Laptop voor gebruik met Presonus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

    Laptop voor gebruik met Presonus

    Voor gebruik met onze Presonus Studiolive zijn we op zoek naar een laptop met firewire aansluiting.

    Nu zijn der wel enkele laptops op de markt met firewire aansluiting, maar... we gaan veeleisend doen. Wat ik overal lees is het beste een Ti chipset, maar doen NEC en VIA het ook goed en dat zijn nu net niet de firewire chips die de meeste laptopboeren gebruiken.
    Vaak wordt er een Ricoh chipset gebruikt en die schijnen zo goed als zeker problemen te gaan geven. Een no-go dus.

    Simpelste oplossing lijkt een Macbook pro te zijn (al schijnt de nieuwste generatie ook niet meer de juiste firewire chips te hebben??), alleen is een macbookje prijstechnisch niet het meest handig.

    Wat ik zelf weet hebben veel Dell laptops wel firewire, maarja... weer die chipset.

    Is er iemand die weet welke merken/types/series wel goede firewire chipsets hebben voor gebruik met Presonus producten (vandaar in recording & broadcast) of een andere werkbare oplossing?
    Vitality Show
  • apenzuursound
    • Nov 2009
    • 37

    #2
    Klikkerdeklik Hele handige site om zulke dingen op te zoeken. ik weet niet welke firewire je moet hebben maar onderaan kun je kiezen tussen de 4 en 800.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Maakt niet uit welke laptop.

      gebruik dit.

      Comment

      • Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

        #4
        Dell in combinatie met externe geluidskaarten zeker met asio drivers is een crime om aan het werk te krijgen .

        Comment

        • CasB
          • Oct 2008
          • 24

          #5
          Originally posted by frederic
          Maakt niet uit welke laptop.

          gebruik dit.
          Die kaarten (USB + Firewire) werken voor geen meter. Je moet een Firewire controller hebben met een TI-chipset, en alleen met firewire poorten.

          Comment

          • Roeltej
            • May 2001
            • 761

            #6
            Originally posted by apenzuursound
            Klikkerdeklik Hele handige site om zulke dingen op te zoeken. ik weet niet welke firewire je moet hebben maar onderaan kun je kiezen tussen de 4 en 800.
            Ken Tweakers (hell, kom daar langer dan hier...) maar het is niet de keuze 400/800 (ofwel, pc en mac) maar het gaat echt om de chipset die het geheel aanstuurt. En niet alle info is volledig daar.

            Als zo'n Belkin kaartje werkt (heb ze goedkoper gezien en meen dat ze Ti gebruiken), is dat ook een optie... maar werkt dat dan wel met Dell's? En je moet natuurlijk weer een laptop hebben met een Expresscard slot.
            Vitality Show

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Originally posted by CasB
              Die kaarten (USB + Firewire) werken voor geen meter. Je moet een Firewire controller hebben met een TI-chipset, en alleen met firewire poorten.
              Wat voor chipset gebruikt Belkin denk je?
              Ik gebruik die controler met mijn focusrite saffire zonder problemen.

              Gelieve eerst 2 keer na te denken vooralleer hier onzin te schrijven.
              Last edited by frederic; 13-12-10, 19:52.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                Originally posted by Roeltej
                Ken Tweakers (hell, kom daar langer dan hier...) maar het is niet de keuze 400/800 (ofwel, pc en mac) maar het gaat echt om de chipset die het geheel aanstuurt. En niet alle info is volledig daar.

                Als zo'n Belkin kaartje werkt (heb ze goedkoper gezien en meen dat ze Ti gebruiken), is dat ook een optie... maar werkt dat dan wel met Dell's? En je moet natuurlijk weer een laptop hebben met een Expresscard slot.
                Met Dell hoor ik toch niet veel positiefs.

                Als je een PC laptop kiest, ga naar Sony Vayo of Fujitsu Siemens

                Comment

                • Roeltej
                  • May 2001
                  • 761

                  #9
                  Dat zijn dan weer de namen waar ik mindere dingen over hoor... magoed, weet niet zoveel van laptops, behalve dat je geen Acer of packard bell moet hebben, maar eigenlijk de zakelijke varianten van IBM/Lenovo, HP en Dell...
                  Vitality Show

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Sony vayo bij de mindere?

                    Dat is de top van de PC laptops

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      Ja koop vooral een HP: mag je blij zijn als je moederbord na twee jaar niet defect is...
                      Sony VAIO is inderdaad goed maar VEEL te duur en ook dubbel duur: hun herstelprijzen zijn zó van de pot gerukt dat het niet mooi meer is.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • mrVazil
                        • Mar 2010
                        • 330

                        #12
                        net zoals alle merken heeft ook vaio instapmodellen die gewoon op niets trekken. Het is waar dat de high-end reeks heel degelijke laptops zijn, maar dat kun je zeggen van ongeveer elke business reeks.

                        Betrouwbare laptopmerken zijn de businessreeksen van HP, Dell, Sony. Verder Lenovo Thinkpads (overgekocht van IBM en nog steeds kwaliteit, maar blijf voor de rest ver van lenovo weg ) en XODD.

                        Info vanuit mijn IT achtergrond, geen idee hoe bovengenoemde merken samenwerken met geluidskaarten. Weet wel dat apple standaard 1334 heeft, en dat alle merken die ik genoemd heb modellen met 1334 hebben.

                        Comment

                        • CasB
                          • Oct 2008
                          • 24

                          #13
                          Originally posted by frederic
                          Wat voor chipset gebruikt Belkin denk je?
                          Ik gebruik die controler met mijn focusrite saffire zonder problemen.

                          Gelieve eerst 2 keer na te denken vooralleer hier onzin te schrijven.
                          Belkin gebruikt idd TI chipsets in sommige van de kaarten. Maar het zijn wel dingen waar je op moet letten.

                          Comment

                          • laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

                            #14
                            Betrouwbare laptopmerken zijn de businessreeksen van HP
                            Hoeveel met een defect moederbord wil je er hebben? Ligt hier anders al een leuk stapeltje. De businessreeksen van HP zijn DE GROOTSTE ROMMEL! Tijd om je IT-achtergrond eens te syncen met de dagelijkse realiteit!
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Originally posted by mrVazil
                              net zoals alle merken heeft ook vaio instapmodellen die gewoon op niets trekken. Het is waar dat de high-end reeks heel degelijke laptops zijn, maar dat kun je zeggen van ongeveer elke business reeks.

                              Betrouwbare laptopmerken zijn de businessreeksen van HP, Dell, Sony. Verder Lenovo Thinkpads (overgekocht van IBM en nog steeds kwaliteit, maar blijf voor de rest ver van lenovo weg ) en XODD.

                              Info vanuit mijn IT achtergrond, geen idee hoe bovengenoemde merken samenwerken met geluidskaarten. Weet wel dat apple standaard 1334 heeft, en dat alle merken die ik genoemd heb modellen met 1334 hebben.
                              HP en Dell betrouwbaar? Deze merken vliegen overal buiten in bedrijven.

                              Trouwens, Vaio is Sony

                              Comment

                              Working...