Vorstin Paasfestival

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MaartenO
    • Jan 2006
    • 10

    Vorstin Paasfestival

    Goedendaghallo!

    Ik lees hier normaal alleen maar. Maar dacht misschien eens leuk op wat materiaal te laten zien. Dit pasen in studio 31 op das Medien Park te Hilly het Vorstin Paasfestival met o.a. billy nasty, benny rodrigues, bill wyman, voicst, silkstone en vele anderen. Ik heb gebouwd en gestagehand (prikken/changeovers e.d.) en gewoon standby met allerhande 'kun je die lamp daar even vervangen - kun je even de hal wat verlichten (use your imagination e.d.'

    Ik werkte hier via de vorstin/tagrijn waar ik als geluidsfluit werk. (nu niet natuurlijk ivm sloop/bouw) Heb daarnaast voor en met de beide bedrijven gewerkt. (Music Plant, Soundandlightsupport) Momenteel doe ik geluid voor een paar bandjes/artiesten en help ik Tom (Cyber) met enkele regelmaat. Overigens is licht en geluid niet mijn 'leven' ofzo - ik studeer tandheelkunde aan de uva (do we look like we care?) maar dat terzijde. En voor de rest zuip ik alleen maar champagne met ontzettend lekkere wijven.

    Maargoed.

    http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=19320734&uid=4698892&members=1

    FOH:

    Midas Heritage 2000
    FX Rack met (Klark DN360, Drawmer 1969, PCM91, Dtwo, Mone, M3000, SPX, 2 Klark 4ch gate, 2 Klark 4 ch comp, Tascam CD, Lexicon 960L) en rackje met (DBX DDP, DBX comp, Transient comp, Transient preamp, MPX1, SDE 990)

    PA:

    12 JBL Vertec VT4888
    6 JBL SRX 728
    2 ampracks met (3 Crown Itech 6000, 2 Crown Itech 4000)
    Wireless internet verbinding met laptop

    Mooiniethoor:

    Yamaha M7Cl
    (4 BSS Opal EQ en BSS Soundweb EQ)
    Midas XL4
    (FX Rack met Ashley EQ, Lexicon 480L, BSS 4ch gate, Klark 4 ch comp, Dtwo, Yamaha galm, Tascam CD)
    10 Nexo PS 15
    2 4 ch Lab Gruppen amp, 2 Camco Vortex amp, 2 Crown Macro tech amp
    Sennheiser In ear systeem met vlaggetjes e.d.
    Splitter klark teknik actief (+ gewone splitter) (Gehuurde Harry zat op Whirwind en dan is het lullig als het klarkrackje op harting zit ( dus dat was prikken in de klark - harting naar de yamaha - socapech naar tweede kastje en vandaaruit naar de foh)

    Mics:

    Hele lading maar min of meer standaard:

    Beta 91/52 K
    Beta 56 Snare
    Audio technica condensator Snare
    4 E609 Tom
    KM 184 OH/ride/HH
    MD 421/Beta 52/ DI B
    SM57/E609 G
    Meuk DI's voor clicktracks/laptops/keys enz
    4 SM 58/beta 87a Op zang
    SD systems op blazers

    Licht:

    Pearl 2008
    12 Mac Krypton
    4 Mac Entour
    6 cantara Profiel
    8 Sixbar Par 64
    2 Fourbar Par 64
    Blacklight

    Rigging Alles aanwezig + Cirkeltrussje met handtakels
    Last edited by moderator; 25-03-08, 00:10.
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

    #2
    Welkom Maarten,

    Leuk om eens een lijstje te zien met VEEL GELUID en ohja, ook nog wat lampies

    Jammer van de handtakels.

    Gaat de Tagrijn plat? Hadden jullie die QII nog? Die gaat hopelijk niet plat, toch?

    Comment

    • PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

      #3
      ziet er leuk uit!

      Ik zag 2 pearl's staan
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

      Comment

      • MaartenO
        • Jan 2006
        • 10

        #4
        Yes - de Tagrijn gaat plat. Sterker nog de Tagrijn is plat. Die Q2 was inderdaad een fijn ding. Die heb ik ook nog heel wat door mn handen gehad aldaar. Minpunt vind ik altijd die gecombineerde potmeters bij de EQ, dat hebben meer mixers helaas. Licht in de Tag was geleased. Geluid was eigen en is nog deels in opslag.

        Ach die twee handtakels voor dat cirkeltje, so be it. Alle andere matrassen (8) hadden gelukkig wel CM laadsterren...

        Ik weet niet welke dagen je bent geweest.. maar vrijdag en zaterdag was er absoluut maar 1 pearl. (een 2008 welteverstaan)

        Licht had inderdaad wel iets meer gekund (en anders).
        Want die vorstin banner boven het podium verziekte het wel een beetje plus het feit dat op een druk (relatief klein) podium zon cirkel veel in beslag neemt.. En een bassist moeten vertellen dat ie niet naar achteren moet stappen omdat die anderszich tegen een macje aan stoot is natuurlijk niet je van het....

        Comment

        • Elmo
          • Jun 2006
          • 208

          #5
          had je ook nog een Lexicon 960L staan? das leuk speelgoed

          Comment

          • s142918
            • Apr 2006
            • 111

            #6
            Originally posted by MaartenO
            En voor de rest zuip ik alleen maar champagne met ontzettend lekkere wijven.
            Daar zie ik dan weer geen foto's van. Jammer...

            Comment

            • MaartenO
              • Jan 2006
              • 10

              #7
              Klopt.. 960 op FOH en 480 op de XL4 - monitors.

              Nee, klopt, die foto's rekenen we niet tot licht en geluid - maar ze zijn er wel degelijk.

              Leef je uit zou ik zeggen:

              Maarten, photos, everyone - Hyves.net - Always in touch with your friends
              Last edited by MaartenO; 28-03-08, 18:59.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                Kwam het licht niet van Ruud aka 'Airlight"?

                Comment

                • MaartenO
                  • Jan 2006
                  • 10

                  #9
                  Licht kwam van Soundandlightsupport uit Hilversum. 4 Entours kwamen van Rentall. Hierover bestaat geen enkele twijfel.

                  Comment

                  • kewa
                    • Nov 2005
                    • 43

                    #10
                    Originally posted by Outline
                    Kwam het licht niet van Ruud aka 'Airlight"?
                    die was wel de leverancier van de tag toch?

                    Comment

                    • PeterZwart
                      • Jan 2008
                      • 402

                      #11
                      Pearl drumstel en een avolites pearl
                      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                      Comment

                      • Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

                        #12
                        Originally posted by MaartenO
                        Licht kwam van Soundandlightsupport uit Hilversum. 4 Entours kwamen van Rentall. Hierover bestaat geen enkele twijfel.
                        Bedoelde ook het licht van de Tagrijn, zoals er onder het origineel van deze quote staat.

                        Comment

                        • K. Wijnands
                          • Jul 2008
                          • 14

                          #13
                          Mooi setje zo. Maar heb deze set een keer gehoord in nijmegen.(ook van soundsupport) Was niet echt 100%. Het leek wel of de goude ouwe srx'en er niet stonden. En dat sub heb je wel nodig met de sjonnies. Verder ziet het er super uit, behalve die yamaha! Digico en Digidisign + XL8 rulezz op digitaal gebied is mijn mening.
                          Mooie crown racken.
                          Mvg, Koen
                          kroegcontrol op de grolschstoel

                          Comment

                          • MaartenO
                            • Jan 2006
                            • 10

                            #14
                            Hmm. Ik heb dus nu 2 keer met die Vertec gestaan (afgelopen Hsum Alive ook Vorstin Podium gedaan met zelfde bedrijven) en ik moet zeggen dat ik wel echt echt van dat systeem ben gaan houden. Werkt nu met nieuwe software (HiQnet). Klonk ook afgelopen keer weer érg goed. Ook in gebruik is het erg makkelijk. Wat betreft die Yamaha tafel ben ik het absoluut niet met je eens. Ja tuurlijk zijn een XL8/D5 beter. Weet je toevallig ook iets van de prijzen af? Is toch ongeveer een factor TIEN!! De M7CL is een zeer degelijk klinkende, zeer makkelijk te gebruiken, over het algemeen geaccepteerde, uiterst betaalbare tafel. Ik ben ook zeer benieuwd wat je er dan niet goed aan vindt? Crown racken zijn inderdaad zeer netjes, moet je alleen niet willen tillen haha. Maar rackje is zeker mooi, zit ingebouwde distro in, met mooi aansluitpaneeltje incl ethercon etc.

                            Comment

                            • K. Wijnands
                              • Jul 2008
                              • 14

                              #15
                              Owjawel, Ik zeg ook niet dat het setje niet klinkt. Wij draaien er zelf ook mee voor o.a. sjonnies en primetime ( begeleidingsorkest bauer en towers naast the first). 6 vertec topjes en 8 custom subs. Klinkt waanzinnig. Aangestuurd door crown's. HiQnet werkt wel geweldig, dat ben ik met je eens.Over die M7CL. Kijk naar de logica van een D1 of D5 en vergelijk dat met een yamaha console. En oke, natuurlijk is de M7CL goedkoper maar ik heb het ook niet over de prijs gehad.
                              kroegcontrol op de grolschstoel

                              Comment

                              Working...