Discoproductie In Jubileumjaar CV

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flash-a-new-generation
    • Nov 2006
    • 228

    Discoproductie In Jubileumjaar CV

    In het Jubileumjaar van de locale carnavalsverening werd ik samen met een clubje mensen gevraagd om een avond te organiseren voor de jeugd. tijdens carnaval organiseren wij al twee avonden maar dit staat er los van. de zaal is geschikt voor 400-500 personen. het thema was industrieel vandaar dat er veel gebruik is gemaakt van Steigermateriaal. op de avond zelf was er een dansact, twee man sterk percussie en diverse DJ's. ondanks de zeer matige opkomst was het een geslaagde avond! allereerst een materiaallijstje (allemaal eigen materiaal):

    Audio
    -1x Yamaha O1V Mastertafel;
    -1x Eq rack tbv Monitoring 4 kantjes Audient ASP312;
    -1x Eq tbv Frontset Audient ASP312;
    -1x DJ setje met Denon DN-X1500s met twee maal Pioneer CDJ800 en Officiele BPM studio met laptop en controller;
    - Dynacord en Ev processors in Ampracken;
    - Behringer processor om cross-overpunten te maken en om diverse ampracken aan te sturen;
    - QSC PLX3002 versterkers voor subjes;
    - BGW en Lem amp voor passieve In- Outfill (2 weg actief);
    - 4x RCF ESW1018 Subkasten;
    - 2x RCFPRO8001 Subkasten;
    - 2x RCF punishers voor druk (zelfbouw);
    - 8x dB Technologies DVA T-4 Line array kasten gevlogen;
    - 4x Turbosound TCS 612 In en outfills;
    - 2x Mackie SA.... frontfill;
    - 4x Mackie SRM450 tbv monitoring;
    - 1x HK F.A.S.T tbv monitoring licht en visuals;
    - 4x AKG CK91 tbv overhead percussie;
    - 2x Shure SM57 tbv percussie;
    - 2x draadloos zendersetje Sennheiser EW300 met Mic;
    - 2x Shure SM58 voor spraak extra;
    een berg NL-4, Shuko en Xlr lijnen.
    het systeem drukte in een lege zaal op piekvermogen 119,2dB(a) de zaal in.( 19 meter van Frontstack af) fatsoenlijk geluid uiteraard

    Licht:
    1x SGM Studio 24/48 SC;
    1x 24 Kringen dimmerrack met hardpatch 8 voudig uitgevoerd en 5 voudige DMX splitter onboard;
    4x Fourbar 500watts MFL;
    2x Fourbar active 300watts MFL;
    1x Fourblind;
    2x Robe XT250 Spot;
    2x Futurelight MH660 Spot;
    2x Futurelight PHS200 spot;
    4x Futurelight DJ200 Scan;
    1x Geni FL1800d Stroboscoop;
    1x Laser 150mw Green;
    1x Laser Shogun 150mw RG;
    2x Antari Z-1200mk1;
    1x Antari DMX Fogger;
    een berg Shuko, DMX en krachtverdelingen.

    over beeld kan ik weinig vertellen omdat ik daar gelukkig niet al te veel van weet.

    het feestje verliep goed echter was de opkomst wat minder door wat fouten in PR en andere activiteiten in de omgeving. nog een impressie:



    meer foto's staan op de hyvessite voor de geinteresseerde. ook meteen wat foto's van de festiviteiten van carnaval waar we voor het eerst een nieuw systeem 3weg hebben gedraaid.

    mochten er nog vragen of opmerkingen zijn hoor ik ze graag!
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D
  • flash-a-new-generation
    • Nov 2006
    • 228

    #2
    nog een aantal foto's

    ik heb nog een aantal foto's van de productie. helaas niks van de opbouw.


    ik achter de lichttafel, niet slecht voor een audioboer


    zaalimpressie


    de percussie en saxofoon erbij nog (deze had gewoon een wired SD Systems sd85 Clip on mic.
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

    Comment

    • @lex
      • Jul 2006
      • 1087

      #3
      Was dit in Herveld?

      @lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

      Comment

      • RayM
        • Jan 2006
        • 742

        #4
        Het is een flinke lijst met apparatuur.
        Wat ik niet begrijp is dat ik zoveel verschillende merken amps, speakers en processoren bij elkaar zie.
        Heb je dit bij elkaar gesprokkeld of draai je altijd met zoveel verschillende soorten/merken door elkaar?
        Heerlijk die stilte

        Comment

        • salsa
          • Jan 2007
          • 1315

          #5
          Originally posted by @lex
          Was dit in Herveld?

          @lex
          Lijkt verdacht veel op een zaal waar ik stond met licht en geluid in 1997 was in Nijmegen Boermans zaal centrum ofzo....

          Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

          Comment

          • flash-a-new-generation
            • Nov 2006
            • 228

            #6
            nou de processoren van Dynacord en EV zijn hetzelfde. het zijn copieen van elkaar. de Behringer is er tussen gezet op cross over punten te maken en de zaak in de limiter te zetten. ik ga binnenkort maar eens kijken voor een Drive rack of zoiets.

            Wij hebben het systeem geselecteerd op basis van klank wat goed bij elkaar past. het systeem wat daar stond was min of meer wel een beetje bij elkaar gesprokkeld. het nieuwe systeem draait drie weg:
            -4x RCF ESW 1018 Sub;
            -2x Meyer sound 18inch/15inch Bas;
            -4x Turbosound TCS 612 in-outfills;
            -8x dB DVA T-4 Line array.
            elk amprack heeft zijn eigen processor voor eq punten. vanuit de main processor worden cross-overpunten gemaakt (dit vanwege de aansturing en delay van de line array)
            het systeem klinkt voor live werk waanzinnig mooi voor het geld. het is natuurlijk niet te vergelijken met andere line array systemen waar ik wel eens mee werk zoals Adamson Spektrix enzo.. maar voor het geld zeker mooi

            dit feestje werd gehouden in Overloon (NB) waar ik ook vandaan kom. en is nog niet zo oud.. aangezien de DVA line arrayserie in 1997 naar mijn idee nog niet bestond!

            het licht verder was vrij standaard. er is alleen vanalles gedaan met de manier van hangen en positioneren.
            EAW SB850 en DVA T-4 array:D

            Comment

            • Zheny
              • Mar 2009
              • 42

              #7
              waren die gevlogen kasten nodig?
              http://www.licht-geluid.nl

              Comment

              • flash-a-new-generation
                • Nov 2006
                • 228

                #8
                haha, nou nodig... hahaha.. we drukten achter in de zaal (op 20 meter) een rms van 119dB eruit. het KON dus wel lomphard maar we hebben het netjes gehouden.

                aanstaand weekend heb ik toevallig weer een festival met diverse House DJ's. ik zal wat foto's posten als het me lukt. ik kan alvast verklappen wat er naar dat klusje gaat:
                4x RCF ESW1018 sub;
                2x Meyersound PSW Sub active;
                4x Turbosound TCS 612 frontfill;
                8x dB T4 Line array toppen
                1x DJ setje bestaande uit: 2xCDJ800mk1/ 2xSL1200 en 1xDenon DN-X1500s en 1xBPM;
                aantal Audient Equalizers en O1V als mastertafel.

                ik las net even op bij dit topic terug en iemand reageerde dat hij het raar vond dat wij met diverse merken draaien. nou heeft dat wel degelijk een reden. wij zijn opzoek naar een fijne klank tegen een acceptabele prijs. nou kregen wij vorig weekend ook de opmerking van iemand die het niet snapte waarom wij met diverse merken draaien en toch zn fijne/goede en mooie klank hebben in onze systemen. daar zijn wij toch wel trots op.. maar dat even op een zijspoor.

                ik zal in ieder geval proberen er aan te denken om foto's te maken
                EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                Comment

                • dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

                  #9
                  Originally posted by flash-a-new-generation
                  haha, nou nodig... hahaha.. we drukten achter in de zaal (op 20 meter) een rms van 119dB eruit. het KON dus wel lomphard maar we hebben het netjes gehouden.

                  aanstaand weekend heb ik toevallig weer een festival met diverse House DJ's. ik zal wat foto's posten als het me lukt. ik kan alvast verklappen wat er naar dat klusje gaat:
                  4x RCF ESW1018 sub;
                  2x Meyersound PSW Sub active;
                  4x Turbosound TCS 612 frontfill;
                  8x dB T4 Line array toppen
                  1x DJ setje bestaande uit: 2xCDJ800mk1/ 2xSL1200 en 1xDenon DN-X1500s en 1xBPM;
                  aantal Audient Equalizers en O1V als mastertafel.

                  ik las net even op bij dit topic terug en iemand reageerde dat hij het raar vond dat wij met diverse merken draaien. nou heeft dat wel degelijk een reden. wij zijn opzoek naar een fijne klank tegen een acceptabele prijs. nou kregen wij vorig weekend ook de opmerking van iemand die het niet snapte waarom wij met diverse merken draaien en toch zn fijne/goede en mooie klank hebben in onze systemen. daar zijn wij toch wel trots op.. maar dat even op een zijspoor.

                  ik zal in ieder geval proberen er aan te denken om foto's te maken
                  toevallig in de buurt?
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                  Comment

                  • flash-a-new-generation
                    • Nov 2006
                    • 228

                    #10
                    vandaag alvast de trussen en rotzooi geplaatst.

                    de lokatie wordt zo afgebakend dat ik geen line array meer ga vliegen. wel zet ik er voldoende sub neer.

                    4x Turbosound TCS-612 tops in truss gevlogen;
                    2x Mackie SRM450 topjes infills (italiaanse afkomst);
                    2x Meyersound Sub;
                    4x RCF ESW1018 centre cluster sub.

                    het feestje is alleen voor mensen die zijn uitgenodigd door de opdrachtgever. in totaal verwacht men slechts 150 man. de PA die er staat moet in deze configuratie 350-450 man wel halen. ik ben benieuwd morgen..

                    het evenement vind plaats in Overloon zelf waar ik vandaan kom. wij beginnen te bouwen vanaf 10:00uur. als je langs wilt komen moet je even een persoonlijk bericht sturen.

                    foto's volgen zsm..
                    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                    Comment

                    • flash-a-new-generation
                      • Nov 2006
                      • 228

                      #11
                      het evenement heeft inmiddels plaats gevonden. volgens de organisatie een groot succes. de foto's zullen nog volgen maar voor de geinteresseerde alvast een materiaallijstje:

                      audio:
                      -Yamaha O1V Mastertafel;
                      -4 kantjes Audient ASP 312 Eq foh en monitor;
                      -2x Shure Wireless SM58 kop;
                      -4x RCF ESW1018 Subwoofer;
                      -2x Meyersound PSW Subwoofer;
                      -2x Mackie SRM450 frontfill;
                      -4x Turbosound TCS-612 Gevolgen in truss;
                      -1x DJ Booth met Denon DN-x1500s en 2x CDJ800mk2 met 2x SL-1200;
                      -1x HK Audio F.A.S.T. DJ afluistering.
                      smiddags heb ik het systeem even beluisterd en afgesteld op 0dB en het ging echt gewoon té hard. ik heb dat niveau ook lange na niet gehaald tijdens show. ik vermoed (had helaas geen dB-meter bij) dat we mede door de akoestiek vooraan 120+ haalden en achterin 110-115dB.. gekkenwerk..

                      qua licht hadden we in gebruik:
                      -2x Work Wind-up L-155w;
                      -2x Doughty Nebula 33 wind-up;
                      -2x 8 meter Interal t30 truss;
                      - wat scaffpijpen en swivelcouplers;
                      -1x SGM Studio scancontol 24/48;
                      -1x 24ch. 8voudig dimmerrack met hardpatch ed.;
                      -4x Fourbar 500watts MFL;
                      -2x DTS 500watts Fresnel;
                      -1x fourlight blinder;
                      -2x Active Sunstrip;
                      -1x Showtec RG DJ-100 Laser;
                      -1x Geni FL1800d Stroboscoop;
                      -4x Futurelight DJ-200 scan;
                      -2x Futurelight PHW250 Wash;
                      -2x Robe XT250 Spot.
                      -1x Rookdoos 1200w;
                      -1x Hazer.
                      aan het einde van de avond waren beide containers van de rookdozen katsleeg.. dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen!! het zag er allemaal wel goed/netjes uit..

                      de foto's:

                      overview van het podium.

                      DJ's

                      Lichtknaap...

                      nog een DJ.

                      gegroet
                      Last edited by flash-a-new-generation; 14-07-09, 18:24. Reason: de foto's eindelijk...
                      EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                      Comment

                      • jaksev
                        • Jul 2007
                        • 365

                        #12
                        ziet er zeer leuk uit.

                        Ik kom zelf ook uit de buurt van Overloon, ik heb jullie nog nergens zien staan.

                        Welke versterkers hebben jullie precies op die ESW`tjes staan? Ik heb er zelf ook 4, ik heb er Crest opstaan, en wel de PRO 8001. Welke speakers heb je erin liggen? De L18S800 of de L18S801?

                        Comment

                        • partydrivein
                          • Jul 2008
                          • 389

                          #13
                          Ziet er leuk uit, maar waarom staan je topjes nog op een flightcase deksel?
                          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

                          Comment

                          • flash-a-new-generation
                            • Nov 2006
                            • 228

                            #14
                            @Jaksev. leuk, waar kom jij dan vandaan? op de ESW zit op 8 ohm 2 QSC PLX3002 ampen met een Dynacord processor voor eq en cross-over. qua types die erin liggen heb ik geen idee. wij hebben die subben al heel lang. het oudere type hangt er dus nog in.

                            @party drivein. die deksels had ik nog liggen en ik wilde deze topjes net iets liften om de hoorn iets hoger te krijgen om de eerste 4-5 meter te vullen. dat is zeker aardig gelukt. het is idd niet veel lift maar het was wel net zat.. tevens was ik ook meteen van die deksels af die altijd in de weg liggen of kwijt zijn
                            EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                            Comment

                            • jaksev
                              • Jul 2007
                              • 365

                              #15
                              een QSC PLX3002 550 watt, dat valt dan wel mee, ik heb er op 8 ohm 750watt opstaan. Wel een leuk versterkertje.

                              Ik kom uit Sevenum, ik weet niet of je weet waar dat ligt. Misschien mag ik een keertje langs komen. Lijkt me wel leuk om die line array topjes te zien.

                              www.light-flash.nl hier krijg je een kleine impressie van mijn spullen.

                              jij hebt geen site of wel?

                              Comment

                              Working...