SONOR drum mikes (AKG)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

    SONOR drum mikes (AKG)

    Goednedag, kan iemad mij wat meer vertellen over de microfoons van het welbekende drummerk SONOR

    Het schijnt dat deze door akg ontwikkeld zijn,maar ik kan er dus niks over terug vinden op het www.

    Alvast dank.




    (dit zijn de condensator (snare/tom) microfoons van de serie

    Last edited by MusiQmaN; 07-11-06, 15:38.
    Drummer en techniek freak.
    _____________________________________________
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    geen idee, maar die klem ziet er tijdrovend en destructief uit, om die laatste reden is deze iig al onbruikbaar dus. Heb je hierover ook al info op de site van sonor zelf kunnen vinden? Ik niet..
    Last edited by sparky; 07-11-06, 14:46.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • MusiQmaN
      • Sep 2006
      • 328

      #3
      ik ook niet, hoebedoel je destructief?
      Drummer en techniek freak.
      _____________________________________________

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        A: Omdat je met deze klem een vleugelbout rechtstreeks op de rim draait waardoor je deze zeker zult beschadigen. De klemmen van shure werken ongeveer hetzelfde, maar deze hebben nog een blokje op de vleugelbout zitten waardoor de druk over een veel groter oppervlak verdeeld word en er geen schade ontstaat.
        B: ook de andere kant van de klem bestaat uit een wel heel klein oppervlak, ook deze zal beschadiging veroorzaken.



        Waar heb je de info over deze mics vandaan? zoals ik het nu zie lijkt het me sterk dat deze mics ook maar iets met zowel AKG als Sonor te maken hebben.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • MusiQmaN
          • Sep 2006
          • 328

          #5
          Van ebay, ze zitten ook in de sonor box, klopt ook wel wan tik kan me wel herinneren dat sonor deze maakte, heb sonor ook ff aangeschreven. Kan me voorstellen dat zijn hun mics laten maken bij het eveneens duitse akg en dan hun eigen log er opdrukken (de betiteling op de connector is hetzelfde als die van akg)

          Je kan wat tape op je onderste rim doen op de plek waar de klem komt, of een andere klem erop gooien natuurlijk. Ik heb t over de kwaliteit als microfoon waar ik benieuwd naar ben.
          Drummer en techniek freak.
          _____________________________________________

          Comment

          • sparky
            • Apr 2002
            • 2104

            #6
            Okee, na het bijplaatsen van die foto lijkt het me duidelijk dat ze van Sonor afkomen. Of afkwamen, t ziet er aardig oud uit.
            Last edited by sparky; 07-11-06, 20:11.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

            Comment

            • pmx
              • Jan 2005
              • 29

              #7
              ziet er een beetje uit als 747's, zou het niet gewoon een re-branding zijn?

              Comment

              Working...