Opnemen probleem/pje??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • silenthunter
    • Oct 2009
    • 1

    Opnemen probleem/pje??

    Hallo,
    Laat ik me eerst even snel voorstellen,Mijn naam is mitch en ik ben 16 jaar oud heb niet veel verstand van opnames en alle apparatuur er rond om heen dus, ik heb pas een aantal dingen gekocht zoals een klein mixertje van berhinger (geen usb) ik heb ze zelf kunnen aansluiten op mijn pc zodat het geluid van de pc door de boxen van de mixer komen. Alleen ehb ik ook 2 microfoons Op XRL aansluiting op de mixer.. Maar ik gebruik nu het programma adobe audition voor opnames alleen herkent hij de microfoons niet.. ik krijg nu automatisch de microfoon van mijn webcam.. en daar ben ik natuurlijk niet echt blij mee.. ik hoop dus dat jullie mij kunne helpen hoe kan ik mijn computer die microfoons laten herkennen?
    Mvg mitch
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Uiteraard herkent Audition je microfoons niet, want er valt niets aan te herkennen (ze zijn niet USB). Je kan hoogstens de stereo-uit van je mixertje naar de line-in van je computer sturen. Die line-in moet je in je sporen van Audition selecteren als opnamekanaal.

    Zoiets:




    Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, al dan niet met de Help-file van Audition.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Originally posted by silenthunter
      Hallo,
      Laat ik me eerst even snel voorstellen,Mijn naam is mitch en ik ben 16 jaar oud heb niet veel verstand van opnames en alle apparatuur er rond om heen dus, ik heb pas een aantal dingen gekocht zoals een klein mixertje van berhinger (geen usb) ik heb ze zelf kunnen aansluiten op mijn pc zodat het geluid van de pc door de boxen van de mixer komen. Alleen ehb ik ook 2 microfoons Op XRL aansluiting op de mixer.. Maar ik gebruik nu het programma adobe audition voor opnames alleen herkent hij de microfoons niet.. ik krijg nu automatisch de microfoon van mijn webcam.. en daar ben ik natuurlijk niet echt blij mee.. ik hoop dus dat jullie mij kunne helpen hoe kan ik mijn computer die microfoons laten herkennen?
      Mvg mitch
      Je zal eerst een audiointerface moeten kopen op USB of firewire.

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Goed lezen: hij heeft al geluid op zijn computer en het gaat via een mengpaneel dus hij moet zoals Jurjen al aangeeft enkel nog de juiste input van zijn geluidskaart kiezen.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • DJ jest
          • Oct 2009
          • 2

          #5
          kabels voor boxen

          hallo

          ik heb hier 2 boxen van het merk jamo staan maar daarvoor heb ik een kabels nodig die een plus en min kant heeft.
          hoe heten deze kabels en waar kan ik ze kopen?

          Gr DJ jest

          Comment

          • keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

            #6
            Je noemt jezelf DJ maar kunt nog geen luidspreker aansluiten?
            Zal ik mezelf dan maar Steven Spielberg noemen? Of Bono?

            Buiten het feit dat je als newbie hier een topic kaapt (dat helemaal NIKS met je vraag te maken heeft) -wat als erg onfatsoenlijk mag worden beschouwd- is er waarschijnlijk NIKS simpeler dan het kopen van een paar meter tweelingsnoer voor het aansluiten van je HiFi-meuk.

            Tjeezus, het moet echt niet gekker worden...


            Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

            Comment

            • DJ jest
              • Oct 2009
              • 2

              #7
              kabels

              heey

              ik had nog gezocht op internet naar tweeling kabels maar daar kan hij niks vinden.geef me die naam a.u.b. want ik zou wel eens deze boxen willen aansluiten en gebruiken.

              Gr DJ jest (jest komt van jelle stevens en DJ heb ik er gewoon achter gezet)

              Comment

              • keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

                #8
                Originally posted by DJ jest
                heey

                ik had nog gezocht op internet naar tweeling kabels maar daar kan hij niks vinden.geef me die naam a.u.b. want ik zou wel eens deze boxen willen aansluiten en gebruiken.

                Gr DJ jest (jest komt van jelle stevens en DJ heb ik er gewoon achter gezet)
                1) Dit forum is NIET voor problemen met huis- tuin- en keukenspul zoals blenders, citruspersen en HiFi-sets

                2) De juiste naam voor die kabel staat al in mijn post. Lezen is een kunst.

                3) Je had ook gewoon naar een winkel of bouwmarkt kunnen gaan, daar had je binnen 2 minuten het goede product gehad

                4) Google helpt je geen meter verder, als je niet weet waar je moet zoeken. Zie 3)

                5) DJ staat toch echt VOOR je naam, niet erachter...

                6) Toen ik zei dat het niet gekker moest worden had ik NOOIT verwacht dat je jezelf echt nog zou overtreffen

                7) nog nooit is iemand slechter geworden van ZELF een beetje moeite doen om de oplossing tot een probleem te vinden. Zie 3)



                Pffffffffffffffffffffffffffffffffff............... ....................
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  In België noemen we dat gewoon luidsprekerkabel...
                  Overigens alle begrip voor Keenoncoolstuff...
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • gunner1001
                    • Mar 2009
                    • 18

                    #10
                    Dan wil ik gelijk even van de gelegenheid gebruik maken om mijn vraag te stellen =

                    ik heb dus een beetje dezelfde SETUP van de topic starter , alleen heb ik WEL , een mixer met een USB INGANG .
                    ik heb ook =

                    onder MASER =
                    XLR L OUT
                    XLR R OUT
                    OUT 2 = cinch R + L


                    onder gewoon OUTPUT =

                    BOOTH ( L+R cinch )
                    REC ( L+R cinch )

                    en zoals gezegd dus een USB INPUT

                    Hier een fototje van me aansluitingen.



                    Hoe kan ik Mixen die ik maak op mijn PC met een mooi progammatje Opnemen ?
                    welk Kabeltje / snoertje heb ik daarvoor nodig ?
                    ik heb BTW een geluidskaart met 4 uitgangen en 1 ingang .

                    kan ik gewoon via de REC uitgang naar me Geluidskaart ingang gaan ? of toch via de usp Input ( wat mij sterk lijkt )

                    Hellup

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Originally posted by gunner1001
                      Dan wil ik gelijk even van de gelegenheid gebruik maken om mijn vraag te stellen =

                      ik heb dus een beetje dezelfde SETUP van de topic starter , alleen heb ik WEL , een mixer met een USB INGANG .
                      ik heb ook =

                      onder MASER =
                      XLR L OUT
                      XLR R OUT
                      OUT 2 = cinch R + L


                      onder gewoon OUTPUT =

                      BOOTH ( L+R cinch )
                      REC ( L+R cinch )

                      en zoals gezegd dus een USB INPUT

                      Hier een fototje van me aansluitingen.



                      Hoe kan ik Mixen die ik maak op mijn PC met een mooi progammatje Opnemen ?
                      welk Kabeltje / snoertje heb ik daarvoor nodig ?
                      ik heb BTW een geluidskaart met 4 uitgangen en 1 ingang .

                      kan ik gewoon via de REC uitgang naar me Geluidskaart ingang gaan ? of toch via de usp Input ( wat mij sterk lijkt )

                      Hellup
                      Dit is echt verweg het meest grappige topic van deze zaterdagochtend.

                      Opnemen met PC wat je mixt op je mixer doe je dus door de rec uitgang van je mixer in de line ingang van je geluidskaart op je PC te stoppen.

                      Rara hoe stuur ik geluid naar mn computer (OUTPUT heet dat!) ,......via een USB INPUT?... Dat antwoord is NIET; maargoed die conclusie had je zelf ook wel getrokken.

                      En daarnaast is het maar net hoe je deze zin leest:

                      Hoe kan ik Mixen die ik maak op mijn PC met een mooi progammatje Opnemen ?
                      Bedoel je hier;
                      Hoe kan ik Mixen, die ik maak op mijn PC, met een mooi progammatje Opnemen ?

                      Of bedoel je hier;

                      Hoe kan ik Mixen die ik maak, op mijn PC met een mooi progammatje Opnemen ?

                      LET OP DE PLAATS VAN DE KOMMA

                      Haaahaaaaaa 1,25 topickapers in een topic!

                      Of maakt gunner1001 hier een leuke grap!
                      Last edited by MusicSupport; 14-11-09, 14:08.
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • gunner1001
                        • Mar 2009
                        • 18

                        #12
                        Originally posted by MusicSupport
                        Dit is echt verweg het meest grappige topic van deze zaterdagochtend.

                        Opnemen met PC wat je mixt op je mixer doe je dus door de rec uitgang van je mixer in de line ingang van je geluidskaart op je PC te stoppen.

                        Rara hoe stuur ik geluid naar mn computer (OUTPUT heet dat!) ,......via een USB INPUT?... Dat antwoord is NIET; maargoed die conclusie had je zelf ook wel getrokken.

                        En daarnaast is het maar net hoe je deze zin leest:



                        Bedoel je hier;
                        Hoe kan ik Mixen, die ik maak op mijn PC, met een mooi progammatje Opnemen ?

                        Of bedoel je hier;

                        Hoe kan ik Mixen die ik maak, op mijn PC met een mooi progammatje Opnemen ?

                        LET OP DE PLAATS VAN DE KOMMA

                        Haaahaaaaaa 1,25 topickapers in een topic!

                        Of maakt gunner1001 hier een leuke grap!

                        hehe , over dat laaste was beetje onhandig van me ja .

                        maar toch bedankt , maar met de usb wist ik het niet zeker omdat een usb zowel als input als output kan dienen op een PC :P .
                        denk aan een harde schijf , laden en schrijven = input + output .

                        maar aangezien ik geen zin heb om men duur gespaarde mixer te slopen :P ,heb ik liever zekerheid .

                        maar toch bedankt

                        Comment

                        • Thompson
                          • May 2005
                          • 24

                          #13
                          Originally posted by keenoncoolstuff
                          1) Dit forum is NIET voor problemen met huis- tuin- en keukenspul zoals blenders, citruspersen en HiFi-sets

                          2) De juiste naam voor die kabel staat al in mijn post. Lezen is een kunst.

                          3) Je had ook gewoon naar een winkel of bouwmarkt kunnen gaan, daar had je binnen 2 minuten het goede product gehad

                          4) Google helpt je geen meter verder, als je niet weet waar je moet zoeken. Zie 3)

                          5) DJ staat toch echt VOOR je naam, niet erachter...

                          6) Toen ik zei dat het niet gekker moest worden had ik NOOIT verwacht dat je jezelf echt nog zou overtreffen

                          7) nog nooit is iemand slechter geworden van ZELF een beetje moeite doen om de oplossing tot een probleem te vinden. Zie 3)



                          Pffffffffffffffffffffffffffffffffff............... ....................
                          Heel goed gezegt !


                          Om ontopic te komen:
                          Hij heeft al een mixer, dus inprincipe moet hij deze verbinden met ze computer en vervoglens niks anders doen als even kijken bij windows opname of de microfooningang wel geselecteerd is en het volume daarvan.
                          Daarna zou je in Audition ook nog kunnen kijken of er meerdere inputs zijn, hier is het meestal de Stereo input.
                          Daarna opnemen maar! ( los ervan dat de mixer ook nog goed ingesteld meot worden )
                          Moet lukken toch ?

                          EDIT: Ik lees in de post hierboven dat het al gelukt is ?

                          Comment

                          Working...