Jack-XLR pc opname

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darkkill94
    • Nov 2009
    • 3

    Jack-XLR pc opname

    Hallo,

    ik had een vraag over het dierect opnemen van een microfoon naar mijn pc (zonder mengpaneel dus). ik wil namelijk een microfoon kopen voor gitaar opnamen, skype enz. ik zat te denken aan de Samson Q7 Professionele Zangmicrofoon Samson Q7 microfoon - J&H licht-geluid.nl / shop met een Jack-XLR kabel DAP microfoon kabel, XLR Female - Jack Stereo, zwart, 6 meter - J&H licht-geluid.nl / shop. nou is mijn vraag dus gaat dit ook echt werken?

    alvast bedankt
    Last edited by darkkill94; 11-11-09, 20:43.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Lees eerst eens met de zoekfunctie over de kwaliteit van de microfooningangen van een PC en dan zul je zien dat die zo belabberd is dat het zonde zou zijn om daarvoor een goede microfoon te kopen. De meeste geluidskaarten hebben trouwens een 3.5 mm jack en daar past die kabel niet in.
    Tevens verkoopt ook J&H deze microfoons en kabel. Bij een ander je materieel kopen en hier om service komen vragen vind ik niet netjes.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • darkkill94
      • Nov 2009
      • 3

      #3
      ooh jha sorry was ik vergeten maar verbeterd, nogmaals mijn excuus. en over mijn geluidskaard. ik heb een SIGMATEL STAC 92XX C-Major HD Audio tot 192000 Hz.

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Ok, geen probleem dan als je een jack ingang op die geluidskaart hebt.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          De SIGMATEL STAC 92XX C-Major HD Audio is een onboard geluidskaart (veel gebruikt door Dell) met 3,5mm jack ingangen. Daar gaat de door jou genoemde kabel met 6,5mm jack niet op passen.

          Comment

          • darkkill94
            • Nov 2009
            • 3

            #6
            ja dat weet ik maar ik heb nog wat verder gezocht en er bestaan ook xlr-jack 3,5mm kabels

            ooh jha het klopt inderdaat dat ik een dell heb

            Comment

            • laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

              #7
              Is het toch onboard? Tja, veel kans dat de microfooningang dan gewoon crap is.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

              Comment

              • speakertech
                • Jan 2008
                • 1696

                #8
                Originally posted by darkkill94
                ja dat weet ik maar ik heb nog wat verder gezocht en er bestaan ook xlr-jack 3,5mm kabels

                ooh jha het klopt inderdaat dat ik een dell heb
                Even een Sennheiser E815 aanschaffen.Redelijke microfoon en zit gelijk de goede kabel bij, met 3,5mm en verloop naar 6,3mm
                Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                Comment

                • Thompson
                  • May 2005
                  • 24

                  #9
                  USB Condensator microfonen werken ook altijd super!
                  geen gekloot met kabels, volume makkelijk afstellen en prijs/kwaliteit ook in de meeste gevalllen gewoon goed te doen!

                  Comment

                  • remco_k
                    • Sep 2002
                    • 325

                    #10
                    Een dynamische zangmicrofoon aansluiten op een mic ingang van een budget geluidskaart: gaat 99% zeker niet werken. Ook niet met passende connectoren. Komt veel te weinig signaal Vanaf.
                    Hetzelfde geldt voor een fantoom gevoedde mic (die hebben 48V fantoom voeding nodig).

                    Enige wat rechtstreeks gaat werken op die mic ingangetjes zijn de crappy bekende electret micjes in een plastic huisje van 5 euro.

                    Natuurlijk werkt een USB mic wel want die heeft z'n eigen "geluidskaart" aan boord.
                    Persoonlijk heb ik het er niet zo op, omdat je zo'n mic dan nergens anders kan gebruiken (op een mengtafel) maar kwalitatief kan dat erg goed uitpakken (merk en model gebonden uiteraard).

                    Als ik een advies mag geven:
                    Zoek een voor jouw geschikte microfoon uit en zoek een klein mixertje uit.
                    Iets duurder in aanschaf, kwaliteit en mogelijkheden zijn zoveel beter...

                    Edit:
                    Owja, needless to say: verwacht van een microfoon van €39,- geen wonderen...
                    Het gebruiken van een mixer kan je dan ook enigszins redden dmv de aanwezige EQ.
                    Last edited by remco_k; 17-12-09, 16:00.
                    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

                    Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      Een dynamische zangmicrofoon aansluiten op een mic ingang van een budget geluidskaart: gaat 99% zeker niet werken
                      Jawel, doet het prima: bijna alle mixersoftware heeft namelijk voor het microfoonkanaal een +20 dB aanvinkvakje... Dus dat is het probleem niet. De ruis en de overdrachtscurve daarentegen...
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • Thompson
                        • May 2005
                        • 24

                        #12
                        Ik sluit me aan bij laserguy, mocht je het toch nog zo willen doen met een kabel:
                        Ga naar je dichtsbijzijnde elektrozaak, koop een XLR kabel * knip * en een mini-jack of jack ( wat in jou geval van toepassing is) stekker en soldeer dit in elkaar? Of laat het doen

                        Comment

                        • remco_k
                          • Sep 2002
                          • 325

                          #13
                          Originally posted by laserguy
                          Jawel, doet het prima: bijna alle mixersoftware heeft namelijk voor het microfoonkanaal een +20 dB aanvinkvakje... Dus dat is het probleem niet. De ruis en de overdrachtscurve daarentegen...
                          Dat is wat ik eigenlijk ook bedoel met "gaat niet werken".
                          Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn.
                          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

                          Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

                          Comment

                          Working...