Rocksjlaag 2009, Beringe

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axys
    • Aug 2006
    • 107

    Rocksjlaag 2009, Beringe

    Afgelopen zaterdag 12 september heeft de inmiddels derde editie van Rocksjlaag weer plaatsgevonden in het Limburgse plaatsje Beringe. Met een line-up van vijf bands, waaronder Bad Medicine, Tributör en Fisk was ook deze editie weer geslaagd.

    Even wat feitjes op het gebied van geluid en licht:

    Geluid:
    FOH:
    - Electro Voice Phoenix
    - Midas Verona 320
    - EV amps
    Monitor:
    - EV Phoenix monitors
    - Turbosound
    - EV en Crown amps
    (inderdaad, hetzelfde als vorig jaar)

    Licht:
    - movingheads: 4x robe mszoom spot; 4x robe 250 AT wash
    - 24 dimmerkringen
    - 16 kw parren
    - 4 kw front
    - blinders & acl's
    - Sunstrips
    - Avolites Pearl 2008
    Ook hetzelfde als vorig jaar, met uitzondering van de sunstrips.

    Enkele foto's:






    Last edited by axys; 17-09-09, 11:09.
    JP/PA Geluid & Licht
  • G.flater
    • Dec 2007
    • 35

    #2
    De gitaar amps links en rechts snap ik, maar waarom beide marshells op hun kantje gezet en niet rechtop? Gewoon nieuwsgierig.

    Verder nette, en vooral verzorgde show.
    "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

    Comment

    • axys
      • Aug 2006
      • 107

      #3
      Originally posted by G.flater
      De gitaar amps links en rechts snap ik, maar waarom beide marshells op hun kantje gezet en niet rechtop? Gewoon nieuwsgierig.
      De amps liggen op hun kant, zodat ze niet van de kist af zouden rollen.
      JP/PA Geluid & Licht

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Foto's zijn netjes!

        Kan je misschien verduidelijken hoe je die truss op elkaar hebt liggen en hoe deze constructie in elkaar steekt?

        Ik zit zelf nogal eens te goochelen met dit soort podia en dan ben ik iedere keer weer zo blij als en groot kind dat ik vierkant truss kan gebruiken, op de foto's van de zijkanten wordt ik niet veel wijzer, een tekeningetje voorhanden wellicht?

        ps. Je had gezien dat ik je handtekening even heb aangepast, url kan je in je profiel kwijt, niet in de handtekening, hopend op je begrip!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • Davy Gabriels
          • Aug 2002
          • 819

          #5
          Hoe heb je je frontlicht gedaan, ik zie enkel links en rechts een theaterspotje hangen op de oversteek van de truss, kan je met enkel deze 2 lampjes zo'n mooi frontlicht krijgen?
          Of hingen er nog ergens enkele spotjes stiekem opgehangen, je schrijft 6kW frontlicht?
          Wel leuk idee om de truss zo te laten uitsteken over de liften... bij dergelijk podia altijd een gehannes om je frontlicht voldoende ver voor de band te krijgen zonder statieven in de zaal te zetten.

          Geen geluidsset te zien op de foto's? Stackjes staan ver uit mekaar dan?

          dan ben ik iedere keer weer zo blij als en groot kind dat ik vierkant truss kan gebruiken
          Waarom zo blij over vierkant truss? Zou je met driehoek minder uit de voeten kunnen, of zie ik iets over het hoofd?

          1 puntje misschien voor volgende keer (niet voor jou maar voor de organisatie), even een doekje rond het drumpodium zodat je er niet onderdoor kan kijken.
          Last edited by Davy Gabriels; 16-09-09, 19:53.

          Comment

          • axys
            • Aug 2006
            • 107

            #6
            Originally posted by moderator
            Kan je misschien verduidelijken hoe je die truss op elkaar hebt liggen en hoe deze constructie in elkaar steekt?

            ps. Je had gezien dat ik je handtekening even heb aangepast, url kan je in je profiel kwijt, niet in de handtekening, hopend op je begrip!
            Ik heb begrip voor je wijziging. Geen probleem.
            Wat betreft de constructie.
            - 8 meter truss achter op twee VMB's.
            - 2x 6 meter truss naar voren; achter hangend in hijsbanden, voor liggend op statieven
            - voor truss ligt op de zijtrussen.

            Originally posted by Davy Gabriels
            Hoe heb je je frontlicht gedaan, ik zie enkel links en rechts een theaterspotje hangen op de oversteek van de truss, kan je met enkel deze 2 lampjes zo'n mooi frontlicht krijgen?
            Of hingen er nog ergens enkele spotjes stiekem opgehangen, je schrijft 6kW frontlicht?
            Sorry, typefoutje. Er hing maar 4kW frontlicht.
            De vier lampjes die je ziet zijn de enige frontlampjes die ik gebruikt heb.
            Twee lampen hangen aan de truss. De andere twee heb ik door middel van twee buisjes van twee meter en wat scaffclamps een beetje naar voren en het midden gehangen.
            Het is altijd moeilijk om een goed frontlicht te krijgen op deze manier, maar gelukkig is het me toch gelukt.
            JP/PA Geluid & Licht

            Comment

            • BlackLight_Frank
              • Feb 2004
              • 143

              #7
              @ axys
              Welke toppen hebben jullie nu ? De 12"of de 15" ?
              Wij hebben de 12" zoals al eerder vermeld. Ik heb zelf de 15" nog niet gehoord, sommige schuivers van bandjes die over onze set spelen zeggen hiervoor de voorkeur te hebben. Ze vinden het hoog bij hogere volumes van de 12" wat schreeuwerig worden.
              Naar mijn idee komt dit meestal door dezelfde mixer van de band, vooral als ik na hen, als wij weer gaan draaien er wel een mooi beeld aan geluid op een gelijk volume er uit hoor komen. Ik ben erg benieuwd wat anderen hiervan ervaren.
              Wij hebben dit voorjaar in een wat bredere tent ZX-5 infills gebruikt om het hoog midden vooraan wat op te krikken. Dit beviel mij wel erg goed, verder achterin de tent is het beeld qua hoog wel goed maar direct vooraan werkt enige ondersteuning wel erg goed, vond ik.

              Frank


              Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

              Comment

              • axys
                • Aug 2006
                • 107

                #8
                Wij hebben de 15" toppen. Deze toppen vinden we mooier klinken dan de 12".
                Daarnaast kun je de 15" ook nog als enkele top wegzetten, terwijl je met de 12" verplicht bent twee toppen te plaatsen. Anders kom je niet aan je spreiding.
                De 12" is daarentegen weer fijner voor de langere tenten, omdat deze toppen verder dragen.
                Je schaft het materiaal aan waarvoor je het nodig hebt, en dat heeft geleid tot onze keuze voor de 15".

                De laastste tijd maken wij ook vaker gebruik van infills. Dit omdat je soms toch net iets mist in het midden vrij vooraan. De ZX5 is daar een mooie speaker voor. Levert voldoende vermogen om te fungeren als aanvulling op de PX set. Ze hebben enkel een ondersteunende functie.
                JP/PA Geluid & Licht

                Comment

                Working...