Theater: Heksenjacht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    Theater: Heksenjacht

    Hey iedereen,

    ik ben reeds 5 weken bezig met de decorbouw en belichting van een semi-prof theater. Ik heb enkele foto'somg gemaakt, maar tijdens het stuk is het redelijk moeilijk omdat ik achter de tafel zit hè. Kijk gerust even en geef je commentaar.










    [CENTER] [/CENTER]
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    #2









    Last edited by driesmees; 29-04-06, 17:17.
    [CENTER] [/CENTER]

    Comment

    • driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

      #3









      [CENTER] [/CENTER]

      Comment

      • driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

        #4









        [CENTER] [/CENTER]

        Comment

        • driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

          #5










          Last edited by driesmees; 29-04-06, 17:16.
          [CENTER] [/CENTER]

          Comment

          • driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

            #6





            Last edited by driesmees; 29-04-06, 17:16.
            [CENTER] [/CENTER]

            Comment

            • tuurKE
              • Jan 2005
              • 252

              #7
              Resultaat ziet er leuk uit, maar ik stel me toch enkele vragen bij de manier van riggen.
              Ik zie kettingen, bevestiging aan dwarsstaafjes van de trussen, GEEN safety's,....

              En ik vind dat de regie er ook een beetje rommelig bijligt.

              greetz Tuur
              Maar wij hebben.......
              .......chamsys!!

              Comment

              • driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

                #8
                Het lijstje:

                30x PC 500W
                12x PC 1kW
                2x PC 2kW
                8x PAR 500W MFL
                5x bouwspots (zaallicht + 1 toplicht)
                2x sunstrip 2
                2x Profiel 1kW
                40x nijperspotje 100W (backstage + accentjes)
                6x Symetrische flood 1kW

                Aangestuurd door:
                1x Zero88 sirius 24 (voor analoge dimpacks)
                1x Liteputer CX-12 (voor DMX dimpacks)

                Rigging:
                36m Mini - TAS truss
                20m ALU pipe

                Geluid:
                1x mengpaneel Behringer
                1x minidisc sony
                1x versterker 200W
                2x Boxen
                1x actieve box achteraan
                [CENTER] [/CENTER]

                Comment

                • driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

                  #9
                  Originally posted by tuurKE
                  Resultaat ziet er leuk uit, maar ik stel me toch enkele vragen bij de manier van riggen.
                  Ik zie kettingen, bevestiging aan dwarsstaafjes van de trussen, GEEN safety's,....

                  En ik vind dat de regie er ook een beetje rommelig bijligt.

                  greetz Tuur
                  De rigging is redekijk goed in orde hoor. Inderdaad, met kettingen, maar (bijna) altijd aan de hoofdbuizen, blijkbaar is hier op die ene foto een foutje gemaakt door op de las te belasten... En over de safties, We gebruiken enkel safeties voor intelli en voor four/sixbars. We hebben geen +70 safeties liggen zodat we elke spot appart kunnen safen...

                  [Edit] inderdaad, nu je het zegt ben ik eens beter beginnen kijken. Blijkbaar is er bij die 2 stukjes van 3 meter links en rechts 3 keer op de lassen gerigged. Aangezien ik zelf niet al te veel truss gehangen heb had ik het nog niet gezien. Ik zal er vanavond eens over beginnen tegen de productieleider...
                  [/Edit]

                  En dat de regie er wat romelig bij ligt: alles wordt mooi opgeruimd een half uurtje voor de voorstelling, als het volk binnenkomt liggen er enkel nog 3 scripten, twee cue bladeren en een lichtplan (en consoles en dergelijke).
                  Last edited by driesmees; 29-04-06, 13:55.
                  [CENTER] [/CENTER]

                  Comment

                  • MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

                    #10
                    waarom zo veel verschillende dimmers?
                    Koop dan een Demux of zo, kan je met 1 lichttafel werken.
                    Ik vind ook dat sommige spots erg laag hangen zodat het publiek ze kunnen zien.
                    Over de rigging zeg ik maar niets, heb ik niet veel verstand van...
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

                    Comment

                    • driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

                      #11
                      Haha, waarom zoveel dimmers? Al wat analoog is is van de toneelvereniging zelf, dus gratis te gebruiken. De 2 DMX dimpacks zijn van anderen (waarvan dus 1 van mezelf). Wel gaat de toneelvereniging 1 12 kanaals rack vervangen door nieuwe dimmers.

                      We zijn al aan het kijken naar een nieuwe tafel, en demux. Het probleem is dat we graag de features van de sirius24 behouden, en die vind je niet snel. Ook moet de toneelvereniging dan ook wat geld overhebben voor een nieuwe tafel, maar daar wordt aan gewerkt.

                      De spots hangen niet te laag. De foto's zijn getrokken vanaf de bovenste zitplaatsen, al staande. Wees gerust, we hebben alles uitvoerig bekeken alvorens op te hangen. Ze hangen dus zeker niet te laag. En erg is het ook niet dat het publiek de spots ziet hangen hè, zolang ze het zicht niet belemmeren. Techniek is geen cliché hè. Het is de bedoeling dat de mensen het toneel volgen, niet de spots. Alhoewel ze dan misschien ook wel een leuke avond zullen gehad hebben...


                      Voor mensen uit de buurt: kom zondag gerust eens kijken, ik regel wel een of andere korting voor jullie! Mail me maar...
                      Last edited by driesmees; 29-04-06, 17:18.
                      [CENTER] [/CENTER]

                      Comment

                      • CoenCo
                        • Feb 2005
                        • 230

                        #12
                        Als je heel graag je zero88 tafel wilt blijven gebruiken, dan kan je deze natuurlijk ook DMX maken. Er is ook nog een versie van deze tafel met het dubbele aantal faders/kanalen.

                        Ik kan me echter niet voorstellen dat een 10 jaar oude tafel meer/handigere functies heeft dan een modernere tafel.
                        Kijk bijvoorbeeld eens naar een MA 24/6, compulite photon/micron, ETC smartfade.
                        Allen tafels met flink wat functies en de compulites kan je met een beetje mazzel ook betaalbaar 2e hands krijgen.

                        Comment

                        • driesmees
                          • Apr 2003
                          • 1076

                          #13
                          Originally posted by CoenCo
                          Als je heel graag je zero88 tafel wilt blijven gebruiken, dan kan je deze natuurlijk ook DMX maken. Er is ook nog een versie van deze tafel met het dubbele aantal faders/kanalen.

                          Ik kan me echter niet voorstellen dat een 10 jaar oude tafel meer/handigere functies heeft dan een modernere tafel.
                          Kijk bijvoorbeeld eens naar een MA 24/6, compulite photon/micron, ETC smartfade.
                          Allen tafels met flink wat functies en de compulites kan je met een beetje mazzel ook betaalbaar 2e hands krijgen.
                          De Sirius 48 zou inderdaad perfect zijn, maar deze is nergens meer te vinden. We hebben er al over nagedacht om de sirius24 DMX te maken, maar dan blijven we met 2 panelen zitten. We zullen gewoon eens goed moeten rondkijken voor een gelijkwaardige tafel...
                          [CENTER] [/CENTER]

                          Comment

                          • Kilian
                            • Dec 2005
                            • 179

                            #14
                            No offence, maar die laatste foto vind ik er ook niet erg prettig uit zien. Zie ik het goed dat je truss met kettingen vast zit? En over de safty's: Wat gebeurd er als bijvoorbeeld een G-haak van een van je armaturen onverhoeds los schiet?

                            Probeer iedere lamp te safen, je wil natuurlijk niks op je geweten hebben... ook al blijft alles netjes hangen.
                            Last edited by Kilian; 01-05-06, 19:33.

                            Comment

                            • driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

                              #15
                              Met kettingen riggen is op zich niet echt een probleem, zolang je kettingen niet langschalmig zijn. Er zijn betere dingen, maar als deze niet beschikbaar zijn is het roeien met de riemen die je hebt.

                              De spots zelf waren van de toneelvereniging, en daar zaten geen safeties tussen. Ikzelf was niet eindverantwoordelijk voor licht, ik was enkel operator en heb geholpen bij de opbouw van decor en techniek. Ik heb ook mijn aandeel gehad bij het samenstellen van het lichtplan. Meer dan de safties een 'vermelden' kan ik niet doen.

                              Hetzelfde van de kettingen die op de lassen/spijltjes rusten: ik heb het er ook eens over gehad met mijn 'baas'. Blijkbaar is de reden dat het handiger ophangt als je alleen truss ophangt. Maar ze gaan er wel meer op letten in het vervolg.
                              [CENTER] [/CENTER]

                              Comment

                              Working...