J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 4 van de 6 Eerste 1 2 3 4 5 6 Laatste

Ingeschreven
    Nov 2002

Standaard

Volgens mij was hij van plan om met een stand alone recorder op te nemen, en te mixen op z'n laptop...
    Ik heb het nergens over firewire. Hetzelfde verhaal zou ook opgaan bij een PCI(e) of welk ander soort connectie of protocol.

@berelios
    Let op het aantal firewire poorten wat je laptop heeft dan. Die externe UAD kaart is firewire, stel dat je een firewire drive gebruikt is dat 2, en dan nog een audio interface... De meeste laptops op dit moment hebben maar 1 firewire poort, en nieuwe laptops hebben een Express poort ipv de oude pcmcia poorten, waar nog niet zo heel veel (en goedkope) firewire kaarten voor zijn.
    Houd er rekening mee dat (volgens de informatie die ik op andere fora heb gelezen) die externe UAD kaart gewoon de oude UAD kaart is, maar dan in een doosje. De oude kaart schijnt al iets van 3 jaar oud te zijn, en zal dus ook redelijk snel verouderen/is eigenlijk al verouderd.
    Misschien is de Mbox 2 Pro zo gek nog niet.
    Laatst gewijzigd door Ibvee; 25-03-07 om 23:57.
    De groeten => Micha

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibvee
    ...Let op het aantal firewire poorten wat je laptop heeft dan. Die externe UAD kaart is firewire, stel dat je een firewire drive gebruikt is dat 2, en dan nog een audio interface... De meeste laptops op dit moment hebben maar 1 firewire poort, en nieuwe laptops hebben een Express poort ipv de oude pcmcia poorten, waar nog niet zo heel veel (en goedkope) firewire kaarten voor zijn...
    Die UAD kaart werkt op Express34, niet op firewire , dus dat komt perfect uit ! Uiteraard had ik daar al rekening mee gehouden. Die Waves APA32 werkt trouwens via Ethernet, dus dat scheelt ook weer in periferie-aansluitingen.

Als ik me niet vergis heeft een Macbook Pro 2 Firewire aansluitingen (een 800 en een 400).

...Houd er rekening mee dat (volgens de informatie die ik op andere fora heb gelezen) die externe UAD kaart gewoon de oude UAD kaart is, maar dan in een doosje. De oude kaart schijnt al iets van 3 jaar oud te zijn, en zal dus ook redelijk snel verouderen/is eigenlijk al verouderd...
    Ja, dat klopt wel, zo staat het ook op de UA site... ik heb ook nog niks gekocht, ik ga op de Messe een beetje proberen uit te vissen of er op relatief korte termijn nieuwere producten te verwachten zijn op dit vlak.

...Misschien is de Mbox 2 Pro zo gek nog niet...
    Nog niet naar gekeken, maar in principe hoef ik eigenlijk geen interface, die heb ik evt. al... gaat me puur om de software // backbone van mijn systeem.

Thanks!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Ingeschreven
    Aug 2002

Standaard

Ik heb zelf twee stuks UAD DSP kaarten met bijna alle plug-ins.
    Dit pakket is zeeeer aan te raden.
    met name de compressors en galmen zijn van waanzinnige kwaliteit.

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dokter dB
    Laptops en audio is leuk tot een bepaald punt, en dan gaat het heel erg zuigen.
    met de nieuwere laptops , en een dik memory van 2G intern, en een HD van 160G ben ik eigenlijk benieuwd waar de bottom line ligt?

heb hier een stel notebooks draaien met p4, 1G, en 80G hd, en een extern beeldscherm. XP-pro erop, en klaar. Zelfs een lastig pakket als siemens step7/protoolpro (<< van siemens dus- visualisatiesoftware) hobbelen prima...

Standaard

Firewire 800 gaat wel lekker opschieten qua doorvoer snelheid. Ik vraag me echter af of je het nodig hebt. De data rate van audio gaat ook makkelijk door 400. Het is belangrijker dat je schijf een snelle zoek/toegangs snelheid heeft. Tenminste als je er vanaf gaat editen. Ik zou eens gaan kijken naar een goeie externe 10.000 rpm schijf met een zoektijd van rond de 5 msec.
    Neem er dan een goedkope beerput van een usb schijfje bij voor de opslag (backup) van 300 gig of groter.
    Tevens zou ik inderdaad bij voorkeur niet van een laptop gaan werken. In theorie zou het niet uit moeten maken met alle snelle specs van tegenwoordig maar uiteindelijk werkt het toch niet zo lekker. Neem anders een dikke iMac, is ook lekker compact en heeft een groter scherm. Ik heb laatst een klassieke registratie gedaan met m'n imac 20" Heerlijk! groot scherm en toch compact. Ik heb trouwens ff niet meegekregen of je nou op een Mac of PC wilde gaan werken.... Ik hoop voor jou op Mac

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs
    Ik heb zelf twee stuks UAD DSP kaarten met bijna alle plug-ins.
    Dit pakket is zeeeer aan te raden.
    met name de compressors en galmen zijn van waanzinnige kwaliteit.
    van deze kant hetzelfde verhaal.
    ik gebruik eigenlijk alleen nog maar uad plugins.
    Qua kwaliteit maakt het niks uit hoe oud de pci-kaart is, men gaat alleen wereldwijd qua bussen over op pci-e.

Vroegah toen ik met een klein DAW setje begon (PC) thuis voor editen van live opnames en het maken van houseplaten , ging ik alle nieuwtjes bijhouden, up to date houden, en met alle vernieuwingen mee.
    Daar ben ik volledig mee gestopt. wat een rust.
    Als het werkt, werkt het. Heb alleen protools regelmatig ge-update.
    Voor de rest alleen maar hardware gekocht.

Het voordeel van een vaste machine vind ik heel groot, vanwege videokaartkeuze (2 schermen bijv), harddiskruimte, snelheid, en aantal PCI/usb/FW slots.
    Moet er niet aan denken om met een laptop te moeten editen.

Heb er altijd eentje gehad voor on the road, die ligt ergens half uitgerookt in de hoek, en ik mis hem niet echt, behalve voor smaart.

@mac: waarom heb jij geen mac?
    Laatst gewijzigd door dokter dB; 26-03-07 om 10:59.
    knoppen en waarden :)

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

@mac: waarom heb jij geen mac?

goeie vraag

maar serieus, als je een auto koopt wil je ook een auto, en geen chassis, waar ze zelf nog alles aan moet bouwen, zoals motor, remmen, stuur, stoel, enzo.
    In dat opzicht vind ik de mac het betere systeem. MS is dan meer een doe-het-zelf-pakket.

echter, ooit deponeeerde ik mn naam, en toen werd er een advocaatje erg boos, omdat alles waar mac in stond volgend hem bij apple hoorde. Sja, en de claim die hij neerlegde was niet misselijk, en daar heb ik toen ff slecht van geslapen. Wel gelijk gekregen, maar mijn geld gaat dus niet meer naar apple..

enne, siemens step7 draait uitsluitend op XP-pro. Ook niet geheel onbelangrijk, hier..

maareh, 160 extern, en 80 intern, 2 video-kaarten, 17"breedbeeld... dr klan een boel met die dingen..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennartsound
    Firewire 800 gaat wel lekker opschieten qua doorvoer snelheid. Ik vraag me echter af of je het nodig hebt. De data rate van audio gaat ook makkelijk door 400.
    Het zit erop, dan heb ik weinig keuze hé ;-).
    Maar ik wil dus eigenlijk NIET vanaf een externe harde schijf werken, dan streef ik weer volledig mijn doel voorbij.

[1] Opnemen op HD-24
    [2] Overzetten op Macje
    [3] Orginele tracks backuppen op DVD's e/o externe HD
    [4] Hatsikkidee aan de gang ermee op mijn laptopje (Macbook Pro): 17", 200 G HD, 2 G RAM en de dikste processor die ze hebben als ik hem ga kopen (nu is dat 2,33 dual).

Een iMac ga ik nóóit kopen, dat heeft voor mij geen enkele voordelen en het trekt me ook gewoon niet: noch vlees, noch vis. Niet mobiel en ook niet de mogelijkheden die ik met een tower zou hebben. Voor 95% zeker gaat het de eerder beschreven Macbook Pro worden, maar ik houd nog even een 'open mind' tav de G5 tower.

Het voordeel van een vaste machine vind ik heel groot, vanwege videokaartkeuze (2 schermen bijv), harddiskruimte, snelheid, en aantal PCI/usb/FW slots. Moet er niet aan denken om met een laptop te moeten editen.

Heb er altijd eentje gehad voor on the road, die ligt ergens half uitgerookt in de hoek, en ik mis hem niet echt, behalve voor smaart.
    Werken met dual-screen en dergelijke zou ook moeten kunnen met een macbook pro geloof ik... zelfs mijn fantastische NEC klapjap waar ik nu alles mee doe heeft dit. En zoals ik al zei... ik laat alleen de projecten erop staan waar ik mee bezig ben, de rest gooi ik 'in het archief'.

Daarbij doe ik álles met een laptop, veel werk voor school en ik ben ook regelmatig op klus met mijn laptoppie in de weer (processortjes/ smaart etc), vandaar de neiging naar klapjap (of klap-amerikaan in het geval van een Mac ).

Maar je hebt een punt, vooral op het gebied van HD-ruimte en PCIe mogelijkheden heeft een tower grote voordelen tov een laptop. Maar ja, ik heb hier een toren staan gehad... en als ik zie hoe vaak ik dat ding gebruikt heb... Ik denk dat een laptoppie gewoon véél beter bij mijn manier van werken past.

van deze kant hetzelfde verhaal.
    ik gebruik eigenlijk alleen nog maar uad plugins.
    Qua kwaliteit maakt het niks uit hoe oud de pci-kaart is, men gaat alleen wereldwijd qua bussen over op pci-e.
    Mijn meest optimale setup op dit moment (effe afhankelijk van de centjes ;-) ):

Macbook Pro 200G HD, 2G RAM, 2,33 Dual, 17"
    Digi 003 (hier ben ik nog niet helemaal uit, zoals bekend )
    Waves APA32
    UAD Expander (Express34)

Het is wel erg tof dat iedereen zo goed mee denkt, hartstikke bedankt allemaal !
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Ingeschreven
    Nov 2002

Standaard

Rackmout your Mac G5 / Mac Pro with the G5 Sliding Tray System for the Macintosh

kan je toch mobiel maken als je er een rackmount schermpje bij doet met nog een toetsenbord (met zo'n rackmount tray?), digi003 erbij in, de UAD expanders is volgens mij niet zo mooi in een rack te zetten, zal vast wel een of ander traytje voor zijn, maar niet zo mooi als een SSL Duende, die schijnt ook erg goed te zijn.
    Laatst gewijzigd door Ibvee; 26-03-07 om 12:29.
    De groeten => Micha

Forum Rechten