Band opnemen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • No Hassle
    • Nov 2010
    • 7

    Band opnemen

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en ga misschien al een veel gestelde en domme vraag stellen.
    Ik wil mijn band gaan opnemen voor eigen demo's. Ik ben geluidsman bij deze band en heb eerlijk gezegd ( nog ) geen enkele ervaring met opnemen.
    De band bestaat uit 7 man met meerdere instrumenten dus 16 sporen moet ik, denk ik, wel hebben.
    Ik bezit een Digitaal mengpaneel, Behringer DDX 3216 zonder ADAT uitbreidingen. Moet ik dan naar iets analoog zoeken ? En hoe sluit je eea aan ?Een snelle/krachtige PC is ook in het bezit en micro's/kabels etc etc voor op te nemen is naturlijk al aanwezig.
    En voor een beginnende band hebben we het uiteraard niet over fonkelnieuwe en zeer uitgebreide/dure spullen. het gaat tenslotte op demo's

    Momenteel race ik over het internet, maar zoek eigenlijk als een wilde...

    Eens wil ik toch beginnen en doe dat dus hier.....

    Alvast bedankt voor de reactie's
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    een alesis HD24 is een betrouwbare en concrete oplossing. Ook voor het afmixen zul je overal studio's vinden waar je zo je harddisk in kunnen schuiven. Dus het vervolgpad is handig.

    ik ben op het moment erg geinteresseerd in de nieuwe zoom 8-sporen doosjes. Die kun je met twee aan elkaar koppelen. Werken op SD kaart en kosten 350 euro / stuk....
    lekker belangrijk!

    Comment

    • @lex
      • Jul 2006
      • 1087

      #3
      Hoi NoHassle,

      Er heeft een interessant topic gelopen over interfacing van een 01V96 (vergelijkbaar met deze Behringer digi) met een recorder:



      Hier wordt mn in besproken hoe je de lijnen in je 01V96 (in jouw geval DDX3216) aan een recorder kunt hangen.

      Groeten, @lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

      Comment

      • No Hassle
        • Nov 2010
        • 7

        #4
        Alex en Showband bedankt, maar zo'n budget heb ik niet...de Alesis HD gaat ca 1000 Euro kosten, is daarintegen idd lekker makkelijk aan te sluiten.

        Het is ook niet bedoeld om vrij frequent op te nemen, vandaar dat ik er ook geen bergen geld tegeaan ga gooien.

        Cock

        Comment

        • renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

          #5
          Huur dan een HD24, dat kost geen donder.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            De converters van de HD 24 passen aardig
            bij het budget van je tafel, m.a.w. een goede
            match!
            idd, huren voor de opname is een uitkomst!

            grtz
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            Working...