Audacity

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JM SL&G
    • Mar 2007
    • 4

    Audacity

    Hallow,

    Ik heb vorige week een demotje opgenomen van een zangeres. dat heb ik op men laptop opgenomen met het programma Audacity. nou heb ik de nummers opgeslagen als .WAV op men pc draaien ze prima maar als ik de nummers brand op een cd doen ze het niet meer in de cd-speler??!
    hoe kan dit want een WAV bestand kan normaal toch gewoon worden gedraait in een cd-speler??

    Hoe doen jullie dat met dit programma??

    Alvast bedankt!
    Jeroen
  • deurklink

    #2
    Ik zal toch proberen om te branden als audio-cd de meeste brand programma's (Nero) hebben deze functie!

    Comment

    • djproffi

      #3
      cd's die je in de winkel koopt hebben bij mijn weten alles als cda formatie. dat betekent dat je wav bestanden ook om moet zetten. gebruik gewoon een programma als nero hiervoor. als je deze niet beschikbaar hebt is windows mediaplayer ook een mogelijkheid

      Comment

      • 4uss
        • Aug 2005
        • 578

        #4
        cda staat voor CD-Audio. Dat je in Windows dit als .cda bestand ziet is een leuk verzinsel van Microsoft, maar het is echt niet zo dat er echt .CDA bestanden op een CD staan.
        Data CD's worden simpelweg in een heel ander formaat gebrand dan Audio-CD's, en daarom kunnen Data CD's niet worden gelezen door een gewone CD-speler.
        Kies daarom in Nero (of een ander brandprogramma) dat je een Audio-CD wilt maken, of brand je CD'tje met Windows Media Player.

        Let daarnaast even op dat niet alle CD-spelers in staat zijn om CD-RW te lezen, dus dit kan ook nog een probleem vormen bij het afspelen van je CD.

        Comment

        • dirtymike
          • Dec 2006
          • 16

          #5
          there is no such thing as .CDA.................het bestaat gewoon niet, basta, fata morgana.

          speciaal verzonnen door die #$#^%&^$ gates!

          enkel en alleen bedoeld om ons en onze computertjes te verwarren.....als ik zo'n .CDA cd in m'n mek stop, of welke andere willekeurige audio cd zegt ie gewoon .WAV....en anders nix.........dus mensuh, laaje niet belazurruh

          Comment

          • Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

            #6
            Ik zou zeggen: Tik in google "Red book audio cd"
            Levert een avond vol plezier en een hoop wijsheid op

            Comment

            • JM SL&G
              • Mar 2007
              • 4

              #7
              Ik heb het gevonden wat het was..
              Ik had de nummers opgenomen met audacity beta versie, en toen dus omgezet naar .wav bestand.. toen heb ik geprobeert de bestanden met de gewone versie te openen en toen op te slaan als .wav en toen kon ik de bestanden wel gewoon via nero als audio cd branden.. dus

              Jeroen

              Comment

              Working...