goedkope kabels goede koop?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • doedat
    • Oct 2008
    • 9

    goedkope kabels goede koop?

    Heb een paar mooie dubbel jack hq kabels gescoord voor ongelofelijk weinig: kabels -17500 kabels en elektronica artikelen online - allekabels

    Het lijkt goed te werken, maar wat is het werkelijke verschil met die van EU 10 p/st tot EU 50 p/st. Of moet ik gewoon heel erg blij zijn met dit kooopie
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

    #2
    zijn gewoon dap kabeltjes
    als je ze vast in een rack gebruikt niks aan de hand
    verwacht er niet te veel van zijn ok kabels maar wel van het kaliber is het stuk pak je nieuwe (altijd spare bij je hebben)
    verschil is kabel en connector kwaliteit.
    dit soort kabel is 1 x trekken en kapot betere kabel kan meer hebben

    Comment

    • J.S. Coolen
      • May 2008
      • 254

      #3
      Als je een eerlijke mening wil hebben over de kabels, als je het thuis gebruikt is het wel te gebruiken, voor live gebruik zou ik het niet doen, door de snelle uitval (lees kraken)
      Account niet meer actief.

      Comment

      • Jan van Duren
        • May 2004
        • 204

        #4
        Ik heb zelf diverse DAP kabels gehad. Inderdaad, lekker goedkoop en voor een vaste setup prima spul. Voor microfoons e.d. minder goed. Iemand liet op een keer een kabel vallen. Nou, de plugonderdelen vlogen in het rond. De pluggen solderen trouwens ook lastig.

        Je kunt beter Neutrix en Tasker kopen. Vooral als je veel on the road bent.

        gr

        Jan
        Last edited by Jan van Duren; 07-10-08, 07:23.

        Comment

        • JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

          #5
          Originally posted by Jan van Duren
          emand liet op een keer een kabel vallen. Nou, de plugonderdelen vlogen in het rond.
          Het gaat hier over aangegoten geheel gesloten connectoren (geen brakke XLR-pluggen).

          XLR-pluggen van DAP zijn het laatste jaar wel stukken beter geworden (maar of die ook aan hun kabels zitten of dat dit andere types zijn - geen idee).

          De pluggen solderen trouwens ook lastig.
          Vat dit niet te persoonlijk op, maar als je fatsoenlijk kunt solderen heb je echt geen problemen met de DAP-pluggen. Slechts als je met een strijkijzer en weinig tot geen ervaring in zo'n plug gaat lopen hengsten (zonder 'm in een chassis te steken voor warmteafvoer) kan het een aanrader zijn de hufter-proof Neutrik connectoren te pakken..
          Creating shows beyond Imagination

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            Allemaal leuk en aardig.
            Wel altijd spare's bij je hebben.

            Comment

            • JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

              #7
              Originally posted by MacGyverSounds
              Allemaal leuk en aardig.
              Wel altijd spare's bij je hebben.
              Voor de duidelijkheid: Dat geldt natuurlijk voor ALLE merken en soorten kabels..
              Creating shows beyond Imagination

              Comment

              • J.S. Coolen
                • May 2008
                • 254

                #8
                Alleen zou ik bij DAP nog wat meer extra kabels meenemen. Minder kans dat je dan voor schut gaat.
                Account niet meer actief.

                Comment

                • Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

                  #9
                  Originally posted by JeroenVDV
                  Het gaat hier over aangegoten geheel gesloten connectoren (geen brakke XLR-pluggen).

                  XLR-pluggen van DAP zijn het laatste jaar wel stukken beter geworden (maar of die ook aan hun kabels zitten of dat dit andere types zijn - geen idee).


                  Vat dit niet te persoonlijk op, maar als je fatsoenlijk kunt solderen heb je echt geen problemen met de DAP-pluggen. Slechts als je met een strijkijzer en weinig tot geen ervaring in zo'n plug gaat lopen hengsten (zonder 'm in een chassis te steken voor warmteafvoer) kan het een aanrader zijn de hufter-proof Neutrik connectoren te pakken..
                  Jeroen, ik vat dit dan wel even persoonlijk op. Ik denk dat ik van mezelf mag zeggen dat ik redelijk wat ervaring heb met solderen..goede spullen daarvoor gebruik enz enz.

                  Echter is er echt wel degelijk groot verschil tussen een neutrik of amphenol stekker solderen of een noname china ding!!
                  Tin plakt niet lekker aan de pluggen, materiaal buigt zeer gemakkelijk of breekt af, de bekjes zijn allemaal net niet lekker gemaakt om er een stukje touw tussen te drukken enz enz.

                  Wat ik doe mocht ik eens china stekkertjes solderen, (ja ik doe dat soms ook wel, sommige zijn namelijk bijna 2cm korter) dan schraap ik altijd even met een mes over de contacten waarop gesoldeert moet worden, dan hou je blank metaal over en soldeert het net iets makkelijker.

                  Maar hetzelfde geldt voor china "touw", ook dat soldeert niet lekker, tin vloeit niet strak om en door de kabel, het is allemaal wat stugger, de gevlochten afscherming zit er veels te strak omheen en is al moeilijk om de adertjes te bereiken enz enz....

                  maar zo zie ik het
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                  Comment

                  • Meanart
                    • Apr 2009
                    • 8

                    #10
                    Ook in de kabels (dus los van connectors) veel verschil hoor: sommige (goedkope) kabels hebben geen katoenen draad meegevlochten, met als gevolg dat de kabels storen bij of na een trekbelasting. Dit heb ik meermaals mogen meemaken, dus bij mij komen goedkope (lees: inferieure kwaliteit) kabels er nooit meer in.
                    Liever een paar tientjes meer uitgeven en minder storing door je kabels, niks zo irritant!

                    Alle waar naar z'n geld en goedkoop is duurkoop etc.

                    Slechts mijn twee centjes...

                    Comment

                    • Dirk Wijnen
                      • Dec 2006
                      • 189

                      #11
                      Persoonlijk vind ik Klotz kabel erg fijn, en deze is helemaal niet zo duur, 80 euro voor 100 meter als ik me niet vergis.
                      Als je de pluggen aan de kabels zelf soldeerd dan ben je zelfs goedkoper uit, dan als je dap kabels koopt.
                      Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

                      Comment

                      • Meanart
                        • Apr 2009
                        • 8

                        #12
                        Helemaal mee eens!

                        Comment

                        • Vekin
                          • Jun 2009
                          • 33

                          #13
                          Vroeger ook DAP geprobeerd, trekt op geen kl*ten
                          volgende kabel die we kopen zal cordial zijn

                          Comment

                          • daveyb
                            • Aug 2009
                            • 150

                            #14
                            DAP kabel lijkt heel goed omdat ze dik zijn... Maar is pure isolatie, er loopt een heel erg dun draadje tussendoor... Heb ze eens open gehad.
                            We doen het goed, of gewoon niet !

                            Comment

                            • Rieske
                              • Aug 2002
                              • 544

                              #15
                              Wie heeft ervaring met Pro Accu Cable ? Ik kan haast niet geloven dat je voor bij 7 Euro een fatsoenlijke 10 meter kabel kunt kopen. Inclusief klittebandje
                              Life is what you make it

                              Comment

                              Working...