plugin advies vraag

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

    plugin advies vraag

    Ik ben we een beetje aan het orienteren op plugin gebied voor mijn Protools setje. Ik heb gezien dat bijvoorbeeld de SSL en fairchild modelled plugins door meerdere software fabrikanten wordt aangeboden.

    Bij lang niet alle aanbieders is het mogelijk een demo uit te proberen.

    Hardware bediening (zoals bij de Focusrite Liquid Mix) is niet perse nodig. Extra DSP kracht (SSL, Focusrite, Universal Audio) is leuk maar ook niet direct nodig. Universal Audio valt bij mij zowiezo af, ik draai Protools op een MacBook Pro waarbij er een snelle HD op de express port zit, ruimte voor de Universal Audio DSP heb ik dus niet.

    Welke plugin aanbieder kunnen jullie mij aanraden? Moet ik uberhaupt gaan voor modelled plugins of kan ik beter gaan voor de 'zelf ontwikkelde' plugins van bijvoorbeeld Sonnox?

    B.v.d.
    Spelingvouten onder voorbehout...
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #2
    Je hebt van UAudio ook een ExpressCard variant. heb ik ook, werkt als een tierelier... zou wel even wachten totdat ze de UAD-2 in die uitvoering uitgebracht hebben.

    Je hebt van Waves ook Hardware accelerators met plug-ins erbij, schijnen ook erg goed e zijn.

    Persoonlijk vind ik het verschil in plug-ins echt verbluffend. UAD maakt over het algemeen hele goede !
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Originally posted by berolios
      Je hebt van UAudio ook een ExpressCard variant. heb ik ook, werkt als een tierelier... zou wel even wachten totdat ze de UAD-2 in die uitvoering uitgebracht hebben.

      Je hebt van Waves ook Hardware accelerators met plug-ins erbij, schijnen ook erg goed e zijn.

      Persoonlijk vind ik het verschil in plug-ins echt verbluffend. UAD maakt over het algemeen hele goede !
      De UAudio ExpressCard gaat 'em bij mij niet worden, op dit moment heb ik een ExpressCard waar een Sata HD aan hangt (of ik moet die schijf via firewire aan gaan sluiten, geen idee of dat snel genoeg is). Ik heb eerlijk gezegt nog nooit UAD plugins geprobeerd, een demo draait natuurlijk niet op een pc zonder UAD kaart.

      De Waves hardware accelerators, die worden toch niet meer gemaakt? Ik vind de waves plugins wel erg OK, het maakt wel een groot verschil met de rennaissance en standard protools plugins.

      Waar ik erg benieuwd naar ben zijn de plugins van SSL zelf (met DSP) en de Focusrite Liquid Channel.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      Working...