01V96 & ADA8000 & track recording

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lurge
    • Nov 2004
    • 14

    01V96 & ADA8000 & track recording

    Ik loop hier al een tijdje mee rond en dacht laat ik het eens voorleggen aan jullie.
    Ik heb een 01V96 met 2 Behringer ADA8000 (2 maal 8 pre-amps zodat je 16 extra kanalen krijgt) aangesloten op een extra ADAT kaart voor de 01V96. Dat werkt prima. Nu wil ik het geheel ook nog gaan opnemen.
    Nu weet ik niet of dit mogelijk is maar dat is dus mijn vraag. Als je de kanalen van de ADA8000 wil opnemen kan je de ADAT kabels aan een recording apparaat hangen en die 8 kanalen opnemen. Probleem is dan dat ik niet meer de kanalen beschikbaar heb op mijn 01v96 (lastig afmixen is dat). Nu vroeg ik me af of je de output van de ADA8000 naar bijvoorbeeld een input van de Alesis HD24 kan laten lopen en de ADAT output daarvan naar de input van de 01V96 en deze ADAT output naar de ADA8000. Je krijgt dan een soort driehoek waarin 1 het signaal de kabel in stuurt naar de recorder, deze neemt het op en stuurt het door naar de mengtafel.

    Als dit niet mogelijk is dan vraag ik me af of er andere mogelijkheden zijn waarop ik minimaal 16 kanalen tegelijk kan opnemen en ook nog de 32 kanalen op mijn 01v96 behoudt.
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

    #2
    Volgens mij kan je de signalen op ADAT IN softwarematig doorlussen (direct out routing?) naar adat out op de 01V96.

    Bij de HD24 kan je geloof ik de All input knop gebruiken, de ADAT out is dan een kopie van ADAT IN.

    Volgens mij kan je dus ADAT OUT van de ADA8000 naar de ADAT IN van de HD24 sturen en ADAT OUT van de HD24 naar ADAT IN op de 01v96.
    Eerst naar de 01v96 gaan moet ook kunnen volgens mij, ik geloof dat je de direct outs van de 01v96 naar de ADAT OUT kan sturen.

    Comment

    • sparky
      • Apr 2002
      • 2104

      #3
      Originally posted by Dikke Foaf
      Eerst naar de 01v96 gaan moet ook kunnen volgens mij, ik geloof dat je de direct outs van de 01v96 naar de ADAT OUT kan sturen.
      Aye, maar dan heb je weer een extra ADAT- kaart nodig om extra inputs te creeren. De 01V krijgt dan immers signaal van zowel ADA's als recorder.

      Die "driehoek"optie waar je het over hebt heb ik ongeveer zo toegepast, alleen waren het andere apparaten. waar het om draait is de recorder, in mijn geval was dat een RME HDSP9652 en die heeft enorm uitgebreide routingmogelijkheden, zodat ik de opgenomen kanalen via andere outputs weg kon sturen dan de "directe" signalen. (I love my RME!!!!) Hoe dat bij de HD24 zit weet ik niet, maar dikke foaf zo te horen al wel. En er zijn hier redelijk wat HD24 gebruikers meer als ik me niet vergis.

      Punt waar je wel tegenaanloopt is dat je op te nemen materiaal door dezelfde kanalen heen gaat lopen als het reeds opgenomen materiaal en dus dezelfde EQ, compressie en levels meekrijgen. Dit zou je misschien op kunnen lossen door inputs 1/16 niet alleen naar kanaal 1/16 te routen, maar ook naar kanaal 17/32. Vervolgens maak je een scene aan waarin 17/32 gemute zijn en noemt deze RECORD, deze gebruik je als je opneemt. dan maak je een scene aan waarin 1/16 gemute zijn genaamd PLAYBACK en die gebruik je als je terugluisterd/mixt. natuurlijk kun je per situatie kanalen muten en unmuten. Nu heb je eigenlijk de 01V in een split-mode opnametafel veranderd Ik heb dit nooit exact zo geprobeerd (en ik ben ook nog niet helemaal wakker) maar het is misschien iets om te overdenken.

      Een andere optie is natuurlijk om er idd nog een kaart bij te kopen en zowel de ADA als de recorders op de 01V aan te sluiten, maar da's wel weer dokken.
      Last edited by sparky; 14-04-07, 10:38.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

      Comment

      • Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

        #4
        Originally posted by Lurge
        aangesloten op een extra ADAT kaart voor de 01V96.
        Hij heeft die extra adat kaart dus al.

        Comment

        • martijn verkerk
          • Nov 2005
          • 300

          #5
          very simple:
          adda8000 out naar de input van de adat kaart
          outputs van de adat kaart naar de input van de hd24
          direct outs van de kanalen die je wilt opnemen routen naar de adat kaart
          in je 01v ff direct outs op pre-pre zetten
          stuurt je 01v alle binnenkomende signalen koud (dus zonder dynamics/eq) door naar je hd 24
          ( je kan dus evt je adat out van de 01v gebruiken om op 24ch op te kunnen nemen op de hd24)

          afspelen word dan net iets lastiger dan moet je dus je adat outs van je hd24 omsteken naar de adat in van je 01v (volgens mij zijn daar wel switches voor)
          (en dan om denken dat je hd24 geen loop genereerd)

          suc7

          Comment

          • Lurge
            • Nov 2004
            • 14

            #6
            Super, bedankt voor de tips, ik ga hier verder naar kijken. Er is op dit gebied erg weinig te vinden op internet.
            Zijn er naast de HD24 nog andere recording devices die minimaal 16 kanalen op kunnen nemen (via adat) op een laptop of als standalone device? Het word niet gebruikt voor heftig studio werk dus het hoeft niet het neusje van de zalm te zijn.

            Comment

            • sparky
              • Apr 2002
              • 2104

              #7
              M-audio maakt een heel betaalbare 32-kanaals I/O
              De spullen van RME rocken!!

              Ik gebruik van beide fabrikanten interfaces en heb eigenlijk nooit problemen gehad, behalve dan met de transit van M-audio. naja ding was ook belachlijk goedkoop.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

              Comment

              Working...