J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Standaard

Je hebt hier wel redelijk wat technische ontwerp (digitaal en analoog) voor nodig, maar ok.

je kan je eigen mic-preamp maken op basis van de opafstand instelbare preamp van TI / BurrBrown de PGA2500. Deze zit ook bijvoorbeeld in de roland digitale snake (zie ander topic) en in waarschijlijk alle andere digitale tafels/systemen met remote/programeerbare preamp.

je hebt ernaast natuurlijk ook nog een micro controller en een hoop ander spul nodig (niet echt voor de hobbyist).

je kan dit ook nog verder uitbruiden met je eigen AD/DA en adat interface.

Het was gewoon een opmerking voor hansom, aangezien hij hier wellicht verder mee wil.

groetjes joost
    Joost van Eenbergen
    ELC lighting

Ingeschreven
    Apr 2002

Standaard

En ben je al weer wat verder met het probleem van de gains op het podium Hansom?
    Laatst gewijzigd door sparky; 24-04-07 om 13:21.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

Ik ken de DDX3216 nog niet zo goed, maar hij heeft iniedergeval een MIDI output. Kunnen de faders direct naar een aantal MIDI kanalen gepatched worden ? Breng je dit MIDI signaal ook naar het podium dan kun je hiermee (via een demux) een aantal VCA'tjes aansturen i.p.v. de potmeters in de Behringer.. Wellicht een idee ?

Standaard

Een VCA kan geen versterking van 60-80 dB doen. daarom zijn deze ongeschikt.
    Joost van Eenbergen
    ELC lighting

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

Een dB of 40-50 zouden eigenlijk al volstaan..

Hoe hoogfrequent is een ADAT signaal eigenlijk ?
    Het toepassen van een meer standaard line-driver lijkt me eigenlijk geen gek idee. De driver in deze tekening is een speciaal LVDS type (had de baas toevallig liggen ? ) Zou een DS26LS31TN niet ook al volstaan ? Deze maakt bovendien een wat grotere zwaai op de uitgang. Komt de storingsgevoeligheid ook weer ten goede.. Tevens in DIP-behuizing, dus wat meer hobbyist-vriendelijk..

Goed idee, of... ?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sparky Bekijk Posts
    En ben je al weer wat verder met het probleem van de gains op het podium Hansom?
    Helaas nog niet werk voorlopig met een hulpje op het podium en dan de gains liever iets te laag instellen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVS Bekijk Posts
    Een dB of 40-50 zouden eigenlijk al volstaan..

Hoe hoogfrequent is een ADAT signaal eigenlijk ?
    Het toepassen van een meer standaard line-driver lijkt me eigenlijk geen gek idee. De driver in deze tekening is een speciaal LVDS type (had de baas toevallig liggen ? ) Zou een DS26LS31TN niet ook al volstaan ? Deze maakt bovendien een wat grotere zwaai op de uitgang. Komt de storingsgevoeligheid ook weer ten goede.. Tevens in DIP-behuizing, dus wat meer hobbyist-vriendelijk..

Goed idee, of... ?
    Heb je prive ook al beantwoord maar voor t forum: ADAT is bij 48 kHz 64 X dus ongeveer 3 mHz.
    Wellicht is het genoemde ic-type zeer bruikbaar maar ik heb destijds een redelijk goed verkrijgbaar type gezocht (bij farnell) en de print via een bedrijf per e-mail bestellen (smd layout gemaakt met sprint-layout) vandaar..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sparky Bekijk Posts
    2e reactie: zit ook nog te bedenken om de gain middels extra ic's te regelen en de besturing hiervan dan gewoon via 1 van de 8 audiozendkanalen te laten lopen.

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansom Bekijk Posts
    2e reactie: zit ook nog te bedenken om de gain middels extra ic's te regelen en de besturing hiervan dan gewoon via 1 van de 8 audiozendkanalen te laten lopen.
    Nog bedankt voor je reactie per mail !

Is het geen idee om hier bijvoorbeeld een eenvoudig DMX-tafeltje voor te gebruiken ? Dat staat meestal toch al op de FOH. In de preamp een DMX-encoder, en daarmee je preamps regelen. Als DMX-encoder bijvoorbeeld een standaard PIC-controllertje met x-kanaals demux-software welke via google zo te vinden is. Dan eventueel via 0-10v of I²C naar digitale potmeters (van die standaard IC's).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVS Bekijk Posts
    Nog bedankt voor je reactie per mail !

Is het geen idee om hier bijvoorbeeld een eenvoudig DMX-tafeltje voor te gebruiken ? Dat staat meestal toch al op de FOH. In de preamp een DMX-encoder, en daarmee je preamps regelen. Als DMX-encoder bijvoorbeeld een standaard PIC-controllertje met x-kanaals demux-software welke via google zo te vinden is. Dan eventueel via 0-10v of I²C naar digitale potmeters (van die standaard IC's).
    Goed idee, ik vraag me ook af of er adat omzetters zijn welke al van dit soort remote gaincontrolfuncties zijn voorzien (en een beetje betaalbaar..).
    Voorlopig ga ik even door met het bestaande, na half juli is het wat rustiger en kan ik hopelijk meer tijd hieraan besteden.
    Overigens: behringer ada8000 van 2 jaar geleden hebben hun output in tegenfase tov het nieuwere type, SLORDIG

Forum Rechten