Focusrite LE

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Focusrite LE

    Beste,

    We zijn bezig met 2 focusrite LE micpreamps aan het testen.
    Schitterende kwaliteit trouwens. Maar probleem is bij gebruik met Hammerfal HDSP hebben we geen routing voor monitors of koptelefoon.

    Het zijn allemaal line out/in of microfoon in
    Er is gen versterker voorzien om rechtstreeks monitors of koptelefoons aan te sluiten.

    Mijn vraag: wanneer we een Sapphire pro aankopen voor monitoraansluiting en koptelefoon, zijn die micpreamps van dezelfde kwaliteit of de octopre LE?
    voor de monitors is dit gen probleem met de line out. maar hoe kunnen we gemakkelijk een koptelefoon aansluiten?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Is die saphire waar je het over hebt niet ook een interface? Dan kun je em dus niet tegelijkertijd met je RME draaien.

    Je zou kunnen kijken naar een monitorcontroller en/of een koptelefoonversterker. Heb zelf een samson C-control, maar daar waren al snel ledjes op het frontpaneel kapot en het ding ruist nogal, dus die wil ik je niet echt aanraden, maar er zijn zat andere fabrikanten.

    Een andere optie is een mixertje zoals bijvoorbeeld van Tapco.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • Karst
      • Nov 2005
      • 29

      #3
      Ik heb zelf ook twee Focusrite OctoPre LE. Ik heb er voor 150 Euro per stuk ADAT kaarten ingezet. Ik heb ook een Focusrite Saffire Pro 26i/o. Daar zitten gewoon ADAT aansluitingen achterin. Ik kan nu dus 24 kanalen opnemen, en de preamps van de octopre zijn van dezelfde kwaliteit als die van de Saffire. In de saffire kun je (softwarematig) monitormixjes maken voor op een van de twee koptelefoonaansluitingen.

      Als je altijd een pc in de buurt hebt, dan kan ik het je zeer aanraden om zelfs je RME set te vervangen door dit systeem... ik vind dat dit beter (schoner) klinkt.

      Nadeel van dit systeem is dat je alle instellingen bijna softwarematig moet doen... eventjes phantoom? PC nodig.

      De prijs vind ik ook zeer netjes: Ik heb voor de saffire 600 Euro betaald, en voor de octopre's 400 + 150 = 550 Euro per stuk.
      Last edited by moderator; 22-04-07, 18:44.

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Er zal nog veel water door de zee mogen vloeien vooraleer ik mijn RME kaart weg doe.

        Comment

        Working...