Waarom Pioneer CD1000 in een radio studio?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

    Waarom Pioneer CD1000 in een radio studio?

    Hallo broadcasters,

    Zat even te kijken op de website van radio 2 (Top2009 | Home) daar hebben ze live beelden vanuit de studio en zag daar op tafel een CDJ1000 staan, hoe gebruikelijk is dit in de radiowereld?

    Groet,
    Bas.
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

    #2
    Originally posted by stainz
    Hallo broadcasters,

    Zat even te kijken op de website van radio 2 (Top2009 | Home) daar hebben ze live beelden vanuit de studio en zag daar op tafel een CDJ1000 staan, hoe gebruikelijk is dit in de radiowereld?
    't zijn er 2.
    In feite zou je kunnen zeggen dat het gebruiken ervan ongebruikelijk is aangezien nagenoeg alles uit de computer komt lopen. Niet alleen bij Radio 2, maar overal.
    Die CD-spelers staan er alleen maar voor nood of voor het geval een artiest (ofzo) een praatje komt maken en een nieuw plaatje wil laten horen die niet in het systeem staat. Maar doorgaans is er geneens een CD in de studio te vinden.
    Dan heb je ook nog de vrije keus van DJ's (die bij de TOP 2009 niet helemaal van toepassing is, als het goed is) die nemen hun eigen CD'tjes mee.
    Maar voor de top2009 zullen deze spelers geheel ongebruikt blijven staan, als ook bij alle andere programma's en alle andere omroepen. (Uitzonderingen daargelaten, DJ's die een setje mixen b.v.)

    Maar wat ík me nou afvraag: waarom ligt er een laptop links onder het buro op de grond, open en aan?
    Last edited by remco_k; 28-12-09, 16:45.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

    Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

    Comment

    • stainz
      • Sep 2009
      • 609

      #3
      wat ik heb gezien, de stream een beetje volgende, is dat een laptop van de presentator persoonlijk is.

      In ieder geval bedankt voor dit antwoord, dat er weinig CD's gebruik worden wist ik wel, maar vraag me dan (zeker bij radio 2) af waarom ze niet gewoon een eenvoudige dubbele 19" CD-speler ergens in proppen, een CMX-3000 bijvoorbeeld heeft wel minder mogelijkheden dan een CDJ-1000 maar wat kwaliteit betreft zal dit echt niets uitmaken..

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Zou het gebruiksgemak kunnen zijn omdat Pio1000MK3 nu (nog) de standaard is en iedereen weet hoe je ermee werkt wellicht?
        Acceptatiegraag speelt in het live circuit op riders, in radio studio's is dat net zo met apparatuur.
        Al eens goed naar jinglemachines gekeken?

        Onderwerp even een naam gegeven die de lading dekt.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

          #5
          Om je jingles te maken kan hij wel handig zijn, eventuele cd's die af en toe voorbijkomen.
          Freelance Light and Video |
          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

          Comment

          • Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

            #6
            Bij de serious Request actie van 3FM zag ik zelfs 2 CDJ 2000 's staan.
            Heb ze geen enkele keren gebruikt zien worden.
            Weet wel dat onder andere Gerard Ekdom zijn eigen cd koffer meeneemt als hij draait op de radio. Giel heeft daarvoor zijn eigen laptop in een roze koffertje bij zich..

            Maar zoals al gezegd: Even die nieuwe CD laten horen.... Daar zijn ze enorm handig voor!
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

            Comment

            • mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

              #7
              Originally posted by Beckers Entertainment
              Maar zoals al gezegd: Even die nieuwe CD laten horen.... Daar zijn ze enorm handig voor!
              Dan is 2 wel weer overdreven lijkt me, of willen ze daar dan gelijk een spare voor?
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

              Comment

              • Norbert
                • Sep 2004
                • 9

                #8
                Studio

                Ik ben vorig jaar in de 3FM studio geweest tijdens Serious Request om aan een workshop mee te doen.
                Alle muziek zit in Dalet en de enigste manier om iets anders te draaien is met minidisc, daar staan er 5 van of CD. De 3FM studio is volgens mij en de foto van Radio 2 identiek van opzet
                Stroom blijft spanning

                Comment

                • Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

                  #9
                  Originally posted by Norbert
                  Ik ben vorig jaar in de 3FM studio geweest tijdens Serious Request om aan een workshop mee te doen.
                  Alle muziek zit in Dalet en de enigste manier om iets anders te draaien is met minidisc, daar staan er 5 van of CD. De 3FM studio is volgens mij en de foto van Radio 2 identiek van opzet
                  Is dat de setup van Showbizz? Ik meen me te herinneren dat ze een tijd terug met een set van Showbizz op pad zijn gegaan voor de mobiele studio, waar ik zelf ook nog een keer of twee mee gedraaid heb.

                  Al was de set die wij gehuurd hadden (de kleinste) net anders van opzet -- we hadden permanent 2 Tascam CD-spelers in gebruik, Dalet-aansluiting was een optie.
                  First make it work, then make it look pretty!

                  Comment

                  • Party's With a Message
                    • Dec 2009
                    • 37

                    #10
                    Vorig jaar Serious Request draaide Armin van Buuren een set op 4x Pioneer CDJ-1000mk3 en een DJM-800. 2x cdj's en de djm zaten in 1 case en de andere 2 cdj's in losse cases. Dat allemaal op een standaard. Dit was niet van de studio zelf had ik het idee.

                    Bij Fresh FM staan er ook 2 (1000 mk3's) maar daar word natuurlijk elke woensdagavond nog live gemixt. House Nation als ik het me goed herinner?

                    Het zou zomaar kunnen dat een studio de cdj's aangeschaft heeft een tijd terug. Dalet werd toen misschien nog niet zo gebruikt als nu, ofterwijl niet alles was toen digitaal? Waarom zou je ze dan uit de studio halen? Maar een studio opzetten waar alles digitaal loopt en daar 2 cdj's voor aanschaffen... Hmmm een back-up van een back-up?
                    Geluidstechniek begon als een hobby, daarna werk. Maar bovenal, Het is een passie!

                    Comment

                    • remco_k
                      • Sep 2002
                      • 325

                      #11
                      Radio automatisering werd al full-time gebruikt ver voordat de eerste CDJ's geboren waren. Zelfs bij lokale omroepen waarvan er veel tot op de dag van vandaag geen CDJ's kunnen/willen betalen.
                      Live assist playout is in de jaren '90 in opmars gekomen en Dalet is daarmee in Nederland ongekende marktleider bij regionale en landelijke omroepen.
                      De rest van het antwoord staat in mijn vorige post. :-)

                      Bottomline: al minstens 13 jaar wordt de meeste muziek uit een computer gedraait. CD's zie je doorgaans niet in studio's. Uitzonderingen (zoals een live setje mixen) daargelaten natuurlijk.
                      Last edited by remco_k; 10-01-10, 19:20.
                      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

                      Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

                      Comment

                      Working...