Peppelfest

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

    Peppelfest

    Afgelopen weekend een festivalletje gedaan met wat nieuwe verlichting en PA set.

    Topjes van ivo ingezet, en een stel LED par 36 Blinders rond het podium gehangen.

    foto's en apparatuurlijstje volgen,

    hier een filmpje.

    YouTube - Van Oorsprong - Peppelfest 2010

    De fotograaf die er rondliep ook even gevraagt wat betere plaatjes te schieten, dus die verwacht ik nog.

    hoofdpodium;
    8* X118 JBL laagkast
    4* H210 JBL topkast (door ivo gemaakt, zie speakerbouw topic)
    4* W122 wedge, 1* drumfill, 2* DVX actieve kast
    2* amprack, Xilica xp processor, 2 Synq 3K6, 1 labgruppen 1300
    1* Labgruppen monitorrack
    Roland VMC 7200 mixer, digitaal met VMC 7200 monitor tafel

    dj set, pio 1000, pio djm800 en SL 1200 platters

    minipodium;
    2* DVX actieve speakerkast
    2* pas212 monitor, Labgruppen ampje
    A&H wizard mixer

    2de zaal;
    TSA geluidsset, TSG218 bassen, PX950 toppen, dubbel 12"hoorngeladen
    TSA 5000 system amp
    4*pas212 monitor, labgruppen/ dbx amprack
    Roland VMC7200 digitale mixer

    Licht hoofdpodium:
    6* audience blinder 8*par36 LED
    10* Ledbar 648 8 segmenten
    10* SC380 msd scan
    2*4-bar multipar, frontlicht
    Chamsys pc sturing met pc wing

    Licht 2de zaal
    2* 4-bar par 56
    2* 2Blinder par 36 650watt
    2* 2-bar multipar frontlicht

    verder veel truss, in de zaal rondom de FOH een mini carre gebouwd

    overzichtje

    carre

    stapeltje speakers

    alles
    Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    brrr wat geeft zo'n led"blinder" een koud licht!
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • Back on Track
      • Jun 2009
      • 227

      #3
      was het licht niet een beetje TE?

      (gewoon een vriendelijke vraag)
      BACK ON TRACK DJ

      Comment

      • remco_k
        • Sep 2002
        • 325

        #4
        Wat knipperen die pixeltracks raar? (waar je de tekst op hebt scrollen).
        Het lijkt wel of ze uitgaan als je de LED blinders gebruikt?
        Per ongeluk bij effect ergens, of expres?
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

        Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

        Comment

        • djsunnyday
          • Nov 2005
          • 112

          #5
          Originally posted by DJ_matthias
          brrr wat geeft zo'n led"blinder" een koud licht!
          Jammer dat het mooie effect wat je (teminste ik wel) van een blinder wil ook weg is. Warme licht wat langzaam uitdooft..
          Zonde van de Zendtijd.

          Comment

          • Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

            #6
            Hoe het allemaal s avonds is bediend kan ik weinig over zeggen aangezien ik in de andere zaal aan het werk was. Maar wat ik gezien heb was wel erg OKE. Filmpje is een moment opname van volgens mij het eerste nummer van de band. Vandaar hun naam scrollend.

            Led koud? Vooral met house, enz vind ik het wel erg tof om te zien, en de headliner was Kraak & Smaak.

            Het klopt dat je niet het uitdovende hebt wat je van een gewone blinder wel hebt. Voordeel van de LED blinders is wel dat je RGB, 8 aparte segmenten en VEEL VEEL minder stroom verbruikt! Mits goed geprogrammeert is er dus veel meer uit te halen dan uitsluitend als blinder te gebruiken.

            Voor deze locatie dus bewust gekozen voor zoveel mogelijk LED. 80% van de verlichting hing in de nekken van de muzikanten, dj's. Dus zeker niet prettig om met parren a 500 watters, 2Kw blinders enz in hun nek te knipperen!

            Ik hoop eigenlijk dat er nog een filmpje is gemaakt tijdens Kraak en Smaak of DJKinz. Daar waren erg veel positieve reacties over het licht.

            Leuk feitje, all het licht draaide op 16A groep 3 fase.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

            Comment

            • Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

              #7
              hier nog een album met wat fotootjes..

              Van Oorsprong - Fotoalbum

              betreft album van een van de bands die optrad
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

              Comment

              • MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

                #8
                Originally posted by djsunnyday
                Jammer dat het mooie effect wat je (teminste ik wel) van een blinder wil ook weg is. Warme licht wat langzaam uitdooft..
                Dat mooie langzame uitdoven van een gloeilamp kun je natuurlijk best programmeren op je tafel voor de Led blinders.

                Comment

                • R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

                  #9
                  De eerste die mij de juiste percentages door kan geven om een big bottom dimmercurve gecombineerd met een nagloeiend filament van een blinder kan geven verdiend een bak bier, misschien wel 2 zelfs. Sommige dingen zijn (op dit moment) met led echt nog niet te doen.

                  overigens, op hoeveel procent staan de blinders in het filmpje want het zijn in mijn ogen nu meer creatieve washes als echte blinders.
                  de combinatie led en locatie is overigens erg tof. functioneel gebruik ten voeten uit.

                  Comment

                  • RenéE
                    • Oct 2006
                    • 291

                    #10
                    Het zijn inderdaad ook niet echt blinders. Een conventionele blinder geeft gewoon een andere 'feeling' (dimmercurve, nagloeien etc.) en heeft een stuk bredere bundel.

                    Wil niet zeggen dat deze 'blinders' geen leuke dingen zijn. Zie zo'n blinder eens als 2*4 matrix van kleine ledparretjes. Als je er dan een stuk of wat van hebt hangen dan kun je er leuke matrix-effecten over afspelen.

                    Inderdaad, voor dit zaaltje is het gebruik van LED ideaal. Het was er zonder conventioneel licht (op front na dan) al warm zat.

                    Comment

                    Working...