"Carnaval" Hoogland

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chapeau
    • Oct 2004
    • 14

    "Carnaval" Hoogland

    Afgelopen weekend zaaltje volgeduwd met licht. Was ter ere van een of andere carnavalsvereneging die 33 jaar bestond. Plaats: Hoogland, naast Amersfoort. In de posts die hieronder staan meer foto's met materiaal lijst.



















  • Chapeau
    • Oct 2004
    • 14

    #2


















    Comment

    • Chapeau
      • Oct 2004
      • 14

      #3














      Comment

      • Ahmed Al Dayri
        • Oct 2005
        • 354

        #4
        Heb je een materiaal lijstje?

        Comment

        • Chapeau
          • Oct 2004
          • 14

          #5
          Materiaal:

          Licht:

          12 Martin MAC600
          8 Martin MAC500
          6 CLS 4-lite
          6 sixbar PAR 64 VNSP 1 kW
          4 foubar PAR 56 NSP 300 Watt
          4 Griven 2kW fresnel
          3 12 ch dimming
          1 6 ch dimming

          Rigging:

          4 SM10
          Circa 75 meter H40V + hoeken
          Circa 25 meter H30D
          4 Yale beamclamp 3.25 ton
          Verder natuurlijkde benodigde steels en harpen.

          Overige:
          HOG 1000 met schermpje
          JEM ZR 33
          JEM pro 2000

          Voor nog meer foto plezier, check http://home.casema.nl/jwbroerse/hoogland/ .
          Voor filmpjes, check het filmpjes forum. En nee, wij deden geen geluid. Dit werdt jammerlijk geregeld door de lokale SBS campingdixo. Wat echt een tekort deed aan het totaal plaatje van de show Gelukkig kwam Purple zaterdagavond met een C4 setje en B2 subs. Dit wapperde al een stuk beter. Helaas blijft zo'n loods een groot echoblik, zeker als de organisatie daar verder weinig akoustische maatregelen tegen neemt.

          Mijn funtie: ontwerp, productieplanning/voorbereiden, productieleiding.
          Last edited by Chapeau; 18-01-06, 20:57.

          Comment

          • Nielsken
            • Oct 2005
            • 76

            #6
            Mooie set heb je daar neergepland. Die groene doeken zijn die van jou of hingen die daar?

            Comment

            • Chapeau
              • Oct 2004
              • 14

              #7
              Originally posted by Nielsken
              Mooie set heb je daar neergepland. Die groene doeken zijn die van jou of hingen die daar?
              Nee, waren van de organisatie die ze ook zelf heeft opgehangen voordat het grid de lucht in ging. Erg handig was dat .
              Last edited by Chapeau; 18-01-06, 20:48.

              Comment

              • kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

                #8
                Ik wil natuurlijk niet veel zeggen ....

                Originally posted by Chapeau
                Originally posted by Nielsken
                Mooie set heb je daar neergepland. Die groene doeken zijn die van jou of hingen die daar?
                Nee, waren van de organisatie die ze ook zelf heeft opgehangen voordat het grid de lucht in ging. Erg handig was dat .
                Maar was dat niet je eigen schuld :

                Originally posted by Chapeau
                Mijn funtie: ontwerp, productieplanning/voorbereiden, productieleiding.
                Of zijn de gebruikte termen toch mooier dan je eigenlijke functie?
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                Comment

                • Chapeau
                  • Oct 2004
                  • 14

                  #9
                  Originally posted by kokkie
                  Ik wil natuurlijk niet veel zeggen ....



                  Maar was dat niet je eigen schuld :
                  Nee, die hingen er al twee dagen van te voren.


                  Originally posted by kokkie
                  Of zijn de gebruikte termen toch mooier dan je eigenlijke functie?
                  Het schijnt te worden verwacht dat je dit in je post meeneemt, dus houd ik mij daar aan.
                  Last edited by Chapeau; 18-01-06, 21:07.

                  Comment

                  • Nielsken
                    • Oct 2005
                    • 76

                    #10
                    En die stukken waar het grid moest heb je er dus even uitgeknipt?

                    Comment

                    • Chapeau
                      • Oct 2004
                      • 14

                      #11
                      Originally posted by Nielsken
                      En die stukken waar het grid moest heb je er dus even uitgeknipt?
                      Tot aan het doek takelen, daarna de doeken aan de kant getrokken zodat het takels er langs konden. Toen weer het doek terug gehangen, paste precies. Op de plekken waar het grid door het doek heen kwam is er wat geknipt inderdaad.
                      Last edited by Chapeau; 18-01-06, 21:23.

                      Comment

                      • kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

                        #12
                        Originally posted by Chapeau
                        Nee, die hingen er al twee dagen van te voren.




                        Het schijnt te worden verwacht dat je dit in je post meeneemt, dus houd ik mij daar aan.
                        Als jou functie is: ontwerp, productieplanning/voorbereiden, productieleiding, dan weet je dit soort dingen en dan plan je dat anders.
                        Zorg je ervoor dat de ruimte die jij nodig hebt voor je grid wordt vrijgehouden en dat ze eventueel wat in jou grid kunnen knopen aan decor.

                        Denk je dat ze bij "De vrienden van Amstel live" beginnen met de doeken, dan de lampen en daarna de takels? Nee, de productie leiding maakt een planning en daar wordt naar gewerkt.
                        Komt het weer: Of zijn de gebruikte termen toch mooier dan je eigenlijke functie?
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                        Comment

                        • Chapeau
                          • Oct 2004
                          • 14

                          #13
                          Originally posted by kokkie
                          Als jou functie is: ontwerp, productieplanning/voorbereiden, productieleiding, dan weet je dit soort dingen en dan plan je dat anders.
                          Zorg je ervoor dat de ruimte die jij nodig hebt voor je grid wordt vrijgehouden en dat ze eventueel wat in jou grid kunnen knopen aan decor.

                          Denk je dat ze bij "De vrienden van Amstel live" beginnen met de doeken, dan de lampen en daarna de takels? Nee, de productie leiding maakt een planning en daar wordt naar gewerkt.
                          Komt het weer: Of zijn de gebruikte termen toch mooier dan je eigenlijke functie?
                          In een gesprek met de klant ver voor de productie kwam dit al naar voren, ik heb toen aangegeven welke gedeeltes vrij moesten blijven, de organisatie heeft hier zich gedeeltelijk aan gehouden. Verder kan ik daar ook weinig aan doen. Dus de aanname dat ik verkeerd zou plannen is in mijn ogen onterecht.

                          Comment

                          • Airwave
                            • Dec 2005
                            • 71

                            #14
                            Waar maken jullie je in ***snaam over druk, kijk liever eens naar de productie die deze meneer heeft neergezet, zéér netjes en perfect in orde (naar mijn mening). En ga nu alstublieft niet muggenziften over een paar doeken die daar al of niet op voorhand hingen...
                            Airwave S&L
                            Cause we are different...

                            Comment

                            • JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

                              #15
                              Wat een heerlijke discussie weer dit. Sjapeau was wat betreft licht productieleider/planner. Productie kan zowel het totaal zijn wat de bezoeker te zien krijgt, als een gedeelte daarvan, wat een bepaald bedrijf doet (Licht was dus de productie voor Jappo).

                              Om iemand op z'n woorden te proberen te pakken als we het hebben over het wegschuiven/knippen van een stukje textiel.. Tsss

                              Show ziet er netjes uit, had de foto's/filmpjes al te zien gekregen. Mooi resultaat!

                              Waarom worden de 56'ers achter het podium nergens op de foto's/filmpjes gebruikt?
                              Creating shows beyond Imagination

                              Comment

                              Working...