J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 4 1 2 3 4 Laatste

Standaard Ddigitale 32 kanaals multikabel

Forumleden: Op mijn behringer ddx3216 heb ik 2 uitbreidingskaarten geplaatst waarop totaal 4 X ADAT (8 kanaals per stuk) aangesloten kunnen worden. Nu heb ik voor podiumwerk 3 X ADA8000 in een rek geplaatst en deze via een omzetter middels 2 CAT5 kabels (50 meter) gekoppeld, alles werk probleemloos. Geen gesjouw meer met loodzware multihaspels en bij eventuele problemen gewoon een netwerkkabel leggen (en de oude weggooien!).
    Als er iemand voor geinteresseerd is kan ik de printen/kastjes tekeningen uitwisselen.
    Groeten,
    Han.

Standaard

nou, ik dus...

begrijp ik het goed dat je 2 kabels moet leggen? (1x in en 1x uit neem ik aan, of is het 2x 16 in?)

ik houd me aanbevolen

Wim

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Ik hoor/zie graag tekening hiervan, kun je ze mailen of posten op een servertje ergens ??

Standaard

Interessant. Ben wel nieuwsgierig naar die tekeningen.

Standaard

Klinkt leuk,
    maar je hebt wel je gains op het podium...

Evengoed wel benieuwd naar de opzet.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Standaard

Ik ben nu nog met vakantie, volgende week reageer ik, overigens is het gain probleem op podium helaas aanwezig maaaaaar wie weet los ik dat ook digitaal op door de ada8000 aan te passen.

Standaard

Momenteel zit op 1 cat5 kabel alle input (in mijn gevan 3X8) en op de andere alle output (dus ook 3X8), gezien de grote hoeveelheid sends kan het ontwerp ook 4X8 receive en 2X8 send worden. Zie schemas volgende week.

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

ik ben zeer benieuwd hoe je dit geflikt hebt.
    Ik wacht dan ook vol ongeduld op de tekeningen.
    Kun je hier ook een foto posten?

heb je een idee wat de delay is van dit zootje?

Standaard

[FONT=Arial]Het schema van het prototype staat hier: http://home.hccnet.nl/h.sommen/pof2cat5/pof_proto.pdf [/FONT]
    [FONT=Arial]Ik heb voor deze eerste versie gebruik gemaakt van 2 X CAT5 kabel.[/FONT]
    [FONT=Arial]De 2 identieke kastjes zijn zodoende gekoppeld om 3 ADAT systemen (24 kanalen bi-directioneel) te maken.[/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial]Voor het referentienivo (= aarde) heb ik momenteel 2 aders (4-5) gebruikt, in de definitieve versie ga ik gebruik maken van STP kabel (shielded twisted pair) en gebruik ik de afscherming om het referentienivo te koppelen zodoende kan ik dan 4 systemen over 2 kabels (dus 32 audiokanalen bi-directioneel) transporteren.[/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial]Ook ga ik op de ontvangsignalen een (schakelbare) extra optische uitgang maken om bv een 2e ADAT te synchroniseren.[/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial]Het geheel maak ik dan in een 19 inch module (1HE) met frontpatching dus...... nog heel wat te doen.[/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial]Wat de delay betreft: 0 msec want het optische signaal wordt direct doorgezet naar electrisch (geen buffers) , het oogpatroon ziet er na 50 meter nog goed uit en volgens de fabrieksspecs van de gebruikte componenten mag er zelfs 100 meter aan.[/FONT]

[FONT=Arial]Voor ontwerp/gebruik tips houd ik me aanbevolen,[/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial]Groeten,[/FONT]
    [FONT=Arial]Han.[/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial]nog wat foto's..[/FONT]
    [FONT=Arial]http://home.hccnet.nl/h.sommen/pof2cat5/achter.jpg
    http://home.hccnet.nl/h.sommen/pof2cat5/voor.jpg
    http://home.hccnet.nl/h.sommen/pof2cat5/close.jpg[/FONT]

Forum Rechten