SSL Studio TinPanAlley

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • studio tinpanalley
    • Jun 2007
    • 59

    SSL Studio TinPanAlley

    Last edited by moderator; 25-06-07, 10:47. Reason: Zie spelregels...
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    gefeli, ziet er als leuk speelgoed uit.

    Wat voor klanten komen hier nou zoal wat opnemen? (zeg het afgelopen half jaar)
    lekker belangrijk!

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Ziet er inderdaad zeer prof uit, behalve die asbak, dat hoort niet thuis in een opname studio ...
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • Lennartsound
        • Dec 2006
        • 269

        #4
        prachtig, ik hoop dat je 'm ook terug verdient
        Minder handig vind ik het om je nearfields VOOR je farfields te plaatsen.Als je geen ruimte hebt zou ik die 1030's maar weghalen. Je kan immers toch beter balancen op een NS10. Voor je accurate weergave heb je je hoofdsysteem. Check ook even met spiegels of je tafel niet in je gezicht staat te reflecteren vanaf de verschillende speakers. Je kan je afstraalhoek e.v. aanpassen door de tafel een paar graden te kantelen of zelf hoger of lager gaan zitten.

        Comment

        • Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

          #5
          Ziet er netjes uit.
          Het is alleen jammer dat er bijna geen markt meer is voor dit soort studio's.
          Het terug verdienen er van is dus bijna niet meer mogelijk.

          Comment

          • BvE
            • Oct 2004
            • 385

            #6
            Leuke studio, ben benieuwd naar je liverooms

            Grappig is dat we op mijn school vergelijkbare apparatuur hebben.

            Wat is echter je doel om je hier aan te melden op dit forum aangezien je alleen nog maar een foto hebt gepost?

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Originally posted by Mathijs
              Ziet er netjes uit.
              Het is alleen jammer dat er bijna geen markt meer is voor dit soort studio's.
              Het terug verdienen er van is dus bijna niet meer mogelijk.
              Als je de juiste mensen achter de artiesten hebt in de platensector wel.
              Als je materiaal hebt van een bepaald niveau komen er ook andere soorten bands op af dan het "garagebandje" van achter de hoek.
              Ik ken een studio in Rijsel die een volledige Digidisign setup heeft opgezet die na veel PR werk grote bands binnendoet. Je mag niet vergeten dat merken als AMS Neve, SSL, Digidesign-protools, Studer enz… ook zorgen voor werk. Zo verwijzen ze producers graag door naar klanten waarvan ze weten dat ze goed zijn.
              Waarom zou een Nederlandse groep een CD willen maken in de VS als ze in Nederland de zelfde kwaliteit hebben?

              Je moet het runnen als een bedrijf. Eerst zorgen dat je de knowhow hebt zowel kennis als technisch, dan de PR werk. De sector afschuimen.
              Last edited by frederic; 25-06-07, 23:35.

              Comment

              • Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

                #8
                Dat weet Mathijs ook. Helaas is het zo simpel niet meer. De afgelopen 5 jaar zijn er al heel wat multimiljoen dollar studio's gesloten in de VS, en de markt hier in Nederland is zeker niet beter dan daar. Ik hoor van verschillende kanten verhalen dat Wisseloord het op dit moment ook niet meer zo best doet, en dat is toch het grootste complex, met misschien ook nog wel de grootste naam hier in Nederland.

                @BvE:
                Er stond een reactie van een modje bij, waarschijnlijk omdat het deels reclame was, en dat mag niet...
                De groeten => Micha

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  @fredrick : Ik hoop dat je gelijk hebt.

                  Maar als muzikant die toch aardig dicht op de AT-stal zit ben ik echt benieuwd welke bands uit nederland dat moeten zijn.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • BvE
                    • Oct 2004
                    • 385

                    #10
                    Ik vind zn mixes nog niet zo bijsterend klinken...

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      Als je je studio op dit niveau (ssl en genelec) kan verhuren is het zelden dat je zelf over de mixen gaat.
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

                        #12
                        Dat hangt er vanaf welke mixen BvE bedoelt, die van de studio, of die van Frederic?

                        Daarnaast heb ik nou niet het idee dat de naam Genelec de laatste paar jaar nog veel indruk maakt, maar dat is een ander onderwerp.

                        Wat ik me afvroeg, de studio heeft nou niet bepaald veel outboard gear. Ik kan begrijpen als je voor kanaalcompressie en eq en buscompressie volledig alles op de SSL doet, maar ik zie nergens een High-end reverb. Iets wat ik toch zou verwachten in zo'n apparatuurlijst.
                        Het zou leuk zijn als de starter van deze thread ook nog wat antwoorden zou geven..
                        De groeten => Micha

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by Ibvee
                          Dat hangt er vanaf welke mixen BvE bedoelt, die van de studio, of die van Frederic?

                          Daarnaast heb ik nou niet het idee dat de naam Genelec de laatste paar jaar nog veel indruk maakt, maar dat is een ander onderwerp.

                          Wat ik me afvroeg, de studio heeft nou niet bepaald veel outboard gear. Ik kan begrijpen als je voor kanaalcompressie en eq en buscompressie volledig alles op de SSL doet, maar ik zie nergens een High-end reverb. Iets wat ik toch zou verwachten in zo'n apparatuurlijst.
                          Het zou leuk zijn als de starter van deze thread ook nog wat antwoorden zou geven..
                          Zou dit ook niet op de SSL zitten? Kom je toch veel tegen op digitale tafels dacht ik?

                          PS Mijn mixes kun je best niet nemen als referentie.

                          Comment

                          • showband
                            • May 2001
                            • 4524

                            #14
                            SSL is toch analoog met digitale sturing?
                            Niet digitaal in het signaalpad?

                            met de UAD en de TC powercore kun je lekker galmen. Hoewel de topstudiobezoekers inderdaad misschien wat meer zoeken.
                            Maar dat heb ik meer in de microfoonlijst dan in de randapparatuur.
                            Last edited by showband; 26-06-07, 16:14.
                            lekker belangrijk!

                            Comment

                            • Sandman
                              • Apr 2007
                              • 67

                              #15
                              [FONT=Verdana]Wat voor klanten komen hier nou zoal wat opnemen? (zeg het afgelopen half jaar)[/FONT]

                              [FONT=Verdana]prachtig, ik hoop dat je 'm ook terug verdient[/FONT]

                              [FONT=Verdana]Het is alleen jammer dat er bijna geen markt meer is voor dit soort studio's.
                              Het terug verdienen er van is dus bijna niet meer mogelijk.[/FONT]


                              [FONT=Verdana]Als je de juiste mensen achter de artiesten hebt in de platensector wel.
                              Als je materiaal hebt van een bepaald niveau komen er ook andere soorten bands op af dan het "garagebandje" van achter de hoek.
                              Ik ken een studio in Rijsel die een volledige Digidisign setup heeft opgezet die na veel Page Ranking werk grote bands binnendoet. Je mag niet vergeten dat merken als AMS Neve, SSL, Digidesign-protools, Studer enz… ook zorgen voor werk. Zo verwijzen ze producers graag door naar klanten waarvan ze weten dat ze goed zijn.
                              Waarom zou een Nederlandse groep een CD willen maken in de VS als ze in Nederland de zelfde kwaliteit hebben?

                              Je moet het runnen als een bedrijf. Eerst zorgen dat je de knowhow hebt zowel kennis als technisch, dan de Page Ranking werk. [/FONT]
                              [FONT=Verdana]De sector afschuimen.[/FONT]

                              [FONT=Verdana]Dat weet Mathijs ook. Helaas is het zo simpel niet meer. De afgelopen 5 jaar zijn er al heel wat multimiljoen dollar studio's gesloten in de VS, en de markt hier in Nederland is zeker niet beter dan daar. Ik hoor van verschillende kanten verhalen dat Wisseloord het op dit moment ook niet meer zo best doet, en dat is toch het grootste complex, met misschien ook nog wel de grootste naam hier in Nederland.[/FONT]
                              Ik vraag me af waarom deze studio niet kan worden terug betaalt. M.a.w. zijn er niet meer bands of artiesten die studio opnamen willen maken?
                              Waarom moeten alle grote studio's dicht?

                              Comment

                              Working...