J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundOfSilence Bekijk Posts
    Ook lees ik her en der wat over het verstoppen van een SM58 zonder gaaskap in één van de klankgaten, maar dat beinvloed de karakteristiek van de vleugel toch enorm? Wat is daarnaast het voordeel / de klank hiervan?
    Die techniek wordt nog wel eens gebruikt voor monitoring. Als je die sm58 (met plopbol ivm beschadigingen van de vleugel) op die manier gebruikt kan je een lekkere rock&roll sound geven op de monitoring. Niet aan te raden voor versterking en zeker niet voor opname. Daarvoor hou je te weinig definitie in het hoog over
    [FONT=Verdana]Je moet een gegeven kabel niet in de plug kijken[/FONT]

Standaard

Ik heb al heel vaak meegewerkt aan DVD-opnames van klassieke concerten en ik zie heel vaak audio-engineers werken met Schoeps.

Het laatste wat ik gedaan heb was de Koningin Elizabeth-wedstrijd in Brussel en als ik het beeld nog zo nog even voor de geest haal, kan ik me niet herinneren dat ik daar statieven heb zien staan. Dus ze moeten ofwel iets gehangen hebben ofwel in de vleugel microfoons geplaatst hebben.

Nu de meeste concerten die ik doe zijn allemaal Schoeps.

Nu persoonlijk zou ik een stereokoppel hangen net buiten beeld. Of zoals iemand hiervoor al zei, twee keer laten spelen. Maar dan wel eerste keer met volledige mic setup en dan moeten ze maar closeups nemen van de handen van het gezicht. En de tweede keer kunnen ze dan de ruime shots maken.

Op deze manier kan je ook besparen op camera's en cameramensen ;-)
    Disclaimer
    I disclaim everything. The contents of this message might be totally inaccurate, inappropriate, misguided, or otherwise perverse - except for my name (hopefully I got that right).

Standaard

Schoeps is een merk dat van oudsher veel voor klassieke opnames wordt gebruikt. B&K is ook zo'n merk (heet nu DPA)
    Schoeps mics klinken heel rustig een hebben een fluweelzachte klank. B&K's klinken wat eerlijker (zijn zo goed als recht van 20Hz tot 20 kHz)
    Ik gebruikte vaak B&K 4006 als hoofdsysteem en Schoeps als steun mics. Je kunt ze voor een mooi prijsje huren bij b.v. EAVR (Europe Audio / Video Rent)

Standaard

Heb gelukkig de DVD opname achter de rug.

Ik heb de volledige opname gedraaid met een Schoeps MS-setje (nieuwe 2e hands aanschaf) gemonteerd een overhead-statief (ook nieuw voor mij).

Klonk prima en je zag er niets van.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Forum Rechten