Nieuwe radio studio.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    Nieuwe radio studio.

    Momenteel ben ik bezig 'onze' nieuwe radio studio in te richten...Tegen alle verwachting in ook vrijwel alles nieuw aangeschaft! Hieronder zal ik proberen een verbouwingimpressie te geven..


    Eerst ff alles naar binnen gesjouwd....


    Even kijken hoe alles zon beetje komt....


    De mixer in gezaagd, kastjes bijna klaar...

    Even een materiaal lijst
    1*Dateq BCS50 mixer
    2*Marantz PMD331 pro cd speler
    2*Tascam MD350 pro md speler
    2*Beyer Dynamic MCE90 grootmembraam mic.
    4*Beyer Dynamic TG-X60 mic.
    6*K&M tafel statief
    2*Marantz 19" tuner (nieuws & terug luistering)
    1*CARMEN automatisering
    2*Tannoy Reveal X

    De voice processing gaat via een Yellowtec VIP digtal
    En de eindprocessing gaat door een Omnia 3FM
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • Ideedeluxe
    • Sep 2002
    • 84

    #2
    Welke studio is dit ? Is het pand ook nieuw gebouwd ?

    John
    When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

    Comment

    • Contour
      • Feb 2001
      • 1018

      #3
      Mooie spullen, enige minpuntje vind ik de Tannoy monitors, niet slecht maar met zulke randapparatuur waarom dan geen Genelec ofzo? De passieve versie van die Tannoy koop je voor iets van 120 euro per stuk...

      MVG Contour

      Comment

      • ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

        #4
        Ziet er keurig uit olaf!

        ID-luxe...
        je denkt toch niet dat iemand hier naam, straat en adres neer gaat zetten van een in aanbouw zijnde studio?
        Ze hebben de spullen net en willen er denk ik wel wat langer van genieten

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          citaat:Mooie spullen, enige minpuntje vind ik de Tannoy monitors, niet slecht maar met zulke randapparatuur waarom dan geen Genelec ofzo? De passieve versie van die Tannoy koop je voor iets van 120 euro per stuk...
          Ik hoor net dat jij gaat sponseren?? Het is een lokale omroep..

          citaat: Welke studio is dit ? Is het pand ook nieuw gebouwd ?
          Dit wordt de nieuwe studio van WAN FM, voorheen Frequent FM, Bernheze. En ja...het is ook geheel nieuwbouw....
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • MSSS
            • Jul 2003
            • 365

            #6
            Ziet er netjes uit! Post je ook nog wat pic's als de studio af is? Wij hebben hier bij de lokale omroep behringer monitors in de studio hangen.
            oleole ik heb EV :)

            Comment

            • Ideedeluxe
              • Sep 2002
              • 84

              #7
              citaat:Geplaatst door ralph

              ID-luxe...
              je denkt toch niet dat iemand hier naam, straat en adres neer gaat zetten van een in aanbouw zijnde studio?
              Ze hebben de spullen net en willen er denk ik wel wat langer van genieten
              Ik denk dat je toch mag aannemen dat een organisatie die een dergelijke investering plaatst ook denkt aan de mogelijke bijkomstigheden van zo'n investering ? Met andere woorden, ik hoop voor ze, dat ze de boel overeenkomstig de waarde van de apparatuur hebben beveiligd. Ik wens natuurlijk niemand diefstal toe.........

              Ik was ook alleen maar geinteresseerd in de aard van de studio, kleinschalig regionaal, of wat groter. Naam en toenaam is dan niet zo heel erg belangrijk. Waarschijnlijk is de verhuizing zelfs al aangekondigd op de zender............

              John
              When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                ik vind die tannoys echt niet slecht klinken.
                En ze gaan er ook geen CD's op afmixen moet je maar denken.

                Zetten jullie er nog een telefoonvork in? (ik mis de telefoon in het verhaal)

                Draaien jullie muziek / jingles / advertenties niet van de computer?
                lekker belangrijk!

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Contour

                  Mooie spullen, enige minpuntje vind ik de Tannoy monitors, niet slecht maar met zulke randapparatuur waarom dan geen Genelec ofzo? De passieve versie van die Tannoy koop je voor iets van 120 euro per stuk...

                  MVG Contour
                  HD-1's van meyer???

                  die genelec's vind ik trouwens ook niet echt, dat je zegt.

                  Verder : knap werk, Olaf.

                  Comment

                  • Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

                    #10
                    citaat:Zetten jullie er nog een telefoonvork in? (ik mis de telefoon in het verhaal)
                    Zitten er 2 in de mixer...Omdat dat een soort standaard is, worden ze niet echt genoemd...Dus er kan straks gebeld worden...
                    Olaf Duffhuës

                    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                    Comment

                    • lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

                      #11
                      citaat:
                      HD-1's van meyer???

                      die genelec's vind ik trouwens ook niet echt, dat je zegt.
                      freak ... []

                      Maar wat die genelec's betreft moet ik je wel gelijk geven. Ik vraag me nog steeds af waarom iedereen dat blijft kopen.

                      Quested is daarentegen in opmars...Samen met PMC natuurlijk, hehehe

                      Comment

                      • Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

                        #12
                        Kleine up-date


                        Het begint ergens op te lijken....


                        Voorlopige eindregie...

                        Olaf Duffhuës

                        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                        Comment

                        • MSSS
                          • Jul 2003
                          • 365

                          #13
                          He Olaf, waarom heb je in je eindregie nog een mixer hangen? heeft die nog een bepaalde functie?
                          oleole ik heb EV :)

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #14
                            Das heel simpel, MSSS, We hebben 2 studio's en 1 stereo lijn voor het non-stop systeem. Non-stop, nieuws en reclame gaat om de beide studio's heen, das om het makkelijk te houden. Anders is het voor de meeste medewerkers te moeilijk...nu hoeven ze alleen maar de klok op het scherm in de gaten te houden. In de toekomst willen we nog een keer een 4 kanaals stereo 1HE rack mixertje...
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • Mathijs
                              Moderator
                              • Aug 2002
                              • 1353

                              #15
                              Ik begrijp dat jullie geen zendlijn schakelijk hebben?

                              Comment

                              Working...