De nieuwe 3FM studio ......................

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

    De nieuwe 3FM studio ......................

    3FM zendt sinds kort uit van uit van de nieuwe studio. Ze hebben het analoge tijdperk achterwegen gelaten en zijn overgestapt op DHD. Dit is een digitaal syteem, waarbij de mixer eigenlijk alleen maar een grote muis is, die samen werkt met een grote audio interface. In deze interface zitten de DSP's die alles mixen en zorgen voor dynamics enz.

    Hierbij een aantal fotos van colegas van mij van de nieuwe studio en hoofd controle ruimte.

    Eind regie, met mogelijkheid van muziek. Echter is er wel een aparte muziek tafel aanwezig.


    overzicht eindregie met muziek tafel. (of hoe je het wilt noemen)


    Daniel Geertsema Importeur DHD NL. Gaf de rondleiding.




    De onderkant van het meubel.


    Rack met wat speelgoed. O.a. Studer digitale telefoon vorken. Neve Compressors. en een rack behringer [?][?][?][?]


    Regie set studio.


    Hier ga ik geen woorden aan vuil maken.


    DJ positie studio.


    van af een ander aanzicht.


    Wat mij heeel erg opvalt is de slechte afwerking van de studio (en uiteraard de prachtige kleur van het tafel blad ). Alle losse kabels in de CAR, bij de cdspelers, bij de sampler. Ook kan ik niet begrijpen dat ze in deze nieuwe studio nog steeds de zelfde Peavey muziek tafel hebben gelegt, met de bejaarde BNS monitoren (waar sirieus niet op te mixen valt). Naar mijn mening zijn er dus totaal niet op vooruit gegaan. Ook hebben ze de sound van het station aangepast. Dit is wel goed gelukt. Het is een stuk frissers dan eerst en wat meer dynamisch. Dit is wel een goede vooruitgang.

    Wat is jouw mening over de nieuwe studios[?]
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    De kleurstellingen zijn idd wat achterhaald....En naar mijn mening is met al die digitale shit ook de radiosfeer/romantiek weg..zeker met een mixer die plat in het blad ligt..
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

      #3
      Ondanks de tot nu toe genoemde kritiek mocht je willen dat je deze spulletjes thuis had staan !!! [^]
      Greetzzz... [;)]

      John


      Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

      Comment

      • Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

        #4
        Binnen nu en 3 maanden gaan wij verhuizen. Vandaar dat wij daar langs zijn geweest. Na erg slechte ervaringen met Klotz (ook een digitaal systeem) gaan wij nu ook over op DHD. onze studio wordt door een duits bedrijf gebouwt. Deze hebben o.a. ook de nieuwe studios van RTL en Yorin gebouwt (ook DHD uiteraard)

        Dit zal ongeveer een gelijke setup zijn als bij 3fm:
        -Een DJ studio volledig ingericht voor zelf suport.
        -Een grote studio voor live muziek en programmas als sport enz.

        Later komen er dan nog 2 studios voor de Locale oproemen. Zelfde als de DJ opstelling alleen dan minder uitgebreid. Ook onze TV-studio zal later worden omgebouwt.

        http://www.lnw.demon.nl/$DHD/ hier nog wat fotos van ook de RTL studios

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          citaat:Ondanks de tot nu toe genoemde kritiek mocht je willen dat je deze spulletjes thuis had staan !!!
          NEE! Hooguit wat processie apperatuur...maar voor de rest...echt niet..
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • Rieske
            • Aug 2002
            • 544

            #6
            Inderdaad, erg rommelig en een weinig inspireerende ruimte om mooie radio te maken.
            Ze hadden wel de moeite mogen doen om de intercom, bij de regiedesk, in te bouwen.
            Maar misschien moet het een en ander nog afgewerkt worden.
            Life is what you make it

            Comment

            • Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

              #7
              citaat:Maar misschien moet het een en ander nog afgewerkt worden.
              Zoals het er nu uitziet is het volgens BTP echt af.

              Comment

              • Van_Diemen
                • Oct 2001
                • 189

                #8
                Hmm...ff een kleine opmerking.
                Zijn al deze fotos op dezelfde dag gemaakt?

                Bij foto 1 en 2 (eind regie) verschillen de kappen op de faders van kleur

                bij foto 9 en 10 (dj positie) verschillen de kappen op de faders ook al.


                Verder nog een vraagje...waarom hebben hier de eind regie, studio regie en dj ieder een eigen faderpanel? Wat valt hier dan allemaal aan te schuiven?

                Heb je misschien wat meer fotos van de DSP en Control engines? de voorkant van dat 19"rack?

                Wat zou zo'n systeem nou kosten? spreken we over 10.000 of 100.000 of nog meer?

                Groeten,

                Chris van Diemen
                Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

                Comment

                • Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

                  #9
                  Hierbij wat andwoorden op je vragen:
                  citaat:Zijn al deze fotos op dezelfde dag gemaakt?
                  De fotos zijn op verschillende dagen gemaakt. Een aantal door mijn baas, en een aantal door mijn colega Coen Swijnenberg.
                  citaat:Bij foto 1 en 2 (eind regie) verschillen de kappen op de faders van kleur
                  Hier is een hele simpele verklaring voor:
                  Rood zijn meestal mics.
                  Geel en blauw zijn speel lijsten en cart players, cd spelers MD spelers. Uiteraard staat dit niet vast. het is maar wat je gewend bent. Zo kan je dus snel zien welke fader je moet hebben. Uiteraard staat het bij dit systeem ook er bij.
                  citaat:waarom hebben hier de eind regie, studio regie en dj ieder een eigen faderpanel? Wat valt hier dan allemaal aan te schuiven?
                  Je moet het zien als 2 aparte studios. De DJ heeft Mics, MD spelers, speel lijsten, cartplayers, telefoon vorken, ISDN lijnen.
                  De eind regie heeft dit ook. Alleen dan niet in een split consol. De DJ studio heeft dit wel voor papieren enz.
                  Omdat het een digitaal systeem is kan je uit veel meer bronnen kiezen dan wat er op die tafel past.
                  citaat:Heb je misschien wat meer fotos van de DSP en Control engines? de voorkant van dat 19"rack?
                  Bij DHD zitten de DSP modules in de tafel gebouwt. Bij Klotz (een vergelijkbaar systeem) zitten deze in aparte 19" units. Wat je in het 3fm rack ziet zijn dus puur PC's.



                  Dit is een foto van de CAR bij RTL FM.
                  citaat:Wat zou zo'n systeem nou kosten?
                  Het complete systeem praat je over een paar ton. (zonder bouw en configuratie mee geregend)

                  Nou volgens mij was dit het wel ongeveer

                  Comment

                  • giserke
                    • Nov 2003
                    • 456

                    #10
                    Als er mensen zijn die het kwijt willen, kunnen ze die spullen wel bij mij binnenschuiven.
                    Lelijke kleuren of niet

                    Comment

                    • quincman
                      • Mar 2003
                      • 66

                      #11
                      vraagje:

                      wat zijn die witte vierkante dingen onder die microfoon:

                      hier: http://www.lnw.demon.nl/$DHD/photos/CIMG0245.JPG

                      Comment

                      • Stijn Vanstiphout
                        • Oct 2000
                        • 1160

                        #12
                        MD Cart players. (enkel gebruikt voor broadcasting)

                        mvg,
                        Stijn Vanstiphout,
                        LVL Multimedia
                        België

                        Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                        Comment

                        • B-Rental
                          • Sep 2003
                          • 76

                          #13
                          Vind het een beetje tegenvallen, had meer verwacht van de nieuwe studio.
                          Vind het een beetje op een low budget studio lijken.
                          ]

                          Comment

                          • denkomieken
                            • Jan 2004
                            • 111

                            #14
                            Heb even een vraagje. Op de foto n°6 in het linkse rack onder die dat-speler zitten er digitale compressors. Die blauw gekleurd zijn. Ik had deze al ergens anders gezien maar ik weet niet van welk merk ze zijn. Kan er iemand van jullie mij dit zeggen[?][?][?]

                            ik zeg altijd--&gt; geen klank zonder drank

                            Comment

                            • Siem
                              • Jul 2003
                              • 124

                              #15
                              citaat:Geplaatst door B-Rental

                              Vind het een beetje tegenvallen, had meer verwacht van de nieuwe studio.
                              Vind het een beetje op een low budget studio lijken.
                              Ja hoor, jij werkt er zeker elke dag?

                              citaat:Geplaatst door denkomieken

                              Heb even een vraagje. Op de foto n°6 in het linkse rack onder die dat-speler zitten er digitale compressors. Die blauw gekleurd zijn. Ik had deze al ergens anders gezien maar ik weet niet van welk merk ze zijn. Kan er iemand van jullie mij dit zeggen[?][?][?]
                              Symetrix 628, niet alleen compressor, maar ook mic preamp, parametrische eq en wat niet al.
                              Meer info op http://www.symetrixaudio.com/Products/628.htm.
                              Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

                              Comment

                              Working...