Midi bulk dumps opnemen (Mac OSX)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

    Midi bulk dumps opnemen (Mac OSX)

    Beste forumleden,

    We gebruiken voor een bepaalde tour een bepaald effectenrack. Deze gaat tussendoor nog wel eens mee met andere klussen. Daar lopen we het risico dat er per ongeluk presets worden overschreven...

    Ik zou graag van enkele effecten een midi bulk dump maken, zodat we deze in geval van kwijtraken weer kunnen inladen. Ik heb een Powerbook en een M-audio interface met mini functionaliteit. Is er een klein OSX programmaatje waarmee je bulk dumps kunt "opnemen" en weer "afspelen", en uiteraard netjes kunt opslaan?

    De reden dat ik deze vraag stel in het recording forum, is omdat ik vermoed dat er hier meer MIDI wordt gebruikt

    Vriendelijke groet,
    Gert
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

    #2
    Als je effecten apparaat Sysex kan uitsturen kan je dat in iedere sequencer opnemen. Je zou zelfs een ouwe hardware sequencer op de kop kunnen tikken die je mee neemt naar klussen.

    Comment

    • gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

      #3
      Originally posted by Lennartsound
      Als je effecten apparaat Sysex kan uitsturen kan je dat in iedere sequencer opnemen. Je zou zelfs een ouwe hardware sequencer op de kop kunnen tikken die je mee neemt naar klussen.
      Zo deed ik dat vroeger in het aloude Cubase 2.8 inderdaad... De eerste minuut van elke sessie was midi SysEx bulks voor alle dozen die eraan hingen. Het pre-plugins tijdperk... dat was nog eens hard werken

      Ik weet nog dat je dan al je andere kanalen moest muten, sysex filtering uit moest zetten in de prefs... Een heel gedoe! Dat wil ik mezelf besparen. Ik vind het hoe dan ook vrij rigoreus om een hele sessie te maken voor een beetje bulk data...

      Maar er is inmiddels een oplossing gevonden. Op het TC Electronic forum werd verwezen naar Snoize SysEx Librarian.

      s n o i z e : SysEx Librarian

      Een record knop, een play knop en een lijst met bestanden... Precies wat ik zocht.

      Toch bedankt voor de tip. Ik was waarschijnlijk wel uitgeweken naar zo'n oplossing als ik niks had kunnen vinden in de trant van SysExLibrarian.

      Groeten,
      Gert

      PS: Mod, gooi maar weer op slot!

      Comment

      Working...