J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 3 Eerste 1 2 3

Standaard

Dat laatste ben ik zeker met je eens. Als je nu kijkt hoewel plug-ins je al kan draaien puur op de processor alleen. Dan hoef je idd op een gegeven moment niet echt meer voor een DSP farm te gaan. Tenzij je echt groot bezig bent. Ik heb niet zo lang geleden nog geluid/muziek voor een promotie film voor nederlands grootste biermerk gemaakt. Dat ging om een dance tune die volledig in Dolby surround gemaakt was met muziek plug-ins als Mach5, Atmosphere, Stylus enz. Deze moest daarna ook nog gepost worden met allerlei wilde surround effecten (vliegtuigen, vuurwerk, allerlei waterachtige "effecten") Deze post-productie mix kon ik echtniet kwijt in dezelfde sessie. Dan praat je over tig kanalen vol met allemaal heftige plug-ins. Dat soort dingen ga je dus niet fixen met een laptop en je Cubase en je kaartje van 100 euro. Dat zal de komende tien jaar ook wel niet veranderen omdat de plug-ins ook steeds zwaarder worden.
    Ik moet idd zeggen dat ik geen ervaring heb met Nuendo. Ik ken ook weinig (eigenlijk geen) collega's die het hebben. Is ook niet handig want je bent nooit compatible met anderen. Komt die standaard weer om de hoek kijken. Ik vind het natuurlijk prima dat je een lans breekt voor andere systemen. Het houdt n.l. Digidesign scherp. Wat nodig is ook want ze kunnen behoorlijk dom en arrogant zijn. Maar Digigdesign moet wel heel erg achterop gaan raken wil Steinberg het van ze overnemen. En ik weet niet of je de laatste versie van PT HD al hebt geprobeerd maar daar zitten toch wel een paar hele vette nieuwe functies in die ik nog nooit eerder heb gezien. Wat ze in Nashville doen moeten ze zelf weten, maar we zitten hier in nederland en daar heb je voorlopig mee te maken als je je bandje gaat opnemen (waar dit topic om ging)
    Ik heb veel jongens gezien die na een tijd zeiden:" Ik ben toch maar naar Protools gegaan" Zowel van mensen die vanaf grote Fairlights of DAR's als vanaf laptopjes met Logic kwamen.
    Nogmaals: Ik vind alles prima. Kijk alleen naar je compatibiliteit is mijn advies.

Ingeschreven
    Nov 2002

Standaard

Juist. Dat is het verschil tussen de pro en de prosumer systemen. Wat jij met HD doet, is in principe ook goed mogelijk met een beer van een computer, Nuendo, een goeie interface (Apogee oid), en eventueel enkele processor kaarten (op dit moment nog). Er zijn, in ieder geval in Amerika, ook heel wat post huizen die Nuendo gebruiken. Maar mijn voorbeeld van Nashville was om even aan te geven dat het echt serieus gebruikt kan worden, maar is zeker kwa combatibiliteit regio afhankelijk.

Wat jij zegt over het laptopje met cubase, dat kan ook niet met een laptopje met een MBox.

Tenzij je dus echt met Post enz. bezig bent, is ook de compatibiliteit een minder groot probleem dan het lijkt. Nuendo kan in OMF exporteren, net als PT, daarnaast is het altijd mogelijk om in BWF je files te bouncen, waardoor het altijd exact hetzelfde uitlijnt in PT.

Ik snap je punt over het leren van Protools, dat ben ik met je eens. Protools werkt ook gewoon lekker. Het heeft alleen veel nadelen die uit
    ze kunnen behoorlijk dom en arrogant zijn
    voortkomen, wat erg jammer is. Andere programma's hebben dit beter aangepakt.
    Recentelijk de bekendmaking van de nieuwe 003 is een grote misser. Niets meer dan wordclock, nieuwe look en wat kleine andere dingetjes nieuw, na zoveel jaar weer een veredelde 002.

"als protools strax goedkoper wordt..."
    De groeten => Micha

Standaard

Wat jij zegt over het laptopje met cubase, dat kan ook niet met een laptopje met een MBox.
    Dat klopt, maar je kunt het er wel mee voorbereiden. Dan afmaken op een grote Protools set. En PRECIES DAT was de reden op PT te adviseren. Als je n.l. begint met Cubase of andere dan wordt de overschakeling een stuk lastiger. Ik weet niet hoe veel OMF's van andere systemen jij al in je leven hebt geimporteerd, maar d'r is bijna latijd wel wat mee. Zelfs OMF's vanuit Avid (zelfde fabriek) gaan niet altijd vlekkeloos. Dus ik hoop dat ze het met Nuendo beter hebben geregeld.

Ingeschreven
    Nov 2002

Standaard

Ik krijg het idee dat Freddy besloten heeft om maar gewoon lekker muziek te gaan maken en volgend jaar weer eens te gaan kijken naar een nieuwe computer

Mijn mening over protools in het kort: Als je niet van plan bent om ooit naar protools gebasseerde studio's op te nemen/mixen/werken, dan vooral niet aan beginnen. De M-audio is gemiddeld matig (zitten redelijke tussen), en de Digi hardware is duur, het programma is beperkt.

Dit had ook in 1 post gekunt. Als ik nou een keer wat nuttigs post...

Je kunt ook niet van steinberg en digi verwachten dat ze gezellig eens een weekje gaan uitzoeken hoe ze nou eigenlijk OMF eens zullen implementeren
    De groeten => Micha

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennartsound
    Dat klopt, maar je kunt het er wel mee voorbereiden. Dan afmaken op een grote Protools set. En PRECIES DAT was de reden op PT te adviseren. Als je n.l. begint met Cubase of andere dan wordt de overschakeling een stuk lastiger. Ik weet niet hoe veel OMF's van andere systemen jij al in je leven hebt geimporteerd, maar d'r is bijna latijd wel wat mee. Zelfs OMF's vanuit Avid (zelfde fabriek) gaan niet altijd vlekkeloos. Dus ik hoop dat ze het met Nuendo beter hebben geregeld.
    Als bandjesman is mijn ervaring dat muzikanten op drie manieren werken:
    -of naar een studio gaan.
    -alles thuis doen.
    Een kleine derde groep werkt deels thuis en gaat dan naar de studio. Die hebben er maar twee redenen voor. Ze kunnen in hun homestudio geen drums/blazers/basistracksetup opnemen wegens ruimte en burenproblemen. Die nemen dus wav op CD mee.Of ze gaan voor de eindmix naar een studio en zullen dan ECHT niet alle knippen en verwijzingen uit een file meenemen maar gewoon een CD met de wav files. Want juist de effecten, monitoring en mengtafelautomatisering wil je van de dure studiosetup gebruiken. Anders zou je wel thuis gaan mixen.
    lekker belangrijk!

Standaard

heb alles nauwkeurig gevolgd , ik zie dat U allemaal profs zijn in deze materie , voor mij was het leerzaam dit te volgen , zelf erin meepraten kon ik niet , maar dat nemen jullie mij niet kwalijk zeker ?

ik heb nog een oudere Pc staan (zoals gemeld) om wat op te knappen daar is wat werk aan , en wat dollars voor nodig......maar ik bekijk dit nog wel.

verder werk ik met een Medion toestel Pentium 4/CPU 3,3 Ghz/kloksnelh 3.19 - 1 GB.

als ik overga tot de aankoop , ga ik dit eerst wel even testen op dit laatste toestel , en dan eventueel het andere toestel upgraden.

Ik ga zeker niet de grote tour op in het opname wereldje , maar het was fijn het van jullie te horen hoe die vork aan de steel zat , in verband met opname apperatuur en dergelijke.

Ik kijk nu uit naar een compact programma met vele mogelijkheden en plug-ins , en een goede sound , en een betaalbare prijs , ik wil er best wel enkele honderden euro´s voor over hebben........

nog even alles op een rijtje plaatsen , en dan zien we wel , in ieder geval iedereen bedankt voor de ondersteuning , ik laat nog wel een seintje wat ik gekocht heb , misschien voor ik het koop nog eens voorstellen aan U.
    alle sugesties zijn nog steeds welkom.
    bedankt.

MVG
    Fred

Standaard

Mooi dat je wat hebt gehad aan de discussie, dat is het nut van zo'n forum

Standaard

Hallo allemaal,

Ik ben even terug , kan iemand dit voor mij even evalueren ?

zou deze PC geschikt zijn voor Audio opname 799€

MEDION MD 8822 Entertainment PC

om te gebruiken met bvb Presonus Firestudio , met Cubase LE ,
    of Cakewalk sonar 6.2 die me wel intereseert.

mvg
    Fred
    Laatst gewijzigd door FreddyL; 22-03-07 om 14:14.

Ingeschreven
    Nov 2002

Standaard

PC is waarschijnlijk best geschikt. Ik zou nog even kijken op de website van Presonus of ze bepaalde computers aan of af raden. Verder zou ik GEEN vista gebruiken. Kan me niet voorstellen dat het op dit moment mooi zou gaan werken, als Presonus er uberhaupt al drivers voor heeft, en cubase of sonar er al op kan draaien.
    Who needs vista anyway
    De groeten => Micha

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibvee
    PC is waarschijnlijk best geschikt. Ik zou nog even kijken op de website van Presonus of ze bepaalde computers aan of af raden. Verder zou ik GEEN vista gebruiken. Kan me niet voorstellen dat het op dit moment mooi zou gaan werken, als Presonus er uberhaupt al drivers voor heeft, en cubase of sonar er al op kan draaien.
    Who needs vista anyway
    hij zal rapper op uw PC stan dan je denkt

Forum Rechten