Alesis HD24

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Alesis HD24

    [FONT=Verdana]We hebben 2 HD24 gehuurd voor een liveopname[/FONT]
    [FONT=Verdana]Die gaan we met midi aan elkaar verbinden.[/FONT]

    [FONT=Verdana]Om ruimte te sparen op de HD, en de verwerkbaarheid achteraf willen we telkens tussen de nummers de opname onderbreken.[/FONT]

    [FONT=Verdana]1 probleem: je moet telkens alle 48 knopjes van de kanalen activeren vooraleer je terug op record kunt duwen. Nogal lastig als je ook de FOH moet bedienen...[/FONT]

    [FONT=Verdana]Kun je pauzeren zonder dat de knopjes telkens moeten worden ingeduwd? [/FONT]
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    De hd 24 kun je beter met ik meen een 232 aan elkaar verbinden . Die conectie moet wel op alle 9 pinnen gebeuren anders werkt het niet .
    Ook moet je als ze aan elkaar hangen even een 10 seconden opnemen en dan terug naar 0 en dan opnemen wat je wilt opnemen . Dat was iig op mijn set zo .

    Comment

    • Nikotech
      • Jan 2010
      • 11

      #3
      Op pauze drukken kan tussen de nummers zonder dat je alle kanalen hoeft te aktiveren voor opname.
      Je krijg dan wel éen lange file.
      handiger is het om per nummer een project aan te maken. Houd je een beetje het overzicht achteraf.

      Er is een "link' kabel nodig om twee HD24 aan elkaar te knopen. Heb nooit eerst 10 sec moeten openemen en terug spoelen.

      En ..... standaard zit er een afstandsbediening bij de HD met de belangrijkste functies.

      Succes

      EDIT: Goed lezen ook een kunst
      Zie dat het een live opname betreft, .... dan doet de pauze knop prima werk. icm met de afstandsbediening.
      Last edited by Nikotech; 18-01-10, 15:52.
      Je hoeft niet ziek te zijn, om beter te worden

      Comment

      • bones2001
        • Aug 2003
        • 741

        #4
        Originally posted by Nikotech
        Op pauze drukken kan tussen de nummers zonder dat je alle kanalen hoeft te aktiveren voor opname.
        Je krijg dan wel éen lange file.
        handiger is het om per nummer een project aan te maken. Houd je een beetje het overzicht achteraf.

        Er is een "link' kabel nodig om twee HD24 aan elkaar te knopen. Heb nooit eerst 10 sec moeten openemen en terug spoelen.

        En ..... standaard zit er een afstandsbediening bij de HD met de belangrijkste functies.

        Succes

        EDIT: Goed lezen ook een kunst
        Zie dat het een live opname betreft, .... dan doet de pauze knop prima werk. icm met de afstandsbediening.
        Vreemd genoeg heeft mijn HD24 geen pauzeknop
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Originally posted by bones2001
          Vreemd genoeg heeft mijn HD24 geen pauzeknop
          exact my case!
          ALs je de opname stopt gaan de ledjes van de kanalen ook uit.

          Comment

          • Nikotech
            • Jan 2010
            • 11

            #6
            Originally posted by frederic
            exact my case!
            ALs je de opname stopt gaan de ledjes van de kanalen ook uit.

            STOM STOM STOM !!!!!!!!

            Mijn excusses !

            Jullie hebben helemaal gelijk. Gebruik dat apparaat zo weinig ( staat een beetje te verstoffen op zolder) dat ik helemaal verkeerd zit met die pauze knop. Dacht ik je te kunnen helpen zet ik je juist op het verkeerde been.

            Echter met een ADAT SYNC kabeltje kan je ze wel uitstekend linken. Daar heb ik wel goede ervaringen mee.

            Met een flinke harde schijf erin kan je toch uren vooruit en hoef je niet perse te pauzeren tussen de nummers ?
            Je hoeft niet ziek te zijn, om beter te worden

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Originally posted by Nikotech
              STOM STOM STOM !!!!!!!!

              Mijn excusses !

              Jullie hebben helemaal gelijk. Gebruik dat apparaat zo weinig ( staat een beetje te verstoffen op zolder) dat ik helemaal verkeerd zit met die pauze knop. Dacht ik je te kunnen helpen zet ik je juist op het verkeerde been.

              Echter met een ADAT SYNC kabeltje kan je ze wel uitstekend linken. Daar heb ik wel goede ervaringen mee.

              Met een flinke harde schijf erin kan je toch uren vooruit en hoef je niet perse te pauzeren tussen de nummers ?
              Heb je wel gegantische files die bijne niet verwerkbaar zijn nadien.

              Comment

              • SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

                #8
                Originally posted by frederic
                Heb je wel gegantische files die bijne niet verwerkbaar zijn nadien.

                Valt mee, af en toe op Set locate drukken en na afloop met HD24tools exporteren. Kun je files eraf trekken waarbij je de tijdsgrenzen kunt aangeven in de vorm van locates. Dus kun je wel bijvoorbeeld alleen set1 eraf plukken.
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                Comment

                • keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

                  #9
                  Originally posted by Nikotech
                  handiger is het om per nummer een project aan te maken. Houd je een beetje het overzicht achteraf.
                  En dat is bij live helemaal geen optie, aangezien de tijd die je nodig hebt voor het wisselen van project + het activeren van alle kanalen richting de halve minuut gaat...
                  Wat ik wel doe is per set een project maken. Daarna thuis snel even locators voor de losse nummers zetten.

                  Rob.
                  All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                  If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Originally posted by SoundOfSilence
                    Valt mee, af en toe op Set locate drukken en na afloop met HD24tools exporteren. Kun je files eraf trekken waarbij je de tijdsgrenzen kunt aangeven in de vorm van locates. Dus kun je wel bijvoorbeeld alleen set1 eraf plukken.
                    Is dat de knop naast "rew"
                    Er staan 2 locate knoppen.

                    Comment

                    • keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

                      #11
                      Originally posted by frederic
                      Is dat de knop naast "rew"
                      Er staan 2 locate knoppen.
                      Nee, dat is de knop links boven REW.
                      Er is een "Locate"-knop en een "Set Locate"-knop.

                      Als je tijdens een opname op de Locate-knop drukt STOPT DE OPNAME en springt de recorder terug naar het begin.
                      Mee oppassen dus!


                      Groet, Rob.
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                      Comment

                      • SoundOfSilence
                        • Mar 2007
                        • 766

                        #12
                        Als je een doosje met 1 druktoets neemt (bijvoorbeeld een voetpedaal) met een jack-kabel kun je een vrij simpele remote "locate-set-knop" maken.

                        Knop niet ingedrukt: weerstandswaarde tussen tip en sleeve 1400 ohm
                        Knop wel ingedrukt: weerstandswaarde tussen tip en sleeve 439 ohm

                        Doosje sluit je aan op de LRC-ingang van de HD24 en je stampt op de knop om een cue-punt te zetten.
                        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                        Comment

                        Working...