In principe werkt de registratie prima. Enig probleem is dat geluid via de microfoon erg " krakend" wordt doorgegeven. Ik kan ook de Asio Multimedia driver selecteren wat dit probleem verhelpt. Alleen krijg ik dan problemen met vertraging van het stemgeluid wat dan niet gelijk loopt met de muziek.

                          Enig idee? Indien mijn omschrijving niet duidelijk is, hoor ik dit uiteraard ook graag.


                          Om even op de topic te reageren. Ik kwam er ook achter dat je de Samson G-Track op Mono moet zetten om Stereo op te nemen? Misschien dat hier je probleem ligt? Of is hier inmiddels ook een oplossing voor?

                          Comment

                          • ErikJayden
                            • May 2013
                            • 4

                            #14
                            Het klopt dat de mic ruis geeft, heb ik helaas ook last van heb zelfs een heel geisoleert hok gebouwt maarja nogsteeds last ervan. wel een geluidskaart aangeschaft alleen daar kan die niet op aangesloten worden vanwegen het een USB aansluiting is.

                            Comment

                            • Hitvision
                              • Jun 2003
                              • 389

                              #15
                              Ehhh topic is bijna 2 jaar oud. Ik denk dat het probleem reeds is opgelost.
                              Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                              Comment

                              Working...