Big Rivers festival 2012, Statenplein

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    Big Rivers festival 2012, Statenplein

    Afgelopen weekend mochten wij ons kunstje doen op het Big Rivers festival in Dordrecht, podium Statenplein.

    Ondanks de regen toch nog best wat publiek. Helaas moesten de stacks door de regen onder een zeil, en was de gemeente nogal karig met 85dB(A) aan de gevel, waar het podium vlak naast stond. Hier viel met geen mogelijkheid aan te houden doordat het podiumgeluid alleen al meer was dan die grens, dus dat krijgt misschien nog een staartje... Als streven heb ik daarom maar 85dB(A) aan de FOH aangehouden, en dat viel meestal wel te doen. Helaas konden we ook pas 2 uur voor de eerste show stroom krijgen, doordat de markt op het plein eerder niet weg was. Al met al: genoeg uitdagingen!

    Apparatuur
    Geluid:
    - 6x SoundProjects SP4 Sub (3x15’’), 4x SoundProjects SP4 Diamond top
    - 2x HK Audio PR:O 10X Frontfill (Versterker: Crown XLS 802)
    - 4x HK Audio PR:O 12M Monitor (Versterkers: Crown XLS 802)
    - 2x HK Audio PR:O 10X Monitor (Versterker: Crown XLS 802)
    - HK Elias PX Sub + Top Drumfill
    - Allen&Heath GL3300 mixer
    - Klark Teknik DN370 EQ (PA), DBX 231S (Monitor 1+2), DBX 215S (Montor 3+4), DBX 1231 (Kick, Presentatie)
    - 2x DBX 266XL, 1x DBX 1046, 1x TC M-One
    - 6x Shure SM58, 4x Shure SM57, 4x Shure Beta58a, 4x Sennheiser E614, 1x AKG D112, 6x BSS AR133
    - Sennheiser EM100G2+SK100G2+ME 3 headset (Presentatie)

    Licht:
    - 2x 4-bar Par64 1kW
    - 4x PC-spot 1kW
    - Showtec Digidim-12
    - Botex Scenesetter


    Line-up
    Vrijdag:
    - Black label blues revue
    - Leo Schellinger
    Zaterdag:
    - Les Chats Cadiens
    - 4SoulsandBlues ft. Gaynel Hodge
    Zondag:
    - Gentleman Jack
    - Dr. Downhill
    - Fervid
    - BluefisH

    Muziek tussendoor verzorgd door Stichting Samball Drive-In

    Foto's





    Met dank aan de festivalfotograaf.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Jammer dat het podium zo in een hoek van de markt gedrukt stond. Was toch ruimte genoeg naast zo te zien.
    Heb je niet veel verlies qua mid/hoog met zo'n zeil ervoor?

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • 4uss
      • Aug 2005
      • 578

      #3
      Het was inderdaad erg jammer van de plaatsing, het plein is vrij fors, maar we konden er nu geen gebruik van maken. We hebben vrijdag tot half 7 met een italiaanse worstenkraam tussen de FOH-tent en het podium gezeten, om even aan te geven dat de markt echt het hele plein 'nodig' heeft.

      Het mid/hoog heb ik met de EQ gecompenseerd, waardoor het verlies wel meeviel. Gelukkig hadden we genoeg overhead op de set, dus konden de kasten het extra hoog prima hebben.

      Comment

      • SH1000
        • Dec 2009
        • 220

        #4
        Ik ben vrijdag geweest omdat ik verschillende van de muzikanten goed ken. Ik vond het geluid ok. Niet te hard ;-) maar ook zeker niet te zacht. Het podium stond inderdaad raar daar aan de zijkant.

        In de buurt van de Grote kerk en bij de Houttuinen (voor de kenners) werd veel harder gedraaid (bijzonder leuke ska-band daar trouwens).

        Het viel me wel op dat (op het statenplein) het hoog snel wegviel als je wat zijwaards liep.

        Al met al een erg leuk festival
        Good is the enemy of Great
        [Jim Collins]

        Comment

        • kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

          #5
          Tja, misschien de term "het geluid doen" wat breder trekken.
          In het verleden zijn er heel wat topics geweest over accoustische aanpassingen en dat is precies wat je hier mist.
          Even backdropje rondom in het podium knopen en de achter- en zijkanten van het PA inpakken met steenwol en je was best wat dB's kwijt geweest aan de achterkant.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

          Comment

          • jens
            • Aug 2004
            • 1067

            #6
            Originally posted by SH1000

            In de buurt van de Grote kerk en bij de Houttuinen (voor de kenners) werd veel harder gedraaid (bijzonder leuke ska-band daar trouwens).
            Goh eindelijk iemand die over muziek kennis beschikt! Ik word ongeveer door 95% raar aangekeken als ik het over ska muziek heb

            Verder zie ik dat je hk pro 12 monitors gebruikt! Hoe bevallen die?

            Comment

            • 4uss
              • Aug 2005
              • 578

              #7
              Originally posted by jens
              Verder zie ik dat je hk pro 12 monitors gebruikt! Hoe bevallen die?
              We hebben ze nu zo'n 2 jaar in gebruik, en ze bevallen prima. We hebben de 10X en de 12M. Voor kleinere klusjes gaan de 10X'en mee, voor grotere klussen de 12M. Ze gaan behoorlijk hard, en klinken prima. Muzikanten zijn over het algemeen prima te spreken over het geluid wat ze produceren. De 12M klinkt net even iets beter dan de 10X. Voor de prijs is het prima spul.
              Hiervoor gebruikten we de Powerworks 122M, en dat was ronduit bagger, zowel qua klank als volume.

              Comment

              Working...