Benefietconcert Tamar Spakenburg

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsd600
    • Feb 2010
    • 27

    Benefietconcert Tamar Spakenburg

    Beste allen,

    vorig jaar een productie gedraaid in een sporthal in Spakenburg.
    Samenwerking drie verschillende teams. Erg leuke dag gehad met ook een mooi concert.

    *edit* inmiddels heb ik wel begrepen dat dit dus is hoe het niet moet. Ik zal me niet weer aan zo'n klus wagen, dat moge duidelijk zijn. A.j.b. niet nog hele lijsten maken van wat er fout is/mis had kunnen gaan, dat begrijp ik inmiddels zelf ook.

    Plaatjes vind je op http://img43.imageshack.us/g/foto711t.jpg/
    Last edited by dsd600; 10-02-10, 22:51.
    Geluid is een trilling die meer beweegt dan alleen je trommelvlies
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

    #2
    Probeer je foto's ff werkend te krijgen, want heel Imageshack doorzoeken heb ik geen zin in

    Comment

    • geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

      #3
      Product raden...? Ga je moeder pesten! Dit kan zo door naar de ARBO dienst! Dit soort klussen is geen speeltuin, ik verbaas me nog steeds dat bedrijven met scholieren 'zo'n klus draaien! Wat mij betrefd levensgevaarlijk!

      Iedereen netjes veilgheidschoenen aan, vrijwilliger hier en een vrijwilliger daar.

      De ene hangt een handtakel op de andere staat eronder toet toet boing boing. Imageshack - foto681.jpg - Uploaded by ietsmeteend

      Spansets vlakbij 6 barren....o nog eentje op converse veiligheidsschoenen!! Ach gut, speakers ophangen met spanset en daarnaast een public blinder ophangen...Truss moet ook doorbuigen Imageshack - foto704.jpg - Uploaded by ietsmeteend

      Even nog de gebruiksaanwijzing doornemen, biertje erbij, inspiratie Imageshack - foto706.jpg - Uploaded by ietsmeteend


      Deze vond ik ook wel aardig: http://img15.imageshack.us/img15/2599/foto709d.jpg en eerst weer pils anders komen we dag niet door Imageshack - foto710d.jpg - Uploaded by ietsmeteend en het kratje pils is bijna leeg Imageshack - foto711.jpg - Uploaded by ietsmeteend

      Ik zie nergens een bedrijflogo?? En sorry voor mijn sarcasme....
      Last edited by geenstijl21; 10-02-10, 21:08.
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

      Comment

      • dsd600
        • Feb 2010
        • 27

        #4
        @geenstijl21:

        iets over roeien met de riemen...
        Benefietconcert = lage kosten opdat hoge opbrengst.
        Dus geen compleet professioneel bedrijf.
        Bier was na afloop, niet tijdens het bouwen uiteraard.
        We proberen met z'n allen ook plezier te hebben, we doen tenslotte altijd alles gratis. En dat kost bij elkaar nogal wat uurtjes vrije tijd.

        Bedankt voor je opbouwende kritiek in ieder geval. Met reacties op zo'n toon verpest je het voor mij wel nogal... ik zal maar geen foto's meer posten, ik kan toch niet meekomen op het professionele niveau dat hier blijkbaar vereist is.

        Daniel
        Last edited by dsd600; 10-02-10, 22:00.
        Geluid is een trilling die meer beweegt dan alleen je trommelvlies

        Comment

        • mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

          #5
          Tussen als hobby-ist kun je met wat nadenken heel goed bij dichtbij het niveau van een professional komen.

          Maar de weinig aanwezige professionals moeten zien dat dit soort dingen niet kunnen.

          En ook wij doen zuipen, na afloop in de kroeg...
          Freelance Light and Video |
          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

          Comment

          • geenstijl21
            • Jan 2008
            • 462

            #6
            Originally posted by dsd600
            @geenstijl21:

            iets over roeien met de riemen...
            Benefietconcert = lage kosten opdat hoge opbrengst.
            Dus geen compleet professioneel bedrijf.
            Bier was na afloop, niet tijdens het bouwen uiteraard.
            We proberen met z'n allen ook plezier te hebben, we doen tenslotte altijd alles gratis. En dat kost bij elkaar nogal wat uurtjes vrije tijd.

            Bedankt voor je opbouwende kritiek in ieder geval. Met reacties op zo'n toon verpest je het voor mij wel nogal... ik zal maar geen foto's meer posten, ik kan toch niet meekomen op het professionele niveau dat hier blijkbaar vereist is.

            Daniel
            Wanneer jij van een steiger valt, een safety is niet goed vastgemaakt en een lamp komt naar beneden of er valt een truss op je tenen: DAT IS NIET IN GELD UIT TE DRUKKEN! Dit moet een grote eye-opener voor je zijn. Ik zou het graag zien dat je dit vak goed leert en niet op deze manier. Mijn verhaal is echt niet om je de grond in te trappen, ik zou trouwens wel graag een pilsje met de leidinggevende van die dag willen drinken

            Ik heb ooit 1x een vrijwilliger met materiaallift en al onderuit zien gaan, 1x flightcase tijdens het uitladen op de gympies (daar heeft die jongen 3 maand last van gehad), vallende steels en harpen, compleet ground support systeem en de vrijwilligers laten de 9 meter poten staan en tikken de klaptruss er tussen uit.... en ik kan nog wel even doorgaan met de verhalen van andere freelancers!

            Ik ga ook niet in mijn vrije tijd op een bouwplaats voor bouwvakker spelen. Uiteraard zitten er ook goede vrijwilligers tussen en met 1 op 1 begeleiding kom je heel ver.

            Zeg nou zelf: Die situatie op die steiger kan echt niet!
            Last edited by geenstijl21; 10-02-10, 22:34.
            "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

            Comment

            • dsd600
              • Feb 2010
              • 27

              #7
              Dat deze situatie eigenlijk helemaal niet kan dat weet ik, en ik zal me ook zeker nog wel een keer bedenken voordat ik weer zoiets doe... wat dat betreft waardeer ik ook wel dat mensen me op fouten wijzen, maar de manier waarop is waar ik nogal gevoelig voor ben... Ik ben best bereid om te leren van dit soort dingen, maar dat lukt beter (in mijn geval) als je eventjes opsomt wat er allemaal niet goed uit zag... dat hoef je nu niet meer te doen, dat weet ik wel, maar dat is de manier waarop ik ervan kan leren... anders heeft het, zoals je merkte, nogal een averechts effect op me.

              Anyway, dat zoiets als dit niet kon realiseerde ik me wel, de gevallen die jij nu noemt, daar sta je uiteraard niet bij stil als je lekker bezig bent... daar wil je waarschijnlijk dan ook niet aan denken. Neemt niet weg dat het stom is. Maar ik zal, zeker na deze "tips" niet snel meer een klus als deze draaien. Het was overigens ook maar een uitstapje, normaal gesproken hou ik me lekker bezig met een dubbel H&K L.U.C.A.S. setje+powerworks monitoren en een Yamaha mixer, dingen waar minder snel ongelukken mee gebeuren dan met zoiets.
              Geluid is een trilling die meer beweegt dan alleen je trommelvlies

              Comment

              • BJD
                • Oct 2007
                • 771

                #8
                wat was jouw rol in deze productie?

                Comment

                • kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

                  #9
                  Ik neem aan dat de rigging goed is doorgerekend en daarna het hijsplan is voorgelegd aan de constructeur van de sporthal?

                  Want met mijn bescheiden rigging inzicht zou ik alleen aan de hoofdspanten hangen, tenzij een constructeur mij toestemming geeft om ook die dwarsliggers te gebruiken. Hopelijk is dat bij jullie gebeurt, anders heb je ook het publiek nog zwaar in gevaar gebracht.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                  Comment

                  • dsd600
                    • Feb 2010
                    • 27

                    #10
                    Ik heb vooral gewerkt aan het inrichten van de voorste truss en de schermen op de achterste truss en het instellen van de beamers. Verder heb ik nog allerhande werk verricht die dag dat licht-/geluidstechnisch niet interessant is.

                    @kokkie:
                    Dat neem ik ook aan, er is van tevoren overleg geweest, maar daar ben ik verder niet bij geweest. Ik heb alleen op de dag zelf daar rondgelopen.
                    Geluid is een trilling die meer beweegt dan alleen je trommelvlies

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      @ geenstijl21

                      Met de nodige punten ben ik het met je eens! Die steiger en die takel zijn niet best inderdaad.

                      Andere dingen zijn een beetje zoekwerk; dat die truss daar (op de door jou aangedragen foto) wat doorgebogen hangt is niet echt handig en zo hoort het niet, maar dit is tijdens de opbouw en de middelste takel is niet goed strak getrokken om de boel netjes recht te houden. Door het goed te doen is het wat veiliger en beter belast en in balans en oogt het wat beter.... Verder zie ik inderdaad ook meer grote overspanningen met belastingen waarbij ik mijn vragen heb...

                      Maar je hebt zeker een goed aandachtspunt te pakken hoor!

                      Veiligheidsschoenen zijn een Arbowet/voorschrift en voor zover ik weet niet in alle gevallen juridisch gedekt; mee eens dat het lelijk kan uitpakken als je ze niet draagt (bij het leger dragen ze ook geen schoenen met stalen neuzen overigens)


                      Info van ArboPodium die ik ff snel kon googlen.

                      1.
                      Veiligheidsschoenen

                      Vraag

                      Onder meer naar aanleiding van een artikel in zichtlijnen d.d. 1999(#62) en een aantal vragen vanuit onze organisatie zelf, hebben wij enige vragen. In dit artikel staat dat er "genoeg aanwijzingen zijn dat een technicus verplicht kan worden tot het dragen van veiligheidsschoenen". Zijn die aanwijzingen inmiddels wettelijk vastgelegd en zo ja waar? Is de werkgever verplicht tot verschaffing van deze middelen? Bij wie ligt de wettelijke aansprakelijkheid mocht het tot een ongeluk komen door het niet dragen van veiligheidsschoenen?

                      Antwoord

                      Er bestaat geen artikel binnen de Arbowet die voorschrijft wanneer en tijdens welke werkzaamheden veiligheidsschoenen moeten worden gedragen.
                      Een algemene verplichting tot het dragen van veiligheidsschoenen is een keuze die een onderneming zelf maakt. Met het opstellen van risico-evaluatie is het immers aan elke onderneming zelf om te kijken naar de aanwezige gevaren en de risico's op ongevallen en andere schade. Op basis daarvan moet dan bepaald worden welke preventiemaatregelen nodig zijn zoals in jullie geval het dragen van veiligheidsschoenen (op het podium kan toch het een en ander aan zware voorwerpen op ondermeer je voet landen).
                      Wanneer inderdaad blijkt dat het risico met betrekking tot voetletsel aanwezig is en weggenomen kan worden door het dragen van veiligheidsschoenen ligt de verantwoordelijkheid voor het verstrekken van de persoonlijke beschermingsmiddelen (pbm's) bij de werkgever. Natuurlijk mag je als werkgever ook van je medewerkers eisen dat de ter beschikking gestelde pbm's gedragen worden.
                      Aansprakelijkheid bij een eventueel ongeval is van te voren nooit te bepalen omdat dit zeer diverse oorzaken kan hebben, zoals onvoldoende toezicht door de werkgever of grove nalatigheid van een werknemer. Wel ligt de eindverantwoordelijkheid altijd bij de werkgever, van hem wordt buiten de ter beschikking stelling van pbm's ook toezicht op het dragen hiervan verwacht.
                      2.
                      Vraag

                      Mag je werknemers (van jezelf of van een bezoekend gezelschap) een verklaring laten tekenen dat het niet dragen van (bijv.) veiligheidsschoenen hun eigen verantwoordelijkheid is?
                      Antwoord

                      Nee; ondanks dat iets dergelijks wel eens gebeurt heeft het onvoldoende juridische waarde. Als vastgesteld is dat veiligheidsschoenen verplicht zijn (bij voorkeur op basis van de RI&E) dient een werkgever de schoenen ter beschikking te stellen. De werknemers dienen ze in dat geval te gebruiken en er dient op te worden toegezien dat ze worden gebruikt. De Arbowet bepaalt dit, en die gaat boven een dergelijke verklaring. De werkgever is en blijft verantwoordelijk voor de veiligheid en kan die niet afschuiven. Dit geldt voor eigen werknemers, maar ook voor werknemers van derden (bijvoorbeeld een bezoekend gezelschap). Als duidelijk is dat veiligheidsschoenen gedragen moeten worden (uit bijvoorbeeld een intern protocol of uit de RIE) dan geldt dat ook voor bezoekers. Ook hiervoor is de werkgever ter plaatse verantwoordelijk en krijgt een boete als de Arbeidsinspectie constateert dat men geen veiligheidsschoenen draagt. Die boete kan alleen via een civiele procedure bij het bezoekende gezelschap verhaald worden als blijkt dat er actief op gewezen is dat veiligheidsschoenen verplicht zijn. Meestal blijft er dan alsnog een boete over wegens het onvoldoende houden van toezicht.


                      Met vrijwilligers en freelancers ligt dit dus wat lastiger; tenzij de firma waarvoor jij werkt eist dat je die dingen draagt. Die jonge heren hebben hier denk ik een eigen verantwoordelijkheid.


                      Eerlijkheid gebied dat ik echt niet altijd op mijn veiligheidssloffen rondwandel vanwege het draagcomfort, het gewicht en de looks. Op diverse bruiloften en chique bedrijfspresentaties en partijen worden deze schoenen tijdens de uitvoering echt niet getollereerd door de opdrachtgever. Tijdens de opbouw wel natuurlijk. Daarnaast loop ik zelf veel op Lowa Taskforce boots (zonder stalen neuzen) die officieus niet onder de catergorie S3 veiligheidsschoeven vallen (vanwege het ontbreken van de stalen neus). Ook over het nut van die dingen valt in sommige gevallen te discussieren. Ben overigens net hele nette strakke veiligheidsschoenen op het spoor met stalen neuzen die eruit zien als een echte nette schoen.


                      En bier drinken op klus ben ik ook geen voorstander van overigens.

                      Verder ziet het er wel allemaal uit alsof het potentie heeft!

                      TS blijf vooral posten en laat je er niet van weerhouden door (terechte) opbouwende kritiek. (Ook als je die dag alleen aanwezig bent om te bouwen mag je kritisch naar veiligheid kijken)
                      Last edited by MusicSupport; 27-02-10, 04:25.
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • SpecialFX
                        • Feb 2010
                        • 3

                        #12
                        Originally posted by MusicSupport
                        @ geenstijl21
                        Ben overigens net hele nette strakke veiligheidsschoenen op het spoor met stalen neuzen die eruit zien als een echte nette schoen.
                        Off topic vraagje: Kun je vertellen waar je die gevonden hebt? Ik zoek daar al een poosje naar! Alvast bedankt.

                        Comment

                        • MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

                          #13
                          Originally posted by SpecialFX
                          Off topic vraagje: Kun je vertellen waar je die gevonden hebt? Ik zoek daar al een poosje naar! Alvast bedankt.
                          Bij Horecagroothandel ISPC; schoenen voldoen helemaal al aan de S3 veiligheidsnorm. Ze worden ook door de lerende bediening op veel horecaopleidingen gedragen.
                          d&b Audiotechnik

                          Comment

                          • @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

                            #14
                            Catterpillar heeft ook hele nette schoenen. ZIJn wel erg duur, maar zijn het danook waard om te regelmatig te poetsen.

                            @lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                            Comment

                            • moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

                              #15
                              Schoenen zijn niet het onderdeel van discussie, de afwezigheid er van wel!
                              Graag even jullie aandacht voor de inhoud van de discussie...
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                              Comment

                              Working...