DMX passief splitten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    DMX passief splitten

    Avond allemaal,

    Zijn bezig met een zo-goed-mogelijk installatie klusje en zit met het volgende:
    Er komen een 4-tal LED spotjes van Adj te hangen. Die hebben natuurlijk een dmx in- en uitgang. Echter steekt de dmx uitgang zo lelijk uit aan de onder kant, dus dat vermijden we het liefst. Als we de uitgangen niet willen/kunnen gebruiken moet er ergens wat gesplitst gaan worden. Het liefst doen we dat dmv een echte splitter, maar dat gaat qua budget en tijd een lastige worden (plafond wordt er maandag ingelegd, dan moeten de kabels getrokken zijn).

    Nu heb ik in het verleden wel eens wat passief gesplit en dat ging eigenlijk altijd probleemloos, toch lees/hoor ik regelmatig dat dit een no-go is. Aangezien het om relatief kleine kabellengtes gaat wil hem toch nog even in de groep gooien.

    Situatie is als volgt:
    Controller <5m> dimmer1 <1m> dimmer2 <15m> 4ledspots

    We zouden dan na 15m kabel de kabel passief in 4’en splitten waarna er nog 4x 5m naar elke spot te gaan is. Een eindweerstandje is geen probleem (zonder tule op de XLR is ‘ie net niet zichtbaar).

    Hoop graag dat iemand hier over mee kan/wilt denken!

    Nogmaals: ik weet dat dit niet de beste manier is, alternatieven zijn echter niet veel beter
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    Haakse XLR plug gebruiken?
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640

      #3
      1x passief splitsen gebeurd nog wel eens... 2x ook wel maar dan wil je toch wel weer een keer een booster in of ermee stoppen...

      Comment

      • Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

        #4
        Mijn Ervaring is dat dat echt afhankelijk is van het lampje wat je eraan hangt.
        De ene keer werkt het perfect, de andere keer geeft het puur ellende.
        Zelf hebben we wat ballettorens op bandjes zitten, waar ook n aantal keer gewoon "koud" gesplitst word, dit geef geen problemen met ADJ Focus Spot 4 lampjes, LED blinders en 4 ledparren.
        Wel gaan we per toren met een lijn naar de booster, zodat er niet gigantisch veel apparaten aan hangen.

        e.e.a. is natuurlijk ook weer afhankelijk van andere apparatuur in de buurt met wat het doet.

        Het veiligste blijft natuurlijk gewoon een booster ertussen...
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

        Comment

        Working...