Geluiden uit MP3 verwijderen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sisyr
    • Sep 2010
    • 3

    Geluiden uit MP3 verwijderen

    Hoi allemaal, ik ben vrij nieuw op dit forum, wel eens wat rondgekeken, maar dit is mijn eerste post.

    Direct begin ik al met een vraag. Ik heb namelijk van mijn collega een cd'tje gekregen van een opgenomen afscheidsdienst (begravenis)
    Nu zijn er natuurlijk altijd mensen die 24/7 mobiel te bereiken willen zijn en het probleem is dus ook dat er iemand (tot 2 x toe ) zijn mobiel heeft af laten gaan.
    Nu is mijn vraag of er programma's bestaan die dit er uit kunnen filteren.
    Ik ben zelfs bereid hier software voor aan te schaffen en me hier in te verdiepen, maar dan ga ik graag op jullie advies af welke software ik hier voor kan gebruiken.
    Kan iemand mij hier AUB mee helpen???

    Sander
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

    #2
    In mijn studietijd op de filmacademie (sound design) heb ik regelmatig voor gloeiendhete vuren gestaan waar dit er één van is. Kun je misschien een klein stukje online zetten? We kunnen wellicht even luisteren en degene die de beste oplossing heeft, wint een slagroomtaart.

    En uiteraard zal de moderator het topic even moeten verplaatsen...

    Comment

    • NesCio01
      • May 2010
      • 1987

      #3
      Hoi Sisyr,

      Ik bewerk wekelijks opnamen van rouwceremonies/
      uitvaartplechtigheden tot 'acceptabele' CD's en herken
      jouw probleem.

      Wat ik soms doe in een wav of mp3 is het filteren van
      de frequentie van de storing, maar dan enkel op of in
      juist dat stukje wav waarin de storing zit.

      Ik gebruik hiervoor Wavelab van Steinberg.

      Ik moet wel opmerken dat het echt een lapmiddel
      is, want bijvoorbeeld een gsm-telefoonsignaal dat
      op vele vele frequenties afgaat, eruit filteren, levert
      toch echt verlies van kwaliteit op de rest van de
      in dat stukje aanwezige geluiden.

      Oftewel als die gsm afgaat terwijl net iemand een
      in herinnering staat weer te geven, dan krijg je die
      gsm er echt wel uit tijdens de stempauzes, maar
      als deze door de stem heengaat, dan filter je niet alleen
      de gsm frequentie uit dat stukje opname, maar de frequentie
      gaat ook uit de stem daar.

      Ook ik wil er wel eens naar luisteren, maar ben ook erg
      benieuwd naar overige ervaringen.

      grtz
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        als je een apple hebt zit dat standaard in garageband, en ook de nieuwe Nero ( windhoos) heeft een mp3-editor. Filteren wordt lastig, je zou dat stukje kunnen dimmen in volume, als er geen gesproken tekst is. Bij de gesproken tekst zal de GSM zachter zijn dan de tekst, en bij de stiltes in de tekst moet je dan het hele signaal dimmen.
        Wegkrijgen lukt bijna niet, maar verminderen dus wel.

        Comment

        • remco_k
          • Sep 2002
          • 325

          #5
          Ik zou ook graag een stukje opname horen van alle keren dat de GSM afging. Dan kunnen we een meer passend advies geven.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

          Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            (bij voorkeur al op de locatie) een opname van de ringtone op dezelfde type telefoon maken kan ook erg helpen.

            Je kan dan een vingerafdruk maken in geavanceerde filterprogramma's. En deze precies laten maskeren over de opname.

            Net zoals je een vingerafdruk van de ruis en bijgeluiden van het aanloopstrook-begin van een oude (band)opname nodig hebt om het totaal te filteren.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • @lex
              • Jul 2006
              • 1087

              #7
              Originally posted by showband
              (bij voorkeur al op de locatie) een opname van de ringtone op dezelfde type telefoon maken kan ook erg helpen.

              Je kan dan een vingerafdruk maken in geavanceerde filterprogramma's. En deze precies laten maskeren over de opname.

              Net zoals je een vingerafdruk van de ruis en bijgeluiden van het aanloopstrook-begin van een oude (band)opname nodig hebt om het totaal te filteren.
              Hoewel ik het met je eens ga zijn over het feit dat je gsm laten afgaan tijdens een begrafenisplechtigheid heel erg lomp is, is het denk ik ook niet heel erg gepast om daarna in de aula de eigenaar van die gsm op te sporen om hem te verzoeken zijn ringtone nog eens te laten horen. Je kan hem natuurlijk wel gewoon even bellen als hij dicht in de buurt van je recorder staat...

              @lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

              Comment

              • Sisyr
                • Sep 2010
                • 3

                #8
                Bedankt allemaal voor jullie snelle/kundige reacties, ik heb zo goed en zo kwaad als het ging de geluiden gefilterd.
                Morgen zal ik hem aan men collega laten luisteren, als hij tevreden is is het goed natuurlijk, zo niet dan zal ik het deel wat niet goed is wel even posten
                iig bedankt tot zover

                Comment

                • 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

                  #9
                  En met welk programma heb je dat nu zo weten te fixen?

                  Mvg,

                  Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                  Comment

                  • tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

                    #10
                    Ja, en anders zoek je iemand die een home studio heeft !!!
                    Heb iemand die rete handig is met protools, en kan echt toveren met geluid op de computer.

                    Kost soms wel een paar uurtjes maar ach
                    your light !

                    Comment

                    • Sisyr
                      • Sep 2010
                      • 3

                      #11
                      Audiacity was voldoende, simpel gratis programma, maar je hoort er niets van weer...

                      Comment

                      • tha_dj
                        • Jan 2004
                        • 375

                        #12
                        Dat kan ook, maar goed, je moet ergens grenzen gaan trekken, en daarom besteed ik zulke dingen dus uit !!!

                        Ook puur uit tijd gebrek, enz.......want ieder zijn ding he !

                        your light !

                        Comment

                        Working...