J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 6 Eerste 1 2 3 4 5 6 Laatste

Standaard

Ik begin me een beetje af te vragen hoeveel drums jij al hebt opgenomen dan. Ik heb er n.l. nooit zo veel problemen mee gehad. Een simpel Waves e.q. is bij mij meestal voldoende. De meeste dingen doe je toch met outboard voor het opnemen compressie b.v. Als je er inderdaad een harmoniser plug-in op gaat zetten dan heb je wel heel veel vertraging ja, dat is zo.
    Hoe heeft iedereen het dan altijd gedaan in die hele lange tijd toen er nog geen HD was? Maar ik ben met je eens dat het een ontwerpfout is. Je Er zijn heel wat dingen die ik al jaren tegen Digidesign roep bij gebruikers feedback... meestal tevergeefs

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennartsound
    Ik snap je probleem. Maar zeker als je voor andere mensen gaat opnemen zou ik het met Protools gaan doen. Ik zou n.l. (no offence) een technicus die met Cubase mijn liveset staat op te nemen niet erg serieus nemen. Het is immers (al dan niet terecht) Protools wat de klok slaat in opnameland. Hetzelfde fenomeen dat je heel lang geen echte studio was als je niet een paar witte Yamaha NS10's had staan, hoe kut die ook klinken. (wel goed om op te levelen overigens )

Tuurlijk maar het verschil is groter tussen net niet unity, en net wel unity.
    Maar in essentie heb je gelijk ja
    Ik neem niet op in Cubase, maar met een (of twee) HD-24... dat is een groot deel van mijn hele eieren eten .

Het gaat dus alleen om het mixen... primair voor mezelf, maar eventueel ook voor derden... en mocht ik ooit tegen een belangrijke klant aanlopen die veel waarde hecht aan ProTools gebruik, dan zal die klant waarschijnlijk ook best wat budget hebben om een PT set in te huren... of anders op de HD-24 op te nemen en in een 'dure' studio het mixwerk te doen. maar dit is zo'n klein deel van mijn doelstelling dat ik zwaar betwijfel of het wel wijsheid is hier echt rekening mee te houden.

Maar ik ben er nog altijd niet uit... volgende week MM Frankfurt... zal ik wel een duidelijkere voorkeur ontwikkelen.

Thanks !
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Standaard

aha, dat verklaart het. Slimme zet. Ik zou me trouwens niet te veel laten beinvloeden door een presentatie op een beurs. Gewoon naar een speciaalzaak gaan zoals Helios in Haarlem en er zelf achter kruipen.

Ingeschreven
    Nov 2002

Standaard

@Lennart
    Aangezien je met een laptop niet zoveel rekenkracht hebt, kies je voor een grotere buffer, wat voor outboard dus moeilijker wordt, en je behoorlijke latency problemen kan krijgen. Als je er dan voor kiest om zowel een eq als een compressor als plugin (en degene met wat meer latency) te kiezen, heb je de situatie die ik bedoel.
    Ik vind het met LE en drums toch nog steeds irritant.
    De groeten => Micha

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

eerlijk gezegd, vind ik de keuze van de software de laatste in volgorde van een goede opname.

Een goede microfoon, micpreamp en AD conversie en lage latency is de belangrijkste factor van een goede opname.
    De meeste software voldoet aan de eisen om een goeie opname te maken.
    Allen gebruiken ze VST plugins. Ik gebruik de set van Waves.
    Het eind resultaat is goed. Wat kan mij de rest van pro LE en andere toestanden schelen?
    [FONT=Times New Roman][/FONT]

Standaard

wat jij wil is protools.
    alleen al de channelstrip (een standaard PT-tool om overspraak weg te knippen) is onbetaalbaar als je live opnames moet editen.
    dat is wat je wil.
    Laptops en audio is leuk tot een bepaald punt, en dan gaat het heel erg zuigen.
    een vaste machine, en een goedkoop (desnoods 2e hands) laptopje voor op reis lijkt me echt een beter idee
    Laatst gewijzigd door dokter dB; 25-03-07 om 02:48.
    knoppen en waarden :)

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

bwa de nieuwe dualcore 2 duo 5700 zijn best wel krachtige machines.
    Zeker als je er 2Gb in steekt.
    Ik zou wel aanraden om de project space van het programma op een externe Sata2 hardeschijf te zetten met firewire. (Niet op USB!).
    je kan die dan gemakkelijk overzeten op een gewone PC thuis of in een studio.

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibvee
    @Lennart
    Aangezien je met een laptop niet zoveel rekenkracht hebt, kies je voor een grotere buffer, wat voor outboard dus moeilijker wordt, en je behoorlijke latency problemen kan krijgen. Als je er dan voor kiest om zowel een eq als een compressor als plugin (en degene met wat meer latency) te kiezen, heb je de situatie die ik bedoel.
    Ik vind het met LE en drums toch nog steeds irritant.
    Met firewire komt de CPU niet tussen. Dus rekenkracht speelt geen rol. Enkel bij de eindmix.

Forum Rechten